Wpisz kod
Wyszukiwarka
Koszyk jest pusty.

Press – e-wydanie – 1-2/2019

Bestseller

1-2/2019

01.01.2019

polski

Press

14259818

Ocena: 4.9 (9 oceniających) Oceń produkt

  • PDF
  • Dostęp online PDF

Opis

PRESS – dwumiesięcznik skierowany do wszystkich, którzy interesują się mediami, przede wszystkim do dziennikarzy, redaktorów oraz pracowników: marketingu, public relations, agencji reklamowych, media plannerów i wszystkich z nimi współpracujących. Na ok. 200 stronach prezentuje wydarzenia z branży, media polskie oraz zagraniczne, materiały warsztatowe i wywiady z najlepszymi dziennikarzami, najciekawsze działania reklamowe, przykłady i możliwości działań PR. Wybrane numery zawierają specjalne raporty. PRESS jest organizatorem konkursu na najlepszego dziennikarza oraz najlepsze teksty dziennikarskie Grand PRESS, a także najlepszą polską fotografię prasową Grand PRESS Photo.

W numerze:

 

Kittel nie dyskutuje z trollami, Trzaskowki nie dojrzał, Chmielarz nie był w kostnicy

Kulisy reportażu o polskich neonazistach. Sposoby Viktora Orbana na przejęcie mediów. Opowieść o Barbarze Toruńczyk. Wojna o Al-Dżazirę. 

Raport o polskim rynku reklamy.

Nie zgadzam się na szkalowanie dziennikarza. O wiarygodność musimy dbać, bo to właśnie ona najbardziej rozjusza trolli – mówi Bertold Kittel, Dziennikarz Roku 2018. Reporter śledczy TVN, TVN 24 opowiada w „Press” o kulisach powstania reportażu o polskich neonazistach. 

Tłumaczy, dlaczego obchody urodzin Hitlera nie mogły być ustawką. 

Przestrzega, by nie wchodzić w dyskusje z trollami. Podziały wśród prawicowych dziennikarzy są większe, niżby się lewicowym wydawało. Ci, którzy nie spełnili pokładanych w nich nadziei i nie stali się propagandystami dobrej zmiany, są uznawani za zdrajców – a w tym obozie zdrajca jest gorszy od wroga. 

W ciągu kolejnych dwóch lat już nie będzie żadnych niezależnych mediów na Węgrzech – mówi Attila Bátorfy z serwisu Átlátszó.hu. Gdy przeczytasz ten wywiad, zrozumiesz, co tak naprawdę stało się z mediami na Węgrzech. 

Przerażająca opowieść o tym, jak Orban przejmował media, a Unia Europejska nie tylko temu nie przeszkodziła, lecz jeszcze wspomaga węgierskie media prorządowe i neofaszystowskie.

Policja przychodzi do domów dziennikarzy, prokuratura wszczyna śledztwa przeciwko dziennikarzom, prezesi radia donoszą do prokuratury na swoich pracowników.... - w nękanie mediów angażowane są coraz częściej organy państwa. Zebraliśmy niektóre przypadki. To pouczająca lektura.

Katar – izolowany od roku przez cztery państwa arabskie – nie chce zamknąć telewizji Al-Dżazira. Sednem sporu nie jest jednak wersja anglojęzyczna stacji, tylko Al-Dżazira Arabic. W tym sporze wcale nie chodzi o walkę o wolność słowa.

W przeciwieństwie do dziennikarzy telewizji publicznej nie wszyscy pracownicy publicznych rozgłośni pozwalają się rozjechać walcowi dobrej zmiany. Protestują, a po zwolnieniu podają Polskie Radio do sądu – i wygrywają.

Dziennikarzom się wydaje, że droga od dziennikarstwa do literatury jest prosta, lecz wielu się to nie udaje i nie uda – mówi Wojciech Chmielarz, kiedyś dziennikarz, dziś autor poczytnych kryminałów. Jemu też za pierwszym razem nie wyszło.

Polityczna wojenka prezesa TVP Jacka Kurskiego w sprawie badań oglądalności to klasyczne zastosowanie metody wirusowej: wpuszczamy do organizmu wirusa i patrzymy, jak się rozprzestrzenia. Jeśli rynek zgodzi się na nową metodę telemetrii, Nielsen może tej choroby nie przetrwać.

Niemiecki dziennikarz Thomas Dudek przez tydzień całą wiedzę o świecie czerpał tylko z prorządowych polskich mediów. Nie dowiedział się więc, że w Genui zawalił się most, a Amerykanie dyskutują o romansie prezydenta Trumpa z byłą aktorką porno. A czego się dowiedział?

W grudniu 2018 roku Barbara Toruńczyk musiała zamknąć „Zeszyty Literackie” – dzieło jej życia. Wielu żałuje, nie pomógł nikt. Opowieść o cichej kobiecie, która stała się wybitna. Kateryna Semchuk do tygodnika dla mniejszości ukraińskiej „Nasze Słowo” przyszła przed ponad rokiem. Od pierwszych dni w redakcji musiała się przyzwyczaić do lawiny hejtu, jaka spada na Ukraińców w komentarzach do artykułów. W „Press” opisuje swoje i kolegów doświadczenia z pracy w Polsce.

Najwyższy czas, by prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski dojrzał w polityce. Zdaniem dziennikarzy boi się ryzyka i nie buduje wokół siebie środowiska. Choć doświadczenie ma spore, wciąż uchodzi za polityka, który bardziej rokuje, niż jest.

Niektóre granty odpuszczamy – przyznaje Jakub Górnicki, szef projektu Outriders. W obszernym wywiadzie opowiada, jak skutecznie prowadzić akcję crowdfundingową, jak starać się o granty i budować kontakty z instytucjami finansującymi media. Ale też - dlaczego nie warto brać każdego miliona.

Podczas gdy polskie aktorki chwalą się zdjęciami pod napisem „Hollywood”, Joanna Kulig staje się powoli częścią tamtego świata. W przeciwieństwie do wielu celebrytów nie zaprasza mediów do domu, nie lepi pierogów w świetle kamer. Za jej kontrolowaną naturalnością kryje się zaplanowana strategia budowania wizerunku.

Jednym nie wyszedł biznes z koszulkami, inni musieli zamknąć restauracje. Youtuberzy dostrzegli, że rynek influencer marketingu nasyca się – tworzą więc własne marki i otwierają sklepy. Z różnym skutkiem.

XXII edycja Grand Press za nami. W „Press” sekcja specjalna: prezentacja laureatów, nominacje redakcji, fotorelacja z gali i after party.

Press 01-02/2019 zawiera dodatek specjalny „Panorama Reklamy”, a w niej coroczny raport na temat rynku agencji reklamowych i domów mediowych w Polsce. Prezentacja firm, ich sukcesów i porażek. Kompendium wiedzy dla reklamodawców.

 

Prenumerata roczna

115,00 zł

Press - e-wydanie – 1-2/2019

23,00 zł
?

Kup Press – e-wydanie – 1-2/2019 / e-wydanie

Forma zakupu
 

Press – e-wydanie – 1-2/2019

  • 1-2/2019
    • PDF
    • Dostęp online PDF
23,00 zł
46 pkt?

Prenumerata półroczna

  • 3

    • PDF (znak wodny)
68,00 zł

136 pkt?

Prenumerata roczna

  • 6

    • PDF (znak wodny)
115,00 zł

230 pkt?

Ładowanie rekomendacji…

Opinie o produkcie

Ocena: 4.9 (9 oceniających)

1 - 5 z 9 opinii

  • Ocena:5
    Marcin Szczypiorski/2013-06-24

    Jeden z najlepszych miesięczników o mediach.

  • Ocena:5
    Józef Figura/2013-04-07

    Miesięcznik obowiązkowy dla każdego dziennikarza. W e-wersji tańszy i wygodniejszy w użyciu. Zasadniczo powinien być w każdym redakcyjnym komputerze!

  • Ocena:4
    Robert/2013-01-28

    Pismo o prasie, pisane z mocno "wewnętrznej" perspektywy. Relacje z niektórych imprez przypominają bal na Titanicu. Oczywiście Press dostrzega potencjał internetu i zauważa upadek prasy papierowej (wszak czytam ten numer w PDF!) ale nie wiem, czy potrafią coś więcej niż tylko załamywać ręce.

  • Ocena:5
    czytelnik/2012-10-06

    "Press" pozwala lepiej zrozumieć świat mediów tradycyjnych i elektronicznych. W numerze październikowym znajdziemy - oprócz garści newsów - kilka ciekawych tekstów bardziej obszernych. Polecam m.in ciekawą analizę błędów, które doprowadziły niegdyś popularny "Przekrój" na skraj upadku; ranking internetowych blogów o książkach, a także wypowiedzi dot. funkcjonowania systemu "Piano".

  • Ocena:5
    Eny Juzer/2011-09-06

    Moje nowe odkrycie prasowe:) Ogromny wachlarz tematyczny, podany w bardzo interesującej formie. Przeciekawe wywiady z niebanalnymi osobami. Polecam wszystkim.

1 - 5 z 9 opinii