Wpisz kod
Wyszukiwarka
Koszyk jest pusty.

Modele zarządzania innowacjami w łańcuchach i sieciach dostaw międzynarodowych koncernów motoryzacyjnych – książka

TANIEJ 30 %

Ewa Stawiarska  

polski

360

CeDeWu

9788381022286

Produkt fizyczny: Książka

Modele zarządzania innowacjami w łańcuchach i sieciach dostaw międzynarodowych koncernów motoryzacyjnych - książka

66,50 zł 95,00 zł

Opis

W kontekście zarządzania łańcuchem dostaw szczególnego znaczenia nabiera innowacyjność dostawców. Wydajność innowacyjna łańcucha dostaw może zostać osiągnięta przez działania w trzech różnych wymiarach: • nowe technologie i rozwiązania produktowe, • nowa wiedza i umiejętności, • nowe formy współpracy. Tworzenie innowacji we współpracy z innymi przedsiębiorstwami w tzw. modelu otwartym Open Innovation (OI), ułatwiają programy rozwoju dostawców, które posiada zaledwie 15% firm na świecie. W poszukiwaniu innowacyjnych rozwiązań nie można ograniczać się tylko do programowania obecnych dostawców, źródłami innowacji są instytucje B+R, uczelnie, start-upy, przedsiębiorstwa sektora MŚP, które często organizują się w sieci współpracy. Dlatego warto opracować sposoby docierania do innowacyjnych sieci/klastrów i nawiązywać tam współpracę badawczą.

W monografii prześledzono teoretyczne podstawy rozwoju innowacji w modelu otwartym z przedsiębiorstwami z łańcucha i sieci. Odniesiono się do teorii zasobowej, teorii sieci, systemów zarządzania wiedzą.

Autorka proponuje zastosowanie modelu, będącego systemowym wsparciem dla menadżerów chcących podnosić wydajność innowacyjną swoich przedsiębiorstw, włączając dostawców w rozwój produktów. Do rekomendowanych, systemowych działań należą:
• identyfikacja i segmentacja dostawców/potencjalnych dostawców na potrzeby przyszłych projektów B+R,
• wskazanie oczekiwań względem grup dostawców i ocena innowacyjności dostawców oraz dojrzałości do pracy w modelu otwartej innowacji,
• reinżynieria procesów pozyskiwania innowacyjnych rozwiązań w kierunku modelu OI, przez wykorzystanie nowoczesnych narzędzi ICT, np. Smart Contracts.

Dla proponowanych działań przygotowano zestaw metod i narzędzi menedżerskich. Podpierając się przykładami trzech największych koncernów samochodowych, autorka wykazała, że programy rozwoju dostawców i przechodzenie na rozwijanie innowacji w modelu otwartym z dostawcami/potencjalnymi dostawcami podnosi wydajność innowacyjną.

Publikację można polecić naukowcom, doktorantom, studentom, jak również praktykom - pracownikom działów zakupów, B+R, zewnętrznym audytorom, animatorom klastrów, przedsiębiorcom z sektora MŚP.
Ładowanie rekomendacji…

Opinie o produkcie

Ocena: 0 (0 oceniających)

Bądź pierwszą osobą, która doda opinię!