boleslaw
Liczba pozycji: 9
Anielka – audiobook
Bolesław Prus
Anielka jest trzynastoletnią dziewczynką wychowywaną w bogatym dworze, pod opieką guwernantki. Jej beztroskie i pełne zabawy życie przerywa niespodziewane wydarzenie - ojciec traci majątek. Anielka musi spróbować przystosować się do nowych warunków. Książka ta jest piękną i wzruszającą opowieścią o wrażliwej dziewczynce, darzącej przyjaźnią ludzi i zwierzęta.Data dostępności:
Data publikacji:
Zabłąkane dusze – audiobook
Magdalena Niedźwiedzka
Trzecia część „Sagi rodu Deynarowiczów”. Na rodzinę Deynarowiczów pada cień. Jednych zabiera powstanie listopadowe, inni odchodzą w sposób naturalny, a jeszcze inni, jak Marianna czy Józefata, postanawiają szukać szczęścia poza Węgierską. Rodzinny dom staje się pustelnią osamotnionego Jana. Niespodziewanie wsparciem dla malarza Antoniego okazuje się Daniel Baranowski, jego niedawny rywal. Bolesław...Data dostępności:
Data publikacji:
Bramy Kijowa – audiobook
Grzegorz Kochman
Wiosna 1018 roku. Sąsiadująca z Polską Ruś pogrążona jest w wojnie domowej. O kijowski tron walczą z sobą bracia z rodu Rurykowiczów: Jarosław i Świętopełk. Władca Polski - książę Bolesław - popiera Świętopełka i planuje wielką wyprawę wojenną na Kijów. W stepy nadczarnomorskie wyrusza z Gniezna oddział wojowników mających za zadanie dostarczyć wodzom koczowniczego plemienia Pieczyngów drogocenne podarunki,...Data dostępności:
Data publikacji:
Lalka – audiobook
Bolesław Prus
Jedna z najlepszych polskich powieści w znakomitej interpretacji Wojciecha Masiaka. Stanisława Wokulskiego - przedsiębiorcy, który zakochuje się w Izabeli Łęckiej - nie trzeba nikomu przedstawiać. To jedna z tych postaci i jedna z tych historii, która u każdego wzbudza emocje i zostaje w pamięci. Podziały, granice i sztywno przypisane role - to uniwersalne problemy, które wciąż dotyczą nas samych...Data dostępności:
Data publikacji:
Podstawy ekonometrii i teorii prognozowania – ebook
Dorota Witkowska
Podręcznik zawiera szczegółowe omówienie podstawowych zagadnień z zakresu klasycznej ekonometrii i teorii prognozy, takich jak: * modelowanie zjawisk gospodarczych (pomiar zjawisk gospodarczych oraz specyfikacja i metody doboru zmiennych do modelu, klasyfikacja modeli ekonometrycznych i występujących w nich zmiennych), * klasyczna metoda najmniejszych kwadratów i jej uogólnienia, * weryfikacja modeli...Data dostępności:
Data publikacji:
Podstawowe zagadnienia zarządzania produkcją – ebook
Remigiusz Kozłowski Bolesław Liwowski
Logistyka zyskuje coraz większe znaczenie we współczesnej gospodarce. W Polsce, podobnie jak w innych krajach, przedsiębiorstwa i instytucje potrzebują fachowców w tej dziedzinie. Celem książki jest dostarczenie aktualnych informacji z zakresu logistyki osobom studiującym i dokształcającym się. Autorzy starali się przekazać skomplikowaną wiedzę z zakresu logistyki w sposób możliwie najprostszy, charakteryzując...Data dostępności:
Data publikacji:
Placówka – audiobook
Bolesław Prus
To historia rodziny Józefa Ślimaka, mającej 10-morgowe gospodarstwo nad rzeką Białką, oddalone od wsi i otoczone polami należącymi do dziedzica. Wiedzie jej się dobrze do czasu, kiedy dziedzic sprzedaje swój majątek Niemcom. Koloniści wkrótce budują swoje folwarki, prowadzą linię kolejową. Proponują Józefowi, by sprzedał im swój majątek, ten jednak odmawia. Kiedy chłop zaczyna z nimi handlować i posyła...Data dostępności:
Data publikacji:
Królowa – audiobook
Elżbieta Cherezińska
Narodził się Knut. Trzecie dziecko Świętosławy, jedyne, które w chwili przyjścia na świat okrzyknięto "synem królowej”. Coraz więcej graczy przestawia piony tej historii. Bolesław w sekrecie przed siostrą swata Tyrę z Tryggvasonem, jarl Sigvald, powtarzając: "jomswikingowie nie wtrącają się w sprawy królów”, sam zaczyna w nich mieszać. Sven pielęgnuje swą niechęć do Olava, "drugiego wodza”....Data dostępności:
Data publikacji:
MarkEthic: Jak prowadzić etyczny marketing bez obawy, że zyski spadną – ebook
Mariusz Ryciak
MARKETHIC, czyli Marketing i Ethical... Zmiany na świecie wymagają radykalnej zmiany w podejściu do działań marketingowych i redefinicji tego, czym jest zysk. Marketing przez wiele lat skupiał się na tym, by tworzyć konsumpcyjne, często działania te były nieetyczne. Konsumenci są jednak coraz bardziej świadomi, a dodatkowo coraz więcej badań pokazuje, jak ogromnego znaczenia nabierają wartości...Data dostępności: