kula
Liczba pozycji: 33
Kartki z socjologii historycznej – książka
Marcin Kula
Historia nie dzieli się na „dawniej” i „dziś”. Chwila, w której napisałem te słowa, już odeszła do przeszłości. Z kolei to co było "dawniej" nie ma zakończenia, jeśli nie uwzględni się współczesnego rezultatu. Nie powinno być obiadu bez deseru – inna sprawa czy smacznego, czy nawet (oby jak najrzadziej) nieudanego. Nie powinno się też podawać samego deseru bez poprzedzającego obiadu. Podział na historię...Data dostępności:
Cena: 30,27 zł
32,55 złNajpierw trzeba się urodzić – książka
Marcin Kula
Socjologia jest nauką o człowieku w społeczeństwie - ale do tego, by można było o nim mówić, człowiek musi się urodzić. Banalna i fundamentalna prawda w tej kwestii jest zaś taka, że życie można jedynie przekazać. Jego symbolem w wielu kulturach jest ogień. Dlatego stawiamy świeczki paradoksalnie zarówno na torcie urodzinowym, jak na grobach. Różnica jest jednak taka, że ogień możemy zapalić, podczas...Data dostępności:
Cena: 36,27 zł
39,00 złOstatecznie trzeba umrzeć – książka
Marcin Kula
Prezentowna książka poświęcona jest śmierci jako doświadczeniu społecznemu i, tym samym, historycznemu. Dla historyka śmierć, niezależnie od tego, jak nas osobiście dotknęły różne jej rodzaje i niezależnie od tego, że kiedyś stanie się naszym udziałem, jest jednym z powszechnych zjawisk długiego trwania. Jak wiele okoliczności, które towarzyszą dziejom ludzkości, tak i ta podlegała i podlega ewolucji...Data dostępności:
Cena: 39,06 zł
42,00 złKrótki raport o użytkowaniu historii – książka
Marcin Kula
Autor niezwykle barwnie, z niebywałą erudycją i fantazją odpowiada na pytania: W jaki sposób historia i pamięć o historii jest obecna w codziennym życiu współczesnego człowieka? Czy historia już się stała, czy obraz przeszłości tworzymy współcześnie? Kto i po co interpretuje i używa historii? Kto i dlaczego zapomina o jednych aspektach przeszłości, a przywraca pamięć o innych, wcześniej pomijanych? Gdzie...Data dostępności:
Cena: 45,57 zł
49,00 złRyzyko ubóstwa osób starszych – książka
Grażyna Bukowska Grzegorz Kula Leszek Morawski
Ludność w Polsce starzeje się. Jednocześnie w czasie procesu transformacji zakres ochrony ekonomicznej, jaką społeczeństwo poprzez szeroko rozumiane instytucje państwowe zapewnia swoim członkom, uległ znaczącemu zmniejszeniu. W połączeniu z trudnymi warunkami ekonomicznymi, których efektem jest zmniejszenie wpływów z podatków oraz rosnąca liczbą osób potrzebujących pomocy, zagrożona jest realizacja...Data dostępności:
Cena: 36,27 zł
39,00 złOstatnia miłość Marszałka Eugenia Lewicka – książka
Elżbieta Jodko-Kula
Historia nowoczesnej i postępowej kobiety, która oczarowała Józefa Piłsudskiego. Jej tajemnicza śmierć do dziś pozostaje zagadką. Czy było to samobójstwo, nieszczęśliwy wypadek, czy umyślne otrucie? Poznali się w sanatorium w Druskienikach. Głos niedawnego dyktatora już nie liczył się tak, jak dawniej, w siłę rosły nowe koterie polityczne, co Marszałka męczyło i irytowało. Nieustająco potrzebował wyrazów...Data dostępności:
Cena: 31,62 zł
34,00 złDla ojczyzny ratowania: szubienica, pal i kula – książka
Piotr Korczyński
Książka w przystępny i popularny sposób stara się opisać trudną i mało znaną historię dyscypliny w Wojsku Polskim, ale nie tylko to. Przy okazji przedstawia sylwetki niektórych wielkich „rozbójników”, którzy mieli za sobą służbę wojskową, czy wręcz formacji (lisowczycy), którzy brak dyscypliny uczynili swą „taktyką wojenną”. Mówiąc inaczej: książka jest „łotrzykowską opowieścią” o wojsku, które przez...Data dostępności:
Cena: 54,87 zł
59,00 złPrzyszłość marketingu – książka
Dominika Kaczorowska-Spychalska Magdalena Kalińska-Kula Agata Mardosz-Grabowska Michał Moneta
Ostatnie lata przyniosły prawdziwą eksplozję nowych koncepcji, metod i technologii stosowanych w marketingu. Dowodzą one jak żywą, ewoluującą i podlegającą trendom jest sfera biznesu i zarządzania. Marketing często ulega modom i jest podatny na łatwe wyjaśnienia, dlatego niektórych fascynuje, a u innych budzi niechęć, zachwyca, ale też wywołuje sprzeciw. Z jednej strony jest gloryfikowany, a z drugiej...Data dostępności:
Cena: 41,76 zł
44,90 złMarket Intelligence jako program wsparcia procesów decyzyjnych we współczesnym przedsiębiorstwie – książka
Bogdan Gregor Magdalena Kalińska-Kula
Monografia dotyczy roli informacji oraz wiedzy rynkowej i marketingowej w zarządzani u organizacją. Cechą współczesnego otoczenia biznesu jest niepewność i złożoność, a przedsiębiorstwa, chcąc ograniczyć wzrost ryzyka związanego z prowadzeniem działalności gospodarczej, muszą posiadać sprawny system pozyskiwania informacji i przekształcania ich w wiedzę. Funkcję wspierającą procesy zarządcze w organizacji...Data dostępności:
Cena: 41,76 zł
44,90 złBiblioteczny marketing wewnętrzny w teorii i praktyce na przykładzie bibliotek województwa łódzkiego – książka
Mariola Antczak Magdalena Kalińska-Kula
W monografii zostały zaprezentowane badania dotyczące działań z zakresu marketingu wewnętrznego w bibliotekach województwa łódzkiego. Obszerna część teoretyczna zawiera informacje na temat roli bibliotek we współczesnym społeczeństwie informacyjnym oraz analizę koncepcji marketingu wewnętrznego. Autorki, wykorzystując do realizacji wyznaczonych celów badawczych wszechstronne studia literaturowe, odnoszą...Data dostępności:
Cena: 37,11 zł
39,90 zł