instrumenty
Liczba pozycji: 51
Infrastruktura rynku finansowego - kierunki zmian i ich skuteczność w ujęciu międzysektorowym – ebook
Mirosława Capiga Witold Gradoń Łukasz Szewczyk Grażyna Szustak
Celem niniejszej monografii jest przedstawienie strategicznych wyzwań rozwojowych i ocena skuteczności infrastruktury polskiego rynku finansowego w kontekście nowej globalnej architektury finansowej. Autorzy skoncentrowali się na powiązaniach międzysektorowych, co stanowi niewątpliwie nowe podejście w literaturze przedmiotu. Powiązania międzysektorowe są analizowane w sposób kompleksowy w podziale...Data dostępności:
Data publikacji:
Koszty i wyniki w systemie controllingu w przedsiębiorstwach usług logistycznych – ebook
Justyna Dobroszek
Logistyka, uważana przez wielu analityków za „barometr” lub „krwiobieg gospodarki”, rozwija się w ostatnich latach bardzo dynamicznie w ramach działalności biznesowej. Punktem wyjścia była techniczna strona procesów transportu, przeładunku i magazynowania, która przejawiała się zastosowaniem odpowiednich innowacji technologicznych. Z upływem czasu pojawiła się w logistyce perspektywa zarządzania, która...Data dostępności:
Data publikacji:
Ubezpieczenia gospodarcze i społeczne w Polsce – ebook
Dorota Ostrowska Paweł Jamróz
Autorami opracowania są Członkowie Zwyczajni i Honorowi Koła Naukowego „Economy&Society" działającego przy Wydziale Nauk Ekonomicznych w Ostrowi Mazowieckiej Wyższej Szkoły Finansów i Zarządzania w Białymstoku. Rynek ubezpieczeń to jeden z segmentów rynku finansowego. Jest on ściśle związany z pozostałymi ogniwami systemu finansowego. Opracowanie to dotyczy ubezpieczeń gospodarczych i społecznych....Data dostępności:
Data publikacji:
Marketing strategiczny na rynku farmaceutycznym – ebook
Małgorzata Michalik Bogna Pilarczyk Henryk Mruk
Książka stanowi całościowe opracowanie zagadnień z zakresu marketingowego zarządzania na rynku farmaceutycznym. Autorzy kompleksowo omówili w niej cechy rynku farmaceutycznego, czynniki kształtujące jego otoczenie, a także stosowane na nim instrumenty i strategie marketingowe, szczególną uwagę zwracając na takie tematy jak: zasady i etapy tworzenia strategii marketingowych oraz charakterystyka...Data dostępności:
Data publikacji:
Ocena sytuacji finansowej operacyjnych grup kapitałowych – ebook
Hanna Sikacz
Zarządzanie finansami w grupach kapitałowych, którego podstawowym elementem jest ocena sytuacji finansowej, wiąże się z wieloma specyficznymi problemami. Celem tej obszernej monografii, mającej charakter teoretyczno-empiryczny, jest wskazanie prawidłowości i przesłanek występowania zróżnicowanych wyników jednostek dominujących oraz jednostek zależnych. W książce poruszono m.in. następujące zagadnienia:...Data dostępności:
Data publikacji:
Modelowanie zmienności i ryzyka. Metody ekonometrii finansowej – ebook
Małgorzata Doman Ryszard Doman
Ekonometria finansowa, włączana zarówno do finansów, jak i ekonometrii, zajmuje się głównie modelowaniem rynków finansowych. Jej gwałtowny rozwój związany jest z rosnącym zapotrzebowaniem na nowe metody prognozowania zmienności cen instrumentów finansowych i zależności warunkowych pomiędzy ich stopami zwrotu. Metody te są niezbędne dla praktyków wyceniających instrumenty pochodne i szacujących ryzyko...Data dostępności:
Data publikacji:
Zarządzanie ryzykiem walutowym w przedsiębiorstwie – ebook
Marcin Kalinowski
Zarządzać ryzykownie przedsiębiorstwem czy zarządzać ryzykiem w przedsiębiorstwie? Na to pytanie musi znaleźć odpowiedź wielu przedsiębiorców. Wzrost wymiany międzynarodowej oraz zmienność kursów walut sprawia, że zarządzanie ryzykiem walutowym staje się koniecznością. Różnice kursów walut potrafią zamienić zyskowne przedsięwzięcie w zupełnie nieopłacalne. Zwiększanie wartości tak realizowanych kontraktów...Data dostępności:
Data publikacji:
Systemy informacyjne biznesu – ebook
Jerzy Kisielnicki Henryk Sroka
Tematy poruszane w tej książce są tym bardziej aktualne, że żyjemy w okresie tworzenia społeczeństwa informacyjnego. Przekształcenie dokonuje się za pomocą Informacyjnej Technologii. Dzięki niej można zastosować nowoczesne instrumenty zarządzania, co w konsekwencji pozwala na decentralizację i pluralizm decydowania. Dzięki niej również zostaną zniesione wszelkie bariery i granice państwowe. Nie zawsze...Data dostępności:
Data publikacji:
Marketing przyszłości - od ujęcia tradycyjnego do nowoczesnego – ebook
Grażyna Rosa
W warunkach współczesnych przemian zachodzących w gospodarce światowej i gospodarkach narodowych, należy bardzo wnikliwie analizować mechanizmy kształtujące zachowania konsumentów i prowadzić profesjonalne, nowoczesne działania marketingowe. Celem naukowo-badawczym niniejszej monografii jest przybliżenie odbiorcom problematyki marketingu, wskazanie kierunków jego rozwoju i specyfiki marketingu przyszłości. Założeniem...Data dostępności:
Data publikacji:
Promocja kancelarii doradztwa podatkowego i biura rachunkowego – ebook
Joanna Polańska-Solarz
Książka powstała z myślą o doradcach podatkowych prowadzących jednoosobowe, małe i średnie firmy. Powinna zainteresować właścicieli kancelarii i osoby zarządzające kancelariami, które nie korzystają ze wsparcia specjalistów do spraw marketingu czy public relations, nie tworzą osobnych działów marketingu czy PR, ale chcą samodzielnie promować swoje firmy. Publikacja zawiera wskazówki, jak skutecznie...Data dostępności:
Data publikacji: