Wpisz kod
Wyszukiwarka
Koszyk jest pusty.

Psychologia nadmiernego jedzenia. Przyczyny - konsekwencje - sposoby zmiany – ebook

CENA NEXTO

Nina Ogińska-Bulik  

20.08.2014

01.01.2004

polski

313

Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego

978-83-7969-296-5

  • PDF

Opis

Książka poświęcona jest psychologii nadmiernego jedzenia. Przedstawia rożne uwarunkowania przejadania się, które sprzyjają˛ powstawaniu nadwagi i otyłości. Koncentruje się przede wszystkim na mechanizmach psychologicznych wyjaśniających, w jaki sposób określone przekonania dotyczące własnej osoby,

przeżywane emocje, stres i trudności w radzeniu sobie z nim wpływają na to, że człowiek je, pomimo, że nie jest głodny. W konsekwencji, jedząc więcej niż potrzebuje, organizm kumuluje nadmiar kalorii w postaci tłuszczu

i człowiek tyje. Z kolei przybieranie na wadze pociąga za sobą próby odchudzania się, do tego najczęściej nieskuteczne. Wprowadzane restrykcyjne ograniczenie jedzenia najczęściej skutkuje napadami przejadania się i dalszego tycia. Wszystko to wpływa na sposób myślenia o sobie, wzmaga dyskomfort psychiczny, nasila stres i negatywne emocje. Tak zamyka się – coraz trudniejsze do przerwania – błędne koło.

Uwzględniając znajomość mechanizmów psychologicznych uwikłanych w proces  nadmiernego jedzenia opracowano dwa programy oddziaływań psychologicznych wspomagające proces redukcji nadmiernej masy ciała. Pierwszy jest przeznaczony dla młodzieży i składa się z 5 warsztatów, drugi – dla dorosłych kobiet, obejmuje dziesięć sesji.

Książka jest przeznaczona dla szerokiego grona odbiorców reprezentujących różne dyscypliny naukowe, w tym psychologię, pedagogikę, socjologię, medycynę. Może być wykorzystywana przez studentów, praktyków oraz ludzi, którzy sami  borykają się z problemem nadmiernej masy ciała.

Psychologia nadmiernego jedzenia. Przyczyny - konsekwencje - sposoby zmiany - ebook

10,80 zł 12,00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 10,80 zł

Cena Klubowicza Nexto Premium?

7,20 zł 12,00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 10,80 zł
i
Ładowanie rekomendacji…

Opinie o produkcie

Ocena: 0 (0 oceniających)

Bądź pierwszą osobą, która doda opinię!