Wyszukiwarka
Koszyk jest pusty.

Gamifikacja w edukacji – ebook

ebooki: Gamifikacja w edukacji – ebook
CENA NEXTO
Gamifikacja w edukacji – ebook
Ten produkt możesz kupić jeszcze taniej – Zobacz

CENA NEXTO

Joanna Mytnik  

05.02.2025

31.01.2025

polski

328

Joanna Mytnik, Selfpublisher

9788397190955

  • PDF
Opis

Niniejsza książka to kompendium wiedzy o gamifikacji w edukacji. To poradnik, który pomaga samodzielnie projektować i wdrażać systemy motywacyjne do procesów edukacyjnych.

Gamifikacja jest potężnym narzędziem, ma moc zmieniania „muszę” na „chcę” dzięki zastosowaniu elementów znanych z gier i dodaniu frajdy do czynności, które postrzegane są jako nudne, trudne albo męczące. Służy budowaniu zaangażowania i wpływa na zmianę sposobu myślenia. Potencjał drzemiący w graczach jest ogromny – zupełnie dobrowolnie inwestują niezliczone godziny w rozwijanie swoich umiejętności, które pomagają im przechodzić kolejne poziomy w grze. Wchodzą w stan pełnego zanurzenia (imersji) w środowisko gry. To psychologiczny stan, w którym praca łączy się z zabawą. Podróż, przygoda, odczuwanie emocji, budowanie relacji, odkrywanie tajemnicy i możliwość rozwoju to zestaw fundamentów, na których powinien opierać się proces projektowania ekosystemów uczenia się.

W procesie dydaktycznym nie chodzi o przekazywanie wiedzy, ale o sprawienie, aby osoba ucząca się chciała i mogła się uczyć. By za każdym razem, gdy włoży wysiłek, była z siebie dumna. By czuła, że się rozwija i buduje poczucie własnej wartości. By trudności postrzegała jako wyzwania, a nie przeszkody nie do pokonania. I wreszcie, by ten proces zachodził w bezpiecznym i przyjaznym środowisku, w partnerskiej relacji, gdzie nikt nie działa z pozycji władzy. W środowisku, w którym można się dzielić z innymi, wzrastać we własnym tempie i zgodnie z własnymi zainteresowaniami, by móc wyrażać siebie.

Gamifikacja to zbiór elementów growych działających motywująco. Zadaniem nauczyciela jest zbudowanie unikatowego systemu, który będzie odpowiedzią na brak motywacji osób uczących się, na ich potrzeby edukacyjne i który pomoże zrealizować cel dydaktyczny. Refleksyjne powiązanie wybranych mechanizmów może dać efekt motywujący, bo określone elementy gier wywołują określone skutki psychologiczne. To za każdym razem jest system „uszyty na miarę”. Dlatego gamifikacja jest narzędziem uniwersalnym i pozwala uwzględnić każdą potrzebę każdego ucznia lub studenta w kontekście procesu uczenia się.

Cena Klubowicza Nexto Premium?

18,00 zł 30,00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,50 zł
i
Gamifikacja w edukacji - ebook
27,00 zł 30,00 zł
Najniższa cena z ostatnich 30 dni: 22,50 zł
Ładowanie rekomendacji…
Opinie o produkcie
Ocena:

Bądź pierwszą osobą, która doda opinię!