Jakość w zarządzaniu. Nowoczesne metody zarządzania współczesną organizacją – ebook
Biorąc pod uwagę wzrost znaczenia jakości we współczesnym świecie, podjęto decyzję o zorganizowaniu na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Kaliskiego konferencji naukowej, która poświęcona została jakości w zarządzaniu. Konferencja będzie miała charakter cykliczny i będzie odbywać się co roku. Jej efekt jest monografia, która składa się z czterech części. Autorami prac są studenci, doktoranci i pracownicy naukowi z kilku ośrodków krajowych. W części pierwszej przedstawiono wybrane problemy w obszarze zarządzania, wskazano na uwarunkowania sukcesu organizacji w nowej gospodarce, wskazano na potrzebę doskonalenia zarządzania, podkreślono potrzebę i uwarunkowania transferu i dzielenia się wiedzą w organizacji, pokazano rolę potencjału ludzkiego we współczesnej organizacji.
W części drugiej odniesiono się do nowoczesnych technologii IT w zarządzaniu organizacją, w tym do sztucznej inteligencji w koncepcji Lean Management, pokazano wpływ sztucznej inteligencji na role pracowników w różnych kontekstach organizacyjnych, ograniczenia TPM w zarządzaniu, zależności pomiędzy inteligentnymi opakowaniami a jakością transportowanych produktów oraz wpływ ery cyfrowej na zarządzanie marketingowe. W części trzeciej autorzy przedstawili wybrane metody i narzędzia zarządzania w warunkach zmienności otoczenia i gospodarki opartej na wiedzy. Wskazano na wybrane nowoczesne metody stosowane w zarządzaniu przedsiębiorstwem, odniesiono się do Lean Management, pokazano problem marnotrawstwa i sposoby jego eliminacji w LM. Przedstawiono także podejście do budowy ankiety jako narzędzia badawczego, przedstawiono zagadnienia związane z zastosowaniem wnioskowania probabilistycznego w procesie aplikacyjnym na stanowisko pracy. Przedstawiono wyzwania polskich menedżerów w efektywnym zarządzaniu pracownikami z Ukrainy. Wskazano na przydatność analizy symulacji Monte Carlo i technik uczenia maszynowego w szacowaniu złożoności zadań w rozwoju oprogramowania. Część czwarta monografii zawiera problemy odnoszące się do wyzwań jakości we współczesnej organizacji. Przedstawiono problematykę kultury jakości oraz kierunki jej usprawnień, rolę neuronauki w zarządzaniu jakością, rolę audytów w zapewnieniu zgodności z rozwiązaniami normy ISO 9001:2015, ewolucję wymagań normy ISO 9001 i jej wpływ na audyty SZJ. Przedstawiono problemy związane z zarządzaniem jakością w gospodarce magazynowej. Ponadto odniesiono się do uwarunkowań zarządzania jakością w ochronie atmosfery przed spalinami w energetyce konwencjonalnej. Przedstawiono techniki ułatwiające organizację pracy w logistyce oraz problemy związane z zarządzaniem jakością w dostarczaniu wartości dla usług IT.
Bądź pierwszą osobą, która doda opinię!