Komunikacja dziecka i dorosłego w sytuacjach edukacyjnych – ebook
Najnowsza monografia dr hab. Eugenii Rostańskiej, prof. AWSB, prezentuje oparte na obszernym materiale empirycznym studium komunikacji w relacji dziecko–dorosły w edukacji wczesnoszkolnej. Autorka analizuje diadyczne akty komunikacyjne, ujawniając mechanizmy budowania relacji, wzmacniania postaw ucznia oraz rolę dorosłego w nadawaniu znaczeń edukacyjnych.
Książka porządkuje kluczowe kategorie opisu komunikacji i pokazuje je na przykładach transkrypcji, zwracając uwagę na wpływ klimatu szkolnego na jakość interakcji i rozwój kompetencji uczniów. Wyniki badań mają praktyczne zastosowanie – podkreślają wagę świadomego kształtowania warunków komunikacyjnych, uważnego słuchania i pozytywnego wzmacniania.
Publikacja jest adresowana do nauczycieli, pedagogów, logopedów, badaczy komunikacji oraz studentów i praktyków zainteresowanych udoskonalaniem pracy z dziećmi.

