Konteksty edukacyjne kształtujące postawy proobronne obywateli – ebook
Celem niniejszej monografii jest zaprezentowanie zróżnicowanego charakteru, ujęcia, relacji i związków kontekstów edukacyjnych kształtujących postawy proobronne obywateli z uwzględnieniem współczesności. Dlatego też zawarte w monografii artykuły mają często interdyscyplinarny charakter oraz wymiar teoretyczny i praktyczny, ale oscylują wokół podtytułu Konteksty edukacyjne kształtujące postawy proobronne obywateli, który stał się mottem przewodnim dla wszystkich autorów. Rozważane problemy zaprezentowano przez pryzmat teoretycznych dociekań, doświadczeń oraz praktycznych wniosków uzyskanych w toku indywidualnych badań. Autorzy prezentują swoje poglądy, wnioski, spostrzeżenia i propozycje rozwiązań szczegółowych w odniesieniu do obszarów problemowych nakreślonych w założeniach monografii. Znaczącym walorem opracowania jest zaprezentowanie komplementarnych i spójnych treści o dużej wartości merytorycznej, co przyczyniło się do logiczno-wynikowego zaprezentowania prowadzonych rozważań w złożonym obszarze kształtowania postaw proobronnych obywateli w edukacji. Wnioski i propozycje rozwiązań mają często twórczy charakter i pozwalają rozszerzyć ich postulatywność na inne obszary bezpieczeństwa w uwarunkowaniach współczesności.
Bądź pierwszą osobą, która doda opinię!