czyli
- Planując projekt informatyczny najważniejszym pytaniem jest „co i na kiedy jesteśmy w stanie dostarczyć”. W tym celu musimy jasno określić czas potrzebny na wykonanie wszystkich zadań wchodzących w zakres danego projektu. Te niezwykle ważne aspekty w przyjazny i przejrzysty sposób wyjaśnia Krystian Kaczor - jeden z najlepszych specjalistów od zwinnego zarządzania w Polsce.
Data dostępności:
- Dokąd zmierza współczesna nauka? Jakie odkrycia w genetyce, kosmologii, badaniach nad sztuczną inteligencją przyniesie XXI wiek? Czy uda nam się rozpocząć podróże w czasie, dotrzeć do gwiazd i spotkać inne cywilizacje w kosmosie? Wizje co do przyszłości nauki snuje w tej książce fizyk teoretyk, który przyczynił się do rozwoju teorii strun. Wspomaga swą wyobraźnię rozmowami z blisko 150 znanymi uczonymi,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Grafika rastrowa daje nam ogromne możliwości zarówno w retuszu fotografii, jak i tworzeniu różnych projektów, począwszy od prostych ulotek, a skończywszy na złożonych ilustracjach. Piksele, czyli jeszcze więcej Photoshopa. Grafika komputerowa dla dzieci to propozycja dla tych osób, które posiadają już podstawową wiedzę z zakresu obsługi Photoshopa. Dzięki tej książce zobaczysz, na czym polega stosowanie...
Data dostępności:
- Z grafiką wektorową nie wiążą się wyłącznie proste rysunki złożone z figur geometrycznych, ale też całkiem zaawansowane projekty, nierzadko trójwymiarowe. Wektory, czyli jeszcze więcej Corela. Grafika komputerowa dla dzieci to propozycja dla osób, które posiadają już podstawową wiedzę z zakresu obsługi Corela. Dzięki tej książce zobaczysz, na czym polega działanie menedżera obiektów, zmiana ich kolejności,...
Data dostępności:
- Popraw i przyspiesz dostarczanie oprogramowania w dużych, rozproszonych i złożonych projektach Nexus to najprostsze i najskuteczniejsze podejście do stosowania Scruma w skali obejmującej wiele zespołów, lokalizacji i stref czasowych. Został utworzony przez Scrum.org – pionierską organizację prowadzącą szkolenia i przyznającą certyfikaty dotyczące Scruma. Organizację tę założył Ken Schwaber, współtwórca...
Data dostępności:
- Książka Dawno temu był sobie algorytm wyjaśnia koncepcje informatyki poprzez znane historie i codzienne sytuacje. Autor tłumaczy przetwarzanie informacji jako coś, co dzieje się poza komputerami, a informatykę jako studium systematycznego rozwiązywania problemów. Martin Erwig pokazuje, że wiele codziennych czynności dotyczy rozwiązywania problemów. Na przykład poranne wstawanie: wstajemy z łóżka, bierzemy...
Data dostępności:
- Podręcznik jest przeznaczony dla słuchaczy kierunków matematycznych i informatycznych Politechniki Warszawskiej. Jego celem jest zapoznanie czytelników z tematyką statystycznych symulacji komputerowych, ze szczególnym uwzględnieniem metod Monte Carlo i Markov chain Monte Carlo. W kolejnych rozdziałach: omówiono podstawowe pojęcia związane z generowaniem liczb (pseudo)losowych i przedstawiono wybrane...
Data dostępności:
- Autor opisuje przypadki konstruowanych w XX wieku sztucznych zwierząt. Pierwszy elektryczny pies Philidog został zaprezentowany na Międzynarodowej Wystawie w Paryżu w 1929 roku. Potrafił on "tropić" światło, czyli podążać za jego źródłem. To dość prosta umiejętność, jednak ostatnie opisane przez autora zwierzęta wykazują znacznie bardziej skomplikowane działania - przy ich budowie zastosowano techniki...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Dzięki rozwojowi mediów – o których dziś mówimy „nowe media” – genealogia, wspierana przez genetykę (coraz łatwiej dostępną w tzw. erze cyfrowej), stała się w czasach współczesnych modna. Umożliwiła bowiem badanie rodów w sposób o wiele łatwiejszy i szybszy, niż było to możliwe wcześniej. Celem niniejszego opracowania jest ukazanie Internetu jako przestrzeni źródłowej do badań genealogicznych (z uwzględnieniem...
Data dostępności:
- Część I podręcznika stanowi wprowadzenie. Przedstawia w stopniu wystarczającym do dalszej lekturty zagadnienia dotyczące sieci neuronowych, optymalizacji stochastycznej i programowania dynamicznego, czyli trzech podstawowych narzędzi służących do budowy systemów adaptacyjnych i uczących się. Część II jest poświęcona uczeniu się ze wzmocnieniem. Materiał został zaprezentowany w sposób zwarty i dlatego...
Data dostępności:
- W podręczniku przedstawiono paradygmaty mające wpływ na sposób konstrukcji kodu źródłowego, czyli model zorientowany na procesy oraz kod działający na danych. Szczegółowo opisano mechanizmy zapewniające implementację modelu obiektowego – hermetyzację, dziedziczenie i polimorfizm. Przedstawiono dwa najważniejsze atrybuty Javy – przenośność i bezpieczeństwo. Wyjaśniono podstawowe cechy programowania...
Data dostępności:
- Monografię można podzielić na dwie zasadnicze części. Pierwsza cześć obejmuje problematykę dotyczącą wyzwań Przemysłu 4.0, a właściwie jego kluczowego elementu, czyli Internetu Rzeczy (IoT). W tej części scharakteryzowano systemy i opisano modele IoT, przedstawiono wizje architektury IoT, zidentyfikowano problem wiarygodności IoT oraz przedstawiono zasady eksploracji danych i standardy komunikacji...
Data dostępności:
- Przedmiotem książki jest OpenGL, czyli popularny interfejs programistyczny służący do tworzenia aplikacji z grafiką 3D. W ostatnich dwóch latach został on całkowicie zreformowany, w efekcie czego większość książek i materiałów na jego temat stała się nieaktualna. W publikacji przedstawione są nowe wersje OpenGL (od wersji 3.3 wzwyż) w sposób odpowiedni zarówno dla początkujących programistów grafiki...
Data dostępności:
- Książka przeznaczona jest dla programistów, którzy chcą, aby ich programy działały dobrze, czyli szybko zwracały wyniki, zużywały mało pamięci i obejmowały szeroki zakres danych wejściowych. Programista początkujący znajdzie tutaj wyjaśnienia podstawowych elementów języka C, a czytelnik zaawansowany dowie się, jak może udoskonalić swój warsztat. Czytelnik tej książki nauczy się pisać funkcje działające...
Data dostępności:
- Minecraft to bardzo popularna gra komputerowa, która na całym świecie sprzedała się w milionach egzemplarzy. Teraz możesz wykorzystać ją także do nauki programowania. W książce Kodowanie z Minecraftem® znajdziesz instrukcje, dzięki którym napiszesz programy komputerowe, które pozwolą Ci zautomatyzować swoją grę – szybciej wydobywać minerały, wytwarzać przedmioty i budować, co tylko przyjdzie Ci do...
Data dostępności:
- Automatyka jest to dyscyplina naukowa dotycząca technicznych aspektów wykorzystania matematycznej teorii sterowania, czyli praktycznej realizacji urządzeń sterujących obiektami technicznymi bez udziału człowieka lub z ograniczonym jego udziałem. Książka stanowi wprowadzenie do podstawowych pojęć z dziedziny automatyki. Zaznajamia Czytelnika z zasadami analizowania, działania i projektowania różnych...
Data dostępności:
- Platforma Microsoft SharePoint 2010 udostępnia organizacjom i projektantom wiele nowych funkcji o dużych możliwościach. Nowe możliwości wiążą się jednak z nowymi wyzwaniami w zakresie projektowania, nowymi analizami dotyczącymi architektury i nowymi rodzajami kompromisowych decyzji, jakie muszą podejmować projektanci. Czy powinniśmy konstruować naszą aplikację jako rozwiązanie farmy, czy zastosować...
Data dostępności:
- Książka „Programowanie obiektowe dla studenta i technika programisty” to podręcznik, dzięki któremu każdy czytelnik, bez względu na stopień zaawansowania, zrozumie podstawowe zasady programowania strukturalnego i obiektowego. Początkujący czytelnik będzie miał możliwość nauki prawie od podstaw, a programista zaawansowany utrwali i przećwiczy posiadaną przez siebie wiedzę i znacznie ją rozszerzy. W...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Administrowanie sieciowymi systemami operacyjnymi Windows Serwer i Linux Serwer dla każdego Technika i studenta IT to podręcznik przygotowany z myślą o każdym uczniu oraz studencie związanym z kierunkami informatycznymi. Główną tematyką jest konfiguracja i zarządzanie sieciowymi systemami operacyjnymi Windows i Linux, dlatego książka będzie niezastąpioną pomocą podczas przygotowywania się do egzaminów...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka Od Zera do ECeDeeLa Base w pierwszej kolejności została napisana z myślą o każdym Europejczyku biorącym udział w kursach kompetencji informatycznych. Jest podręcznikiem, który stanowi podstawowe narzędzie do zdobycia kluczowych informacji w najpopularniejszym z modułów szkoleń, wspomagający uzyskanie międzynarodowego certyfikatu ECDL Base. Jednocześnie jest to książka którą może wziąć do ręki...
Data dostępności:
Data publikacji:




















