development
Filtruj po kategorii
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
Liczba pozycji: 42
- The Author undertook the difficult task which is both the multidimensional formulation and the integral revelation of the main issues of contemporary school education in the light of the title problem of the book. This volume allows us to get familiar with the theoretical conception presenting an independent and autonomous person, as well as the part of education in assisting the development of an...
Data dostępności:
- Monografia jest wynikiem międzynarodowej współpracy naukowców i praktyków, którzy postawili sobie wspólny cel, jakim jest opracowanie zorientowanego na wsparcie podejścia do bardzo wrażliwych dzieci w ich najbliższym otoczeniu. Wysoka wrażliwość to cecha temperamentu, która charakteryzuje około 20% populacji. Badania potwierdzają, że osoby bardzo wrażliwe przetwarzają informacje i bodźce pochodzące...
Data dostępności:
- This publication addresses the tasks of higher education institutions posed by the UN Strategy for Education for Sustainable Development. In line with the recommendations, the book disseminates results of research of various areas of education for sustainable development. It also shows the experience of Polish higher schools in the international arena. The book is designed for all readers associated...
Data dostępności:
- Głównym tematem książki pod naukową redakcją Danuty Gabryś-Barker są podejmowane w różnych formach przez nauczyciela praktyka tzw. badania w działaniu (ang. action research ). Podstawowym założeniem badania w działaniu jest dokonywanie przez nauczyciela w jego własnej klasie ewaluacji, mającej na celu usprawnienie procesów nauczania i uczenia się języka obcego. Wprowadzający tekst autorstwa Danuty...
Data dostępności:
- Artykuły zawarte w numerze stanowią wielowątkową dyskusję o wyzwaniach edukacyjnych w Europie, takich jak tożsamość, zaufanie, praktyki włączające i rozwój nauczycieli. Czytelnicy znajdą w nim obszerne badania dotyczące tożsamości młodzieży oraz zaufania społecznego, a także analizę kontekstu demograficznego i jego wpływu na społeczność. Naukowcy prezentują innowacyjne strategie dotyczące praktyk włączających,...
Data dostępności:
- Prezentowana publikacja, powstała ponad 35 lat temu jako rozprawa doktorska, została poszerzona o wprowadzenie zarysowujące problematykę roli negacji w rozwoju poznawczym dzieci w odwołaniu do kierunków badań i analiz obecnych w literaturze. Rozwój negacji to zarówno warunek, jak i wyraz kształtowania się struktur poznawczych dziecka, one zaś są kluczowym mechanizmem umożliwiającym pogłębianie wiedzy...
Data dostępności:
- Studium dotyczące rozwoju samoregulacji u niemowląt urodzonych przedwcześnie jest podsumowaniem doświadczeń badawczych i klinicznych autorki z ostatnich lat jej pracy. Autorka wykracza poza ramy koncepcji "traumy wcześniactwa" oraz odchodzi od tradycyjnego podejścia do badania rozwoju wcześniaków. Stawia i udowadnia tezę, że samoregulacja może stanowić klucz do zrozumienia zarówno trudności, jak i...
Data dostępności:
- The principal tasks of pedagogues are the democratization and humanization of educational process; the introduction of innovations, alternative forms of studying; providing the professional self-realization of future teacher, the formation of his qualification level, attraction to independent activity, the development of creative skills by means of theoretical projects elaboration, unlocking creativity,...
Data dostępności:
- Autorzy publikacji odpowiadają na pytania o to, co ma wspólnego matematyka z kreatywnością i czy nauczanie i uczenie się matematyki może być twórcze. Ich zdaniem lekcje matematyki są doskonałą okazją do kształtowania i badania kreatywności, a twórcze momenty aha! wspomagają proces uczenia się i rozwój poznawczy wszystkich uczniów, nie tylko tych najzdolniejszych. Książka wprowadza do nauczania matematyki...
Data dostępności:
- A collection of research works concerning social work and conducted in 2015-2019 by students involved in various fields of social, educational and aid activity as part of Erasmus Mundus ADVCANCES (Advanced Development in Social Work) master studies. The major asset of the publication is the presentation of different aspects of social and educational support in Poland, as well as social work and other...
Data dostępności:
- Why are we so very different from one another? Why do we organise our lives in such disparate ways? Why are our modes of assimilating information so varied? Why are our approaches to decision-making so diverse? Why are our forms of relaxing and ‘recharging our batteries’ so dissimilar? 'Your Guide to the ID16 Personality Types' will help you to understand both yourselves and other people better. It...
Data dostępności:
- Autorki posługują się pojęciem rozwoju osobowego, by uwypuklić znaczenie aktywnego i zdolnego do refleksji podmiotu, mającego wpływ na przemiany samego siebie w różnych fazach życia. Liczne odwołania do literatury ilustrują ogólny stan wiedzy psychologicznej, a przytoczenie ustaleń empirycznych innych badaczy wzbogaca przesłanki do refleksji nad podejmowanymi w książce kwestiami dotyczącymi tego, jak...
Data dostępności:
- Autorka ukazuje stan zbiorów dydaktycznych Gimnazjum i Liceum Wołyńskiego w latach 1805–1833, ich powstawanie oraz wykorzystanie w procesie nauczania. Omawia dzieje i zasoby szkolnych kolekcji oraz działalność gabinetów: fizycznego, chemicznego, mineralogicznego, historii naturalnej (przyrodniczego), numizmatycznego oraz malarstwa i rysunku. Przedstawia też nauczycieli opiekujących się zbiorami, ich...
Data dostępności:
- Tematyka czasopisma naukowego International Journal of Research in E-learning odzwierciedla koncepcyjne zasady leżące u podstaw modernizacji edukacji i reformy systemów edukacyjnych w krajach europejskich, jak i krajowych strategii rozwoju na miarę XXI wieku. Jednym z kluczowych celów edukacyjnych Unii Europejskiej jest zapewnienie równych szans dla wszystkich w odniesieniu do dostępu do nauki i wiedzy,...
Data dostępności:
- Tematyka czasopisma naukowego „International Journal of Research in E-learning” odzwierciedla koncepcyjne zasady leżące u podstaw modernizacji edukacji i reformy systemów edukacyjnych w krajach europejskich, jak i krajowych strategii rozwoju na miarę XXI wieku. Jednym z kluczowych celów edukacyjnych Unii Europejskiej jest zapewnienie równych szans dla wszystkich w odniesieniu do dostępu do nauki i...
Data dostępności:
- Tematyka czasopisma naukowego „International Journal of Research in E-learning” odzwierciedla koncepcyjne zasady leżące u podstaw modernizacji edukacji i reformy systemów edukacyjnych w krajach europejskich, jak i krajowych strategii rozwoju na miarę XXI wieku. Jednym z kluczowych celów edukacyjnych Unii Europejskiej jest zapewnienie równych szans dla wszystkich w odniesieniu do dostępu do nauki i...
Data dostępności:
- Media for Man – this formulation clearly shows the view of the modern media world that guides the authors of this volume. The media are for people, not people for the media. It is a simple concept to express, but a challenging one to put into practice. Evolving communication technology often makes people feel like objects rather than subjects of media interactions. However, the same technology is the...
Data dostępności:
- Dzieje nauk społecznych w Uniwersytecie Warszawskim zaprezentowane w niniejszym tomie obejmują pięć głównych działów: ekonomię, nauki polityczne, psychologię, socjologię i prawo. Autorzy poszczególnych tekstów – znawcy historii swoich dziedzin – piszą o procesach ich kształtowania na poziomie akademickim i o przemianach, jakim podlegały w ramach Uniwersytetu. Odnoszą się również do najważniejszych...
Data dostępności:
- W PRL o życiu intymnym pisano niemało. Z publikowanych przez seksuologów książek i artykułów czytelnicy dowiadywali się, co jest normalne, zdrowe, kulturalne i przyjemne. Lekarze, a także prawnicy, zajmowali się również przemocą, analizowali przyczyny i skutki gwałtów. Według polskich badaczy seksualność była wielowymiarowa, jednocześnie cielesna, psychiczna i związana z kulturą. Podążali oni za troskami...
Data dostępności:
- Wyeksponowany w tytule publikacji zrównoważony rozwój (ang. sustainable development, fr. le développement durable, niem. nachhaltige Entwicklung, wł. sviluppo sostenibile) to kategoria wieloznaczna. Nie chodzi tu jedynie o pojawiające się różne tłumaczenia tego terminu (jak choćby „trwały rozwój”), ale raczej o treść, która mieści w sobie próbę uchwycenia dynamiki procesów dokonujących się w trzech...
Data dostępności:
Filtruj wyniki wyszukiwania
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie




















