dzisiejszym
- Autor przekonuje, że w dzisiejszym społeczeństwie zdominowanym przez gospodarkę potrzebujemy demokratyzacji procesów zarządzania ekonomicznego.
Data dostępności:
Data publikacji:
- Autor przekonuje, że w dzisiejszym społeczeństwie zdominowanym przez gospodarkę potrzebujemy demokratyzacji procesów zarządzania ekonomicznego.
Data dostępności:
- Zmiany klimatyczne oraz wzrastająca troska o stan środowiska naturalnego sprawiają, że współczesne przedsiębiorstwa stają przed wyzwaniem związanym z włączeniem problematyki środowiskowej do swoich działań biznesowych. W dzisiejszym otoczeniu gospodarczym sukcesy odnoszą firmy zrównoważone, które są w stanie rozwinąć kompetencje umożliwiające radzenie sobie z wyzwaniami wynikającymi z ograniczeń środowiskowych....
Data dostępności:
- Czy myślisz, że twoja praca ma znaczenie? Jeśli uważasz, że nie, to prawdopodobnie masz rację – i należysz do coraz większego grona osób wykonujących zawody, które nie mają żadnego sensu. Antropolog David Graeber w swojej najnowszej książce zgłębia zjawisko gównowartych prac i zastanawia się, co to mówi nam o dzisiejszym systemie społeczno-gospodarczym. Jeden z najważniejszych i najbardziej...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Jarosław Marciniak Dagmara Olewińska Piotr Sierociński Paulina Łukaszuk Paweł Berłowski Mik KuczkiewiczW dzisiejszym świecie biznesu, wciąż można zetknąć się z poglądem, jakoby dział personalny stanowił tylko koszt dla organizacji. Jednak sukces firm, które wprowadziły model HR business partnera (m.in. opisany w publikacji DHL Express) sprawia, że należy zweryfikować to podejście - dział personalny traktowany jako główny partner w biznesie powoduje wzrost efektywności oraz podnoszenia wartości rynkowej...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Skrypt ten stanowi kompleksowe źródło wiedzy na temat zarządzania efektywnością, obejmujące zarówno aspekty ludzkie, jak i biznesowe. Opierając się na różnorodnych źródłach, w tym najnowszych danych ze światowych firm i stowarzyszeń branżowych, zapewnia aktualny ogląd zagadnienia. Zawiera wyselekcjonowane informacje praktyczne i teoretyczne, które mogą być przydatne zarówno dla doświadczonych menedżerów,...
Data dostępności:
- "Andrzej Zybertowicz stworzył w tej książce przestrzeń dla rozmowy o AI, której wszyscy potrzebujemy. W dzisiejszym świecie „przejrzystość” w naszym dyskursie to kluczowe wymaganie. Ta książka powinna być lekturą dla każdego, kto pyta, czym AI jest dziś i czym może być w przyszłości. A must read." - Andrew A. Michta, Senior Fellow and Director, Scowcroft Strategy Initiative, The Atlantic Council of...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Publikacja przeznaczona jest dla każdego, kto dostrzega mnogość i znaczenie wyzwań dzisiejszego rynku pracy – potrzebę orientacji na ludzi, budowania z nimi relacji i skutecznych metod komunikowania. Autor porusza kluczowe zagadnienia dotyczące zarządzania ludźmi i wskazuje, z jakich metod i narzędzi warto korzystać, aby być liderem na miarę dzisiejszych czasów. Ostatnie lata przyniosły sporo zmian,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Antykruchość pokazuje, jak żyć w świecie Czarnych Łabędzi... Długookresowe strategie obecnie już nie działają – taką tezę stawia Nassim Nicholas Taleb. W dzisiejszym świecie przeważa to, co nieznane, przypadkowe i zmienne, co autor błyskotliwie opisał w swoim światowym bestsellerze Czarny Łabędź. Jak więc przetrwać w tej niepewności, oswoić nieobliczalność zjawisk i chaos, a nawet na tym wygrać? ...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Dla mnie świat VUCA jest światem obfitości informacji i możliwości. Ta obfitość i złożoność bywa kłopotliwa. Może oszołomić, może unieruchomić. Nie nazywam jej jednak chaosem. Wierzę bowiem, że słowa mają swoją moc i sposób mówienia o czymś jest w pewnym sensie intencją i predykcją mojego sukcesu lub porażki. Gdy mówię chaos – myślę negatywnie. Działania, jakie będę podejmował, mogą być przede wszystkim...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Szybkie i gwałtowne zmiany jakie dokonują się w dzisiejszym świecie, głównie w zakresie gospodarki, powodują potrzebę, z jednej strony - ciągłego aktualizowania posiadanej wiedzy i analizowania zachodzących procesów, z drugiej zaś - przyczyniają się do rozwoju badań i analiz naukowych. Zarówno rynki finansowe, szeroko rozumiane inwestycje, jak i polityka gospodarcza są istotne dla praktyków oraz...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Nietuzinkowy przewodnik po dobrych i złych praktykach w marketingu, pełen refleksji i cennych spostrzeżeń autora. Od tradycyjnie pojmowanej reklamy przez modne ostatnio social media po niezbędny w dzisiejszym świecie personal branding. W myśl zasady "stwórz się sam" autor prezentuje szereg narzędzi niezbędnych w budowaniu marki osobistej. Tej pozycji nie może zabraknąć w Twojej biblioteczce. Książka...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Wiedza statystyczna jest cenna dla przedstawicieli wszystkich zawodów, ponieważ przed podjęciem działań należy najpierw stawiać pytania, a następnie uzyskiwać właściwe informacje. W dzisiejszym świecie istnieje potrzeba myślenia statystycznego. Jesteśmy otoczeni wyzwaniami różnorodnych banków danych, które wymagają coraz lepszych metod statystycznych, algorytmów, modeli systemów przetwarzania. Statystyka...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Problematyka sfery publicznej – jej istoty, struktur, zadań, funkcjonowania – skupia coraz większą uwagę naukowców z różnych dyscyplin i praktyków różnych branż – prawników, ekonomistów, socjologów, etyków. Naukowcy z tych dziedzin próbują odpowiedzieć na pytania tyczące roli władzy publicznej w dzisiejszym świecie, zakresu jej odpowiedzialności, etyki, pól ingerencji w życie jednostek i podmiotów...
Data dostępności:
- Nietuzinkowy przewodnik po dobrych i złych praktykach w marketingu, pełen refleksji i cennych spostrzeżeń autora. Od tradycyjnie pojmowanej reklamy przez modne ostatnio social media po niezbędny w dzisiejszym świecie personal branding. W myśl zasady "stwórz się sam" autor prezentuje szereg narzędzi niezbędnych w budowaniu marki osobistej. Tej pozycji nie może zabraknąć w Twojej biblioteczce. Książka...
Data dostępności:
- W dzisiejszym świecie pełnym niepewności, zmienności i złożoności kluczem do sukcesu jest skuteczne monitorowanie otoczenia biznesowego. Ta książka jest niezbędnym przewodnikiem dla praktyków biznesu, studentów i wykładowców, którzy pragną zgłębić tajniki analizy makro- i mikrootoczenia. Przedstawiono w niej metody i narzędzia służące do identyfikacji szans i zagrożeń, a także do formułowania strategii...
Data dostępności:
- W dzisiejszym dynamicznym otoczeniu biznesowym doskonalenie tradycyjnych metod realizacji funkcji personalnej już nie wystarcza, aby utrzymać pozycję lidera na rynku. Menedżerowie potrzebują nowych modeli i coraz bardziej zaawansowanych narzędzi wpierających wydajność procesów kadrowych. Celem niniejszego opracowania jest systematyzacja wiedzy na temat zasadniczych przekształceń w obszarze funkcji...
Data dostępności:
- DLA KAŻDEGO, KTO CHCE OSIĄGNĄĆ SUKCES W BIZNESIE Dyrektor jednej z najbardziej uznanych firm na świecie przedstawia przełomowe strategie, dzięki którym marketing już nigdy nie będzie taki sam. Raja Rajamannar to dyrektor marketingu i komunikacji w Mastercard, uznany przez magazyn „Forbes” za jednego z najbardziej wpływowych liderów w tej dziedzinie. W książce „Marketing kwantowy” opisuje cztery...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W świecie pełnym zmienności i nieprzewidywalności audyty stają się kluczem do kształtowania przyszłości każdej organizacji. Ale czy kiedykolwiek zastanawiałeś się, co naprawdę kryje się pod tym terminem? Czy audyt to tylko sucha ocena zgodności? Czy może jest czymś więcej? To, co trzymasz w ręku, to nie tylko książka. To przewodnik, który pomoże Ci zrozumieć prawdziwą wartość i cel audytu w dzisiejszym...
Data dostępności:
Data publikacji:
- „Nie da się sprzedawać zdalnie”. Tak mówili niektórzy nasi przyjaciele handlowcy, którzy przyzwyczajeni do odwiedzin i bycia u klienta stacjonarnie, w marcu 2020 roku weszli w nową rzeczywistość. „A już pozyskać nowego klienta, to jest prawie niemożliwe” . Rynek sprzedaży ciągle ewoluuje. Zmieniają się okoliczności zewnętrzne, preferencje klientów, jak również narzędzia...
Data dostępności:
Data publikacji:




















