jakze
- Strategia marketingowa to książka, w której w jednym miejscu zebrano doświadczenia osób, które od wielu lat z sukcesem budują strategię marek na rynku krajowym oraz międzynarodowym. Autor wraz z przyjaciółmi prowadzi Czytelnika krok po kroku przez kolejne etapy żmudnej, ale jakże satysfakcjonującej pracy stratega! Przestrzega przed pułapkami, które mażna spotkać na swojej drodze. Dodatkowe komentarze,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Zmieniające się stale warunki prowadzenia działalności gospodarczej zmuszają przedsiębiorców do ciągłego poszukiwania i udoskonalania metod racjonalnego zarządzania finansami. Odpowiedzią na pojawiąjące się wyzwania jest treść monografii, w której zwrócono uwagę na możliwości i sposoby wykorzystywania przez przedsiębiorstwo nowoczesnych rozwiązań służących bieżącemu sterowania finansami oraz pozyskiwania...
Data dostępności:
- Kilka lat po największym od dekad kryzysie gospodarczym na świecie, jakże aktualne pozostaje pytanie o optymalną politykę ekonomiczną rządów i banków centralnych. Jej celem powinny być: wzrost gospodarczy, zapewnienie wysokiego poziomu życia obywatelom, równowaga makroekonomiczna i stabilność finansowa. Mimo postępów w rozwoju badań naukowych rzeczywistość cały czas weryfikuje teorię ekonomii, zmuszając...
Data dostępności:
Data publikacji:
- We współczesnym świecie bezpieczeństwo staje się pojęciem wielowymiarowym. Przez długi okres czasu tę kategorię odnoszono praktycznie tylko do przeciwdziałania i neutralizacji militarnych zagrożeń. Od czasu zakończenia zimnej wojny zwrócono jednak uwagę na nowe rodzaje i źródła zagrożeń bezpieczeństwa. Rozszerzanie się definicji uwzględniało nowe kategorie istotne z punktu widzenia bezpieczeństwa narodowego...
Data dostępności:
- Pierwszy tom „Wszechnicy Karkonoskiej” obejmuje 10 artykułów autorskich usytuowanych w trzech skategoryzowanych obszarach tematycznych: Nauka, Gospodarka, Zdrowie. Są one bowiem częstym przedmiotem zainteresowania badaczy wywodzących się z nauk medycznych, społecznych, ale również inżynieryjno-technicznych. Można zatem stwierdzić, że stanowią otwarty obszar interpretacyjny, którego nie sposób sprowadzić...
Data dostępności:
- Monografia porusza aktualne i nader ważne problemy dotyczące kształtowania racjonalnych zasad podejmowania przed przedsiębiorstwo decyzji finansowych oraz oceny ich skutków. W istotnej części odniesiono się do metod służących rzetelnej analizie sytuacji finansowej jednostki gospodarczej. Wymiernym efektem tej rzetelności oraz umiejętności Autorów jest wskazanie na możliwości efektywnego przeprowadzania...
Data dostępności:
- Prezentowane opracowanie jest rezultatem indywidualnych oraz zbiorowych badań naukowych; prace są w większości oparte na obserwacjach własnych. Przedstawione rozważania mają na celu podjęcie dyskusji na tematy aktualne, problemy nurtujące nas jako obywateli, ponoszących konsekwencje polityki państwa, ale i polityki przedsiębiorców. Myślą przewodnią tomu są pomijane często w tym kontekście, a jakże...
Data dostępności:
- Mówiąc o finansach przedsiębiorstwa słusznie pojęcie to kojarzone jest z procesami gospodarczymi zachodzącymi w jednostkach gospodarczych. Odzwierciedleniem tych procesów i jednocześnie ich konsekwencją są określone zdarzenia finansowe mające z założenia prowadzić do uzyskiwania korzyści finansowych z jednoczesnym zachowaniem odpowiedniego poziomu ryzyka. Głównie chodzi o stymulowanie płynności w taki...
Data dostępności:
- „Kilkadziesiąt lat pracy autora w polskiej służbie zagranicznej zaowocowało zbiorem kapitalnych wypisów z powszechnej – często tej mniej oficjalnej – historii dyplomacji. Prezentowane są różne kraje, postaci, fragmenty rozmów, przykłady podejmowanych decyzji. Nie brakuje humoru. Smakowite – czekamy na dalszy ciąg”. Anna i Andrzej Magierscy „Nie jest wielkim dyplomatą ten, kto uzyskuje wiele,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Niniejsza książka jest pierwszą w polskiej literaturze tak pogłębioną analizą czynników determinujących zróżnicowanie przestrzenne produktów. Stosowane w niej podejście polega na postrzeganiu przestrzeni produktowej jako zestawu atrybutów bądź cech charakterystycznych wyznaczających położenie poszczególnych dóbr oraz usług (tzw. Address Model oraz bezpośrednio z tym związana metoda Conjoint Analysis)....
Data dostępności:
Data publikacji:
- Każdy z Twoich klientów jest inny, ma inne potrzeby i oczekiwania, inne podejście do telefonu i ofert promocyjnych. Takie rozmowy mogą być dla niego przyjemnością, szybką wymianą zdań, ale też irytującą katorgą. Szczególnie, gdy klient odbiera kolejny telefon z serii „Dzień dobry, chcemy zaprezentować ofertę, przygotowaną specjalnie dla Pana/Pani...”. „Sprzedaż przez telefon. Poradnik dobrych praktyk”...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Zarządzanie strategiczne stanowi intrygujący, a zarazem pełen wyzwań obszar dociekań zarówno dla praktyków, jak i teoretyków. Pierwsi z nich na co dzień muszą zmagać się z imperatywem podejmowania wielu decyzji w kwestii celów, strategii rozwoju i sposobów konkurowania organizacji w zmiennym, nieprzewidywalnym otoczeniu, drudzy natomiast stają przed wyzwaniem opisu i wyjaśnienia tej jakże złożonej...
Data dostępności:
- Każdy z Twoich klientów jest inny, ma inne potrzeby i oczekiwania, inne podejście do telefonu i ofert promocyjnych. Takie rozmowy mogą być dla niego przyjemnością, szybką wymianą zdań, ale też irytującą katorgą. Szczególnie, gdy klient odbiera kolejny telefon z serii „Dzień dobry, chcemy zaprezentować ofertę, przygotowaną specjalnie dla Pana/Pani...”. „Sprzedaż przez telefon. Poradnik dobrych praktyk”...
Data dostępności:
- Wielokierunkowy dynamiczny rozwój nauk o zarządzaniu domaga się swego rodzaju samowiedzy, którą dla nauki jest refleksja poznawczo-metodologiczna. Pomocna też w tym wyzwaniu okazuje się narracja rekonstrukcji historycznej. Konstrukcja zbioru rozważań nad naukami o zarządzaniu rozpina się pomiędzy w miarę jednorodnymi początkami, zwłaszcza polskimi, a stanem współczesnym rozrośniętej nad wyraz dziedziny...
Data dostępności:
- Nikt nie wie, co przyniesienie jutro, ale kształtowanie kultury przyszłości pomaga się na nie przygotować. Świat stoi otworem przed tymi, którzy nie boją się tworzyć innowacji i potrafią przystosowywać się do zaistniałych okoliczności. „Kultura przyszłości” to książka, która podpowiada, jak przedefiniować podstawowe założenia kulturowe, aby osiągnąć większą zwinność, elastyczność i gotowość na to,...
Data dostępności:
- Wszyscy jesteśmy konsumentami różnego rodzaju produktów, usług i informacji. Dlatego też często spotykamy się z reklamowymi apelami, zachęcającymi do zakupu. Czy obecna reklama ma taką siłę oddziaływania, aby nas do czegoś zachęcić? Prawdopodobnie odpowiedzi na tak postawione pytanie byłyby w znacznej mierze podzielone. Tak się dzieje, że reklama jest komunikatem, który ma nas o czymś informować...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Mit przedsiębiorczości to mit, w który wierzy większość ludzi zakładających małe firmy. To tragiczne w skutkach łudzenie się, że jeśli ktoś zna się na pracy technicznej w firmie, może z powodzeniem prowadzić firmę wykonującą tę pracę. Ten fenomenalny bestseller rozwiewa powszechny mit o zakładaniu działalności gospodarczej. Michael E. Gerber jest autorem popularnej serii książek biznesowych E-Myth....
Data dostępności:
Data publikacji:
- "Wojtek Górecki napisał świetną książkę. Jest ona wynikiem jego fascynacji światem nie tak znów odległym od Polski, ale jakże zupełnie nieznanym nam i obcym. I oto, dzięki autorowi Planety Kaukazu , opisani przez niego Czeczeńcy i Inguszowie, Osetyńcy i Abchazi stają się nam znajomi, bliscy, sąsiedzcy. To wielka zasługa autora przyczynić się swoim pisaniem do poznania innych, a przez poznanie – do...
Data dostępności:
- Bieżąca działalność i rozwój przedsiębiorstwa uwarunkowane są szeregiem różnorodnych wyników, wśród których warto chociażby wymienić dostęp do kapitału oraz jakość kadry zarządzającej. Coraz bardziej złożona i nieprzewidywalna rzeczywistość gospodarcza w postaci chociażby zmieniających się regulacji prawnych skutecznie stymuluje wśród przedsiębiorców niepewność wobec przyszłości, nawet tej najbliższej....
Data dostępności:
- Świat trzeba ratować, odchodząc od antagonizmu w stronę współpracy dwóch współczesnych globalnych potęg - Chin i USA. Znajdą się i staną na ich czele przywódcy, którzy będą chcieli i potrafili tego dokonać. To oni zapiszą się po dobrej stronie historii, tak jak po 1945 r. uczynili to przywódcy zwaśnionych przez pokolenia regionalnych potęg - Niemiec i Francji, stawiając na polityczną i ekonomiczną...
Data dostępności:
Data publikacji:




















