klasyfikacja
- W rozdziale I książki znajduje się tekst rozporządzenia w sprawie klasyfikacji budżetowej oraz załączników do tego rozporządzenia, w których przedstawiono podziałki klasyfikacji budżetowej wraz z objaśnieniami - z uwzględnieniem ostatniej nowelizacji dokonanej w 2020 roku; podano także przykłady innych rodzajów dochodów lub wydatków, niewymienionych w objaśnieniach, a także wyjaśnienia RIO i MF dotyczące...
Data dostępności:
Data publikacji:
- "Prawidłowa umiejętność stosowania klasyfikacji budżetowej ułatwia jej wykorzystanie przy planowaniu finansowym, prowadzeniu rachunkowości, a następnie przy sporządzaniu sprawozdań budżetowych. Warto ją zrozumieć, aby było łatwiej stosować ją w praktyce. Niestety, nowelizacja klasyfikacji nie nadąża za zmianami w innych przepisach, co również utrudnia jej stosowanie. Od 1 stycznia 2017 r. obowiązuje...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Klasyfikacja budżetowa jest narzędziem standaryzującym ujmowanie wydatków jednostek budżetowych w całym sektorze finansów publicznych. Nie ma jednej uniwersalnej zasady dobierania paragrafów klasyfikacji budżetowej, które można zastosować w każdym przypadku. W praktyce jedna operacja gospodarcza może spełniać kryteria do zaklasyfikowania jej w dwóch lub czasem więcej równorzędnych paragrafach. W poradniku...
Data dostępności:
Data publikacji:
- "Paliwa, chemia, alkohole - nowe przepisy już obowiązują Drukujemy katalog wyrobów podwyższonego ryzyka Upłynął okres przejściowy wynikający z nowelizacji ustawy o podatku akcyzowym. Ustawa ta dotyczy wyrobów o różnych klasyfikacjach, a po nowelizacji bardzo wzrosła rola klasyfikacji CN. Spora rzesza firm oferujących produkty chemiczne i produkty pochodzenia naftowego mogła nie płacić akcyzy od niemal...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Rozporządzenie Ministra Finansów z 2 marca 2010 r. w sprawie szczegółowej klasyfikacji dochodów, wydatków, przychodów i rozchodów oraz środków pochodzących ze źródeł zagranicznych było już wielokrotnie nowelizowane . W 2014 r. wydano tekst jednolity, do którego wprowadzono liczne zmiany. Od 1 stycznia 2017 r. obowiązują spore zmiany - niektóre podziałki przestały obowiązywać, pojawiły się nowe, a przy...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Zawiera omówienie specyfiki działalności deweloperskiej z uwzględnieniem sposobu ich późniejszej wyceny jako kontrakt długoterminowy lub sprzedaż wyrobu gotowego, zasady łączenia i dzielenia umów o przedsięwzięcie deweloperskie. Zawiera zasady ujmowana gruntu przez deweloperów. Zawiera omówienie specyfiki przychodów i kosztów związanych z przedsięwzięciami, ujmowanie rezerw i rmb dotyczących kontraktów...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Najnowsze wydanie książki zostało rozszerzone o zagadnienia związane z metodyką oceny portfela dotyczące: analizy behawioralnej i behawioralnego portfela inwestycyjnego, benchmarków – wielokryterialna klasyfikacja i zastosowanie w ocenie portfela, strategii selekcji spółek do portfela (inwestowanie w wartość lub wzrost), dylematów dochodowości i efektywności i efektywności w zarządzaniu portfelem,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Monografia prezentuje wyniki szeroko zakrojonych analiz porównawczych w zakresie oceny kondycji regionalnych rynków pracy, stosując podział terytorialny, zgodny z klasyfikacją NUTS 1, ze szczególnym uwzględnieniem regionu południowego i wschodniego Polski. Wskazane regiony cechują się zdecydowaną rozbieżnością na poziomie rozwoju gospodarczego i w zakresie liczebności zasobów pracy, a w konsekwencji...
Data dostępności:
- Początek XXI wieku to czas dynamicznego rozwoju rynku funduszy inwe - stycyjnych w Polsce. Popularność funduszy inwestycyjnych sprawia, że coraz wiecej osób powierza swoje oszczedności tym instytucjom, choć jednocześnie wiedza na temat zasad funkcjonowania funduszy jest w społeczeństwie stosunkowo niewielka. W książce w przystepny sposób opisana została istota funduszy, ich rozwój, klasyfikacja,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Opracowanie składa się z czterech części. Rozdział 1 poświęcony jest kategoriom wartości, wartości przedsiębiorstwa, wartości firmy, oraz standardom wartości. Zostały tutaj wskazane różnice pomiędzy interesariuszami, właścicielami oraz zarządzającymi przedsiębiorstwem. Omówiono również klasyczne teorie inwestowania w wartość. Rozdział kończy się klasyfikacją metod służących do oceny wartości przedsiębiorstwa....
Data dostępności:
- Monografia prezentuje współczesne, ilościowe podejście do segmentacji rynku oparte na modelach klas ukrytych (LCA), podkreślając ich potencjał w badaniach marketingowych. Autorzy omawiają kluczowe zagadnienia związane z preferencjami i zachowaniami konsumentów, jak również zagadnienia związane z klasyfikacją i analizą skupień. W części empirycznej przedstawiono przykłady zastosowania LCA z wykorzystaniem...
Data dostępności:
- Klasyfikacja Środków Trwałych (KŚT) jest usystematyzowanym zbiorem obiektów majątku trwałego. Jest stosowana do celów ewidencyjnych, a także do ustalania stawek odpisów amortyzacyjnych oraz do badań statystycznych. Publikacja „KŚT 2016 ze stawkami amortyzacji i powiązaniem z KŚT 2010” zawiera pełny tekst Klasyfikacji Środków Trwałych (KŚT 2016) wprowadzonej rozporządzeniem Rady Ministrów...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka jest opracowaniem w formie tabelarycznej. Zawiera Klasyfikację Środków Trwałych z uwzględnieniem rocznych stawek amortyzacji obowiązujących od 1 stycznia 2018 r. W celu zapewnienia maksymalnej wygody korzystania z publikacji dział „Schemat Klasyfikacji Środków Trwałych” uzupełniono - dodając dwie oddzielne kolumny - o następujące dane: ● stawki amortyzacji zgodne z wykazem rocznych...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Dobry system kredytowy jest podstawowym warunkiem osiągnięcia sukcesu w restrukturyzacji systemu finansowania rynku nieruchomości w Polsce. Wymaga on stabilnych i zasobnych źródeł finansowania. Z tego względu w finansowaniu nieruchomości szczególne znaczenie mają kredyty hipoteczne, spełniające również wymóg długookresowego źródła finansowania. Książka przedstawia analizę finansowania inwestycji na...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Podręcznik zawiera szczegółowe omówienie podstawowych zagadnień z zakresu klasycznej ekonometrii i teorii prognozy, takich jak: * modelowanie zjawisk gospodarczych (pomiar zjawisk gospodarczych oraz specyfikacja i metody doboru zmiennych do modelu, klasyfikacja modeli ekonometrycznych i występujących w nich zmiennych), * klasyczna metoda najmniejszych kwadratów i jej uogólnienia, * weryfikacja modeli...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W warunkach ekspansji biznesu międzynarodowego i wzrostu liczby filii zagranicznych, w których zachodzą interakcje międzykulturowe, istnieje potrzeba rozwoju wiedzy i prowadzenia badań w zakresie zarządzania tymi interakcjami. Dyscyplina zarządzania międzykulturowego znajduje się przy tym we wstępnej fazie rozwoju i obszar ten jest stosunkowo słabo opisany w literaturze, zwłaszcza w odniesieniu do...
Data dostępności:
Data publikacji:
- We współczesnych przedsiębiorstwach ukierunkowanych na rozwój, przewagę i wysoką rentowność, istnieje silne poparcie dla wszelkich innowacji, mogących polepszyć rezultaty realizowanych w firmie przedsięwzięć. Ważnym narzędziem budowania przewagi konkurencyjnej jest działalność public relations (PR). Profesjonalny PR przyczynia się bowiem do sukcesów firm, poprzez tworzenie wiarygodnego wizerunku i...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Prezentowana praca odwołuje się do założeń teorii organizacji i zarządzania, a pośrednio dotyczy teorii marketingu i metodologii badań marketingowych. Przedmiotem rozważań autora były uwarunkowania organizacyjno-metodologiczne oraz efekty badań, w tym także metodyczne aspekty pomiaru skuteczności badań marketingowych w firmach. Główny cel rozprawy to identyfikacja i klasyfikacja kategorii uwarunkowań...
Data dostępności:
- W obliczu nieustannych i dynamicznych przemian w gospodarkach poszczególnych krajów nieuniknione staje się konfrontowanie się z różnorodnymi zagrożeniami. Hipoteza badawcza dyskursu naukowego została sformułowana w sposób następujący: W czasach nadzwyczajnych globalnych zagrożeń utrzymaniu odporności i konkurencyjności gospodarki sprzyjać będzie wykorzystanie rekomendacji wynikających z koncepcji resilience...
Data dostępności:
- Strategie budowania wizerunku marki w umysłach konsumentów to jeden z głównych elementów umacniania pozycji konkurencyjnej przedsiębiorstwa na rynku. Po stronie podaży trendy się zmieniają. Bardzo ważnym i aktualnym tematem jest zatem rebranding. Redefiniowanie wizerunku marki może zachodzić na różnym poziomie - od modyfikacji samego oznakowania wizualnego danej firmy, aż po zmianę strategii. Bardzo...
Data dostępności:




















