kompetencje
Filtruj po kategorii
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
Liczba pozycji: 88
- Monografia w znacznej mierze stanowi relację z badań, które miały na celu diagnozę cech osobowości i kompetencji wychowawczych oligofrenopedagogów, a zarazem sprawdzenie zgodności oczekiwań w tym zakresie ze stanem faktycznym. W pierwszym rozdziale omówione zostały teorie osobowości, sposoby jej badania oraz pożądane cechy oligofrenopedagogów. Drugi rozdział jest poświęcony analizie kompetencji nauczycieli,...
Data dostępności:
- Niniejsze opracowanie ma służyć pomocą nauczycielom w ich pracy diagnostycznej i terapeutycznej. Część I zatytułowana Diagnoza i terapia uczniów – wybrane zagadnienia ma na celu przybliżenie nauczycielom treści związanych z najczęściej występującymi w praktyce szkolnej trudnościami dydaktycznymi i wychowawczymi związanymi z pracą z dzieckiem: dyslektycznym, z ADHD, zdolnym, agresywnym, zagrożonym uzależnieniami...
Data dostępności:
- Książka porusza problemy związane z edukacją integracyjną uczniów z niepełnosprawnością z perspektywy kompetencji nauczycieli
Data dostępności:
- Kompetencja hermeneutyczna jest to rozumienie sensu subiektywnego i obiektywnego bądź interpretacja znaczeń. Niemieccy autorzy piszący na ten temat łączą tę kompetencję z empatią, rozumieniem dwoistości, dialogiem, odczuciem dystansu i bliskości, autorefleksją i innymi aspektami profesjonalnego przygotowania człowieka (pedagoga, opiekuna, nauczyciela, trenera) do pracy z innymi ludźmi. Autorki widząc...
Data dostępności:
- Kompetencje społeczne w dużym stopniu wpływają na osiąganie sukcesów w życiu szkolnym, a później zawodowym, dlatego tak ważne jest ich rozwijanie już u dzieci w wieku wczesnoszkolnym. Książka w sposób jasny i klarowny analizuje, wyjaśnia i przekonuje czytelnika o potrzebie zwracania uwagi na ten problem. Korzystać z niej mogą nie tylko osoby profesjonalnie zajmujące się dziećmi w wieku wczesnoszkolnym,...
Data dostępności:
- Autorki monografii zadały sobie trud określenia profili kompetencyjnych nauczyciela pełniącego we współczesnej szkole różne funkcje i zadania, poczynając od specjalisty w ramach przedmiotu nauczania, poprzez realizatora funkcji wychowawczych, aż do opiekuna młodszych stażem kolegów, a także realizatora funkcji doradczych, ewaluacyjnych i przywódczych w systemie edukacji. Profile te mogą stać się punktem...
Data dostępności:
- Celem przedstawionych badań było wyodrębnienie predyktorów przestępczości nieletnich po zakończeniu resocjalizacji instytucjonalnej (teoretyczny) i sformułowanie implikacji dotyczących oddziaływań resocjalizacyjnych w zakresie poszczególnych wymiarów funkcjonowania psychospołecznego wychowanków (praktyczny). Najważniejsze przesłanie tej pracy zawiera się w pedagogicznym ujęciu podjętego problemu badawczego....
Data dostępności:
- Monografia ma charakter studium właściwości psychicznych istotnych w zawodzie nauczyciela wychowania fizycznego. Za takie uznano kompetencje społeczne, inteligencję emocjonalną oraz kondycję psychiczną. Celem badania było: 1. określenie poziomu kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej oraz kondycji psychicznej studentów Wydziału Wychowania Fizycznego Akademii Wy-chowania Józefa Piłsudskiego...
Data dostępności:
- "Niniejsza publikacja stanowi podstawę do dyskusji, wymiany myśli oraz doświadczeń badawczych, a zagadnienia kompetencji przyszłości omawiane są w trzech obszarach: pedagogicznym, edukacyjnym i psychologicznym. W części pierwszej zaprezentowano pedagogiczny wymiar kompetencji przyszłości. Omówiono elementy aktualnej rzeczywistości edukacyjnej, stawiającej zarówno przed nauczycielami, jak i podmiotami...
Data dostępności:
- Przedstawiona do recenzji monografia to interesująca i ważna pozycja, wnosząca do dyskusji naukowej na temat animacji kultury i roli animatora ważny głos w kwestiach związanych z profesją animatora kultury, przede wszystkim dotyczących profesjonalnych kompetencji, satysfakcji z pracy oraz zaangażowania w nią. Szczególna wartość książki polega na tym, iż prezentuje ona wyniki najnowszych badań empirycznych,...
Data dostępności:
- Czynne uczestnictwo w życiu nauczycieli i przyglądanie się ich działaniom diagnostycznym, osobiste zainteresowanie tematyką diagnozy i rozwoju dziecka, a także informacje docierające od kolegów nauczycieli, dotyczące znacznej grupy dzieci, które wymagają dodatkowego wsparcia ze strony opiekunów, ukierunkowały mnie ku bliższemu przyjrzeniu się kompetencjom diagnostycznym współczesnych nauczycieli. Książka...
Data dostępności:
- W związku z kolejną reformą systemu szkolnictwa w Polsce problemy kształcenia literackiego, kulturowego i językowego ciągle stanowią przedmiot dyskusji nie tylko w środowisku akademickim, ale przede wszystkim w środowisku praktyków. Czy kształcenie polonistyczne będzie oparte na schematach? A może będzie to uczenie kreatywne? Z jednej strony spotkamy się bowiem z koniecznością zmierzenia się z dość...
Data dostępności:
- Barbara Kożusznik Grzegorz Filipowicz Olaf Flak Katarzyna Więcek-Jakubek Małgorzata Chrupała-Pniak Michał Fafiński Adrian Pyszka Barbara Smorczewska Anna WęgrzynW książce omówiono kompetencje niezbędne do skutecznej pracy kadry badawczej oraz kadry wsparcia wraz z oceną poziomu ich rozwoju. W Europie i na świecie powoli, ale systematycznie rośnie liczba uczelni doceniających kwestię zarządzania potencjałem pracowników uczelni z wykorzystaniem koncepcji kompetencji, jednak ciągle jest to dla wielu uczelni dość nowatorskie podejście. Przedstawione w niniejszej...
Data dostępności:
- Niniejsza publikacja skierowana przede wszystkim do młodych czytelników, jest wyrazem nadziei, że zawarte w nim drogowskazy pomogą im samodzielnie ukształtować swoje dorosłe życie, że dokonają mądrych wyborów dzięki licznym umiejętnościom i kompetencjom, doskonalonym nie tylko instytucjonalnie i programowo, ale też z własnej woli dla swojego oraz wspólnego pożytku. Opracowanie o kompetencjach hermeneutycznych...
Data dostępności:
- Psychologiczne paradygmaty korzystania z mediów społecznościowych to jedna z nielicznych publikacji na polskim rynku, która łączy rzetelną analizę naukową z praktycznym podejściem psychoterapeutycznym. Książka dostarcza odpowiedzi na pytania, w jaki sposób media społecznościowe wpływają na naszą psychikę, samoocenę, relacje z innymi i zdolność do samoregulacji emocji. Unikalność tej pozycji polega...
Data dostępności:
- Zeszyt metodyczny został przygotowany w ramach projektu badań statutowych realizowanych w AWF Warszawa temat: wpływ warsztatów z wykorzystaniem elementów metody Video Interaction Training i treningu interpersonalnego na rozwój kompetencji społecznych i inteligencji emocjonalnej przyszłych nauczycieli wychowania fizycznego. Głównym adresatem publikacji są studenci kierunków nauczycielskich i trenerskich...
Data dostępności:
- U podstaw monografii na temat sztuki i umiejętności (samo)doskonalenia kompetencji hermeneutycznych legły dwie tezy. Po pierwsze, pedagogika bierze swój początek z „wnętrza kultury” i ma tam „własny pokój”, nie można więc zawężać treści pedagogicznych wyłącznie do zawodowych, a należy tworzyć ich szersze społeczno-kulturowe tło, wykorzystywać tradycję i odwołania do różnych symboli i tekstów kultury....
Data dostępności:
- Książka skierowana jest do wszystkich nauczycieli. Tym, którzy czują się odpowiedzialnymi wychowawcami, służyć ma pomocą w realizowaniu niezwykle trudnego zadania, jakim jest wychowanie młodego pokolenia. Tym zaś, którzy twierdzą, że nauczyciel ma jedynie nauczać, a nie wychowywać, powinna uzmysłowić, że w pracy pedagogicznej nie chodzi tylko o kompetencje w dziedzinie wiedzy, ale przede wszystkim...
Data dostępności:
- Autorka w nowatorski sposób opisuje kompetencje komunikacyjne dzieci z autyzmem i analizuje zachowania uznane za typowe dla dzieci z całościowymi zaburzeniami rozwojowymi. Ukazuje wpływ zaburzeń w obrębie kompetencji komunikacyjnej na realizację funkcji komunikacyjnej wypowiedzi. The books contains descriptions and analyses of communicative behaviours of autistic children; it also shows the influence...
Data dostępności:
- Praca w swoim przedmiocie badań obejmuje rozważania ukazujące nowatorskie prowadzenie zintegrowanych zajęć muzycznych na pierwszym etapie kształcenia ogólnego. W projekcie szczególny nacisk został położony na rozwijanie postawy twórczej i kreatywnej aktywności uczniów metodami aktywizującymi, realizowanymi podczas szkolnych zajęć lekcyjnych i pozalekcyjnych. Zaprezentowany w pracy materiał może zainspirować...
Data dostępności:
Filtruj wyniki wyszukiwania
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie




















