marie
Filtruj po kategorii
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
Liczba pozycji: 12
- Pułapki epistemologiczne i metodologiczne w badaniach nad edukacją. Jak sobie z nimi radzić? – ebook"Monografia Pułapki epistemologiczne i metodologiczne w badaniach nad edukacją. Jak sobie z nimi radzić? powstała jako rezultat, pod takim właśnie tytułem, intelektualnego spotkania młodych, twórczych pedagogów z ich starszymi, bogatszymi w doświadczenia badawcze koleżankami i kolegami w ramach XXX jubileuszowej Letniej Szkoły Młodych Pedagogów (LSMP) przy Komitecie Nauk Pedagogicznych Polskiej Akademii...
Data dostępności:
- Numer poświęcony jest Januszowi Korczakowi oraz jego dziełu i dokonaniom przedstawionym z perspektywy teoretycznej i praktycznej. Joanna Madalińska-Michalak i Marek Michalak, redaktorzy zeszytu, zaprosili do napisania artykułów naukowych wybitnych znawców Korczaka: Barbarę Smolińską-Theiss, Wiesława Theissa, Marię Czerepaniak-Walczak, Marka Konopczyńskiego, Moshe Shnera, Bogusława Śliwerskiego, Ewę...
Data dostępności:
- System szkolnictwa od ponad 30 lat jest poddawany przez teoretyków edukacji ustawicznej krytyce. Wśród polskich uczonych dokonujących krytycznej oceny szkoły i systemu edukacji można wymienić Bogdana Suchodolskiego (1959), Jana Szczepańskiego (2000), Tadeusza Lewowickiego (1995), Wincentego Okonia (1999b), Czesława Kupisiewicza (1985a, passim), Czesława Banacha (1997), Zbigniewa Kwiecińskiego (1990,...
Data dostępności:
- Czas przestać piłować gałąź, na której siedzisz! Wątpliwości, fałszywe przekonania o sobie, kompleksy, przykre doświadczenia… Wszystko to kumuluje się w głębi twojej świadomości, budując twoje „toksyczne ja”, które cię niszczy. Na szczęście nie musisz być posłuszny podszeptom twojego wewnętrznego sabotażysty. Sięgnij po tę książkę, by: • odbudować poczucie własnej wartości, • nauczyć się wsłuchiwać...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Powstanie i rozwój szkolnictwa specjalnego w Polsce przypadają na okres XIX i początki XX wieku. Rozwój pedagogiki specjalnej jako dyscypliny naukowej przypada natomiast na okres dwudziestolecia międzywojennego i ściśle wiąże się z działaniami podejmowanymi na tym polu przez Marię Grzegorzewską i jej współpracowników. Prezentowany tom, zawierający wybrane materiały źródłowe, stanowi uzupełnienie istniejących...
Data dostępności:
- W literaturze przedmiotu brakuje pozycji obejmującej problematykę związaną z dydaktyką języka polskiego w szkołach montessoriańskich na gruncie edukacji wczesnoszkolnej w polskim systemie edukacyjnym. Prezentowana praca stanowi propozycję ujęcia najważniejszych zagadnień z tego zakresu. W książce przedstawiono zasady uczenia się (uczenia się, a nie naucza- nia) przez dzieci języka polskiego w edukacji...
Data dostępności:
- Narcyzm grupowy to praca przełomowa, przedstawiająca nową teorię narcyzmu grupowego, czyli poglądu, zgodnie z którym grupa własna jest wyjątkowa, lecz jej znaczenie nie jest w wystarczającym stopniu doceniane przez innych. Autorka książki prezentuje to pojęcie na tle teorii tożsamości społecznej, uwzględniając wyniki związanych z tą teorią badań. Analizuje dorobek poprzedników, a także społeczne...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Edukacja jest najlepszą bronią na rzecz pokoju. Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. Koncepcja Marii Montessori przyczyniła się do zmiany tego, w jaki sposób pojmujemy dzieciństwo, jaką rolę z społeczeństwie przypisujemy dzieciom...
Data dostępności:
- Oddajemy do rąk Czytelników unikatowy zapis wykładów wygłoszonych w Londynie w 1946 roku – pierwszy kurs poprowadzony przez Marię Montessori po powrocie z synem Mariem do Europy po siedmiu latach emigracji, wymuszonej kataklizmem II wojny światowej. Wykłady londyńskie 1946 trafiają do rąk czytelników w formie, którą cechuje charakterystyczna dla Marii Montessori elegancja. Oby popularyzowały na całym...
Data dostępności:
- Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny....
Data dostępności:
- Co się dzieje z człowiekiem, którego życiem wstrząsnęła trauma? Jak zmienia go to doświadczenie? Czy po takim przeżyciu można wrócić do siebie? I co to w ogóle znaczy wrócić do siebie po traumie? Dociekania autora doprowadziły go do zdumiewających wniosków i stały się dla niego źródłem wielkiej nadziei. Jim Rendon porusza temat zmian, które mogą się dokonać w życiu w następstwie różnych dramatycznych...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Co dzieje się z tak wieloma chłopcami i mężczyznami? Jakie są przyczyny trudnej sytuacji, w której się znaleźli? W książce „Chłopcy i mężczyźni” Richard Reeves, czerpiąc z wieloletniego dorobku badawczego, a także z osobistych doświadczeń jako ojca trzech synów, przedstawia przekonującą diagnozę tych problemów, a także proponuje szereg śmiałych rozwiązań. Osamotnieni, pozbawieni wsparcia, przygnębieni…...
Data dostępności:
Filtruj wyniki wyszukiwania
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie












