medialny
Filtruj po kategorii
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
Liczba pozycji: 22
- Głównym celem publikacji jest pokazanie islandzkiego rynku medialnego oraz faktycznej, sprawdzonej w praktyce, kwestii wolności słowa w tym kraju, w kontekście specyfiki wyspy. W publikacji autorka wzięła pod uwagę najistotniejsze elementy systemu medialnego, którymi są podmioty medialne i podmioty w stosunku do mediów zewnętrzne, ale wpływające na ich zawartość, także regulujące działalność. Publikacja...
Data dostępności:
- W publikacji przeanalizowano wybrane aspekty funkcjonowania polskiego systemu medialnego. Ramy chronologiczne opracowania obejmują lata 2013-2023. Skoncentrowano uwagę na zjawiskach, które były najbardziej istotne dla ewolucji całego systemu: współzależności pomiędzy systemem politycznym i systemem medialnym; wpływie pandemii na komunikację społeczną i dziennikarstwo; atrofii klasycznej drukowanej...
Data dostępności:
- Media kreują wydarzenia na świecie, do tego dochodzą manipulacje, szczególnie, jeśli sprawy tyczą się polityki. Publikacja zwraca uwagę na przekaz medialny a rzeczywistość wojenną. Demaskuje mechanizmy, które rządzą się światem mediów.
Data dostępności:
Data publikacji:
- Rynek medialny Szwecji znajduje się w sytuacji, gdzie dotychczasowy poziom rozwoju społeczeństwa obywatelskiego jest zaawansowany, natomiast system medialny sygnalizuje nowe trendy i kierunki przeobrażeń. Należy to naukowo śledzić oraz diagnozować. Takiego ambitnego zadania podjęła się autorka i zrealizowała je w twórczy oraz wnoszący wiele nowych ustaleń sposób. Ten cel podjętej rozprawy należy ocenić...
Data dostępności:
- Przedmiotem książki są reprezentacje uniwersytetu, które w latach 2015–2018 dominowały w dyskursie prasowym w Polsce. Wnioski płynące z podjętych przez Autorkę jakościowych analiz dyskursu są interesujące i wpisują się w toczące się aktualnie debaty na temat jakości reformy nauki w Polsce. Wynika z nich w sposób jednoznaczny, iż dyskurs medialny (w tym wypadku prasowy) opiera się na widocznym sporze...
Data dostępności:
- Pierwsze w polskiej literaturze wszechstronne ujęcie zagadnienia komunikacji politycznej w amerykańskich kampaniach wyborczych! Książka: - przedstawia amerykański system medialny; - ukazuje praktykę oraz ocenę kampanii z perspektywy jej głównych uczestników: konsultantów politycznych, dziennikarzy oraz obywateli; - szczegółowo analizuje zawartość, regulacje oraz wpływ wszystkich czterech najważniejszych...
Data dostępności:
- Książka dla profesjonalistów, a jednocześnie podręcznik akademicki dla studentów wyższych lat studiów do przedmiotów związanych z public relations. Autor rozszyfrowuje w niej takie terminy, jak: pseudowydarzenie, "czwarta władza", media relations, press relations, przekaz medialny, dziennikarze-eksperci itp. Kompleksowo omawia zagadnienia związane z tworzeniem i utrzymywaniem prawidłowych relacji z...
Data dostępności:
- Celem autorki było uchwycenie mechanizmów pluralizacji medialnej przestrzeni publicznej w skali globalnej, regionalnej oraz lokalnej. Proponowana Czytelnikowi książka śledzi i analizuje strategie przenikania do głównego nurtu medialnych reprezentacji, które nie tylko ukazują Innego, ale także stanowią jego samodzielny i niezależnie kształtowany głos. W cyklu analiz prowadzonych w paradygmacie medioznawczym...
Data dostępności:
- Kogo intryguje, co nurtuje adeptów socjologii, niech zajrzy do zbioru wyników badań młodych naukowców wkraczających w życie zawodowe i realia wczesnej dorosłości. Studenci Wydziału Socjologii i Pedagogiki SGGW wzięli pod lupę zjawiska pokoleniowo i kulturowo im bliskie (m.in.: samopoczucie i zdrowie psychiczne w percepcji indywidualnej oraz społecznej, wzrost popularności apostazji, randkowanie online,...
Data dostępności:
- Prezentowany tom ma charakter prasoznawczy, rekonstruujący medialny wizerunek polskiego ziemianstwa. Redaktorzy tomu podjęli próbę przedstawienia obrazu tej warstwy na łamach najważniejszych tytułów prasowych, możliwie reprezentatywnych dla społecznie i politycznie zróżnicowanego odbioru interesującej nas warstwy. Zamiar ten udało się w zasadzie zrealizować, mamy bowiem do czynienia z analizą tytułów...
Data dostępności:
- 80 lat populizmu. Jedna kampania. Jeden człowiek. Czy Javier Milei odmienił losy całego kraju? Argentyna pogrążała się w chaosie przez dekady. Aż przyszedł ktoś, kto mówił jasno: koniec z drukowaniem pieniędzy, koniec z rozdętym państwem. Philipp Bagus – znany austriacki ekonomista – analizuje krok po kroku, jak Javier Milei zdobył zaufanie narodu i przeprowadził bezprecedensową reformę wolnorynkową. Dlaczego...
Data dostępności:
- W omawianym tomie teksty pomieszczono w czterech blokach. Pierwszy, „Teoria polityki”, zawiera teksty metodologiczne. J. Bajer w artykule Badania porównawcze w politologii. Zagadnienia metodologiczne pisze o strategii badań oraz konstruowaniu projektów porównawczych we współczesnej politologii. Artykuł P. Kołodziejczyka Metodologiczne problemy badania internetowych witryn ekstremistycznych odnosi się...
Data dostępności:
- Ze względu na konwergencję mediów i głęboką mediatyzację edukacja medialna 3.0 włącza w obszar zainteresowania całą sferę technologiczną, która jest dla użytkownika niewidzialna (dane cyfrowe, algorytmy) i odnosi się do ukrytych, inteligentnych mechanizmów zarządzania jego aktywnością, zachowaniem, uwagą, treścią, informacją i wiedzą podczas korzystania z mediów oraz nowych technologii cyfrowych. Mechanizmy...
Data dostępności:
- Książka "Codzienność osoby z głęboką niepełnosprawnością intelektualną w domu pomocy społecznej" wpisuje się w szeroko podejmowaną problematykę codzienności osób niepełnosprawnych, społecznych działań podejmowanych na rzecz poprawy ich sytuacji w instytucjach stałego pobytu jakimi są domy pomocy społecznej. Proponowana pozycja jest próbą oswojenia, zbliżenia do trudnego tematu jakim jest głęboka niepełnosprawność...
Data dostępności:
- Dynamiczny rozwój nowych ruchów społecznych, powstających w odpowiedzi na pojawiające się problemy i zagrożenia, skłonił autorów niniejszej publikacji do pogłębionej analizy zjawiska. Jej celem jest usystematyzowanie i ocena doświadczeń związanych z tymi ruchami, diagnoza ich obecnego stanu w Polsce i na świecie oraz wskazanie wyzwań, zagrożeń i perspektyw dla ich rozwoju. Ma temu służyć przedstawienie...
Data dostępności:
- Tom 33. serii „Media początku XXI wieku” wydawanej we współpracy z Wydziałem Dziennikarstwa, Informacji i Bibliologii Uniwersytetu Warszawskiego. Pluralizm i wolność mediów to podstawowe wartości, na których opiera się demokratyczny system medialny. Większość dotychczasowych polskich badań medioznawczych koncentrowała się na wolności mediów, ich prawnych gwarancjach, praktyce dziennikarskiej, granicach...
Data dostępności:
- Dziewięć artykułów będących efektem badawczych prac politologów z katowickiego ośrodka naukowego i przedstawicieli innych krajowych jednostek naukowo-badawczych to zawartość 16. tomu wydawnictwa ciągłego „Studia Politicae Universitatis Silesiensis” firmowanego przez Instytut Nauk Politycznych i Dziennikarstwa Uniwersytetu Śląskiego. Teksty – jak zawsze – pomieszczono w działach tematycznych. Tym razem...
Data dostępności:
- Monografia pod redakcją Tomasza Gackowskiego i Mateusza Patery to interesujące spojrzenie na ekosystem medialny, a decyzje redaktorów w zakresie doboru treści sprawiają, że zawartość publikacji jest w istocie ucieleśnieniem tytułowych Variów. Książka zaskakuje interdyscyplinarnością i właśnie zróżnicowaniem, nie tylko tematycznym, ale i metodologicznym, empirycznym, a nawet językowym czy gatunkowym....
Data dostępności:
- Problematyka podjęta przez Autorkę […] wydaje się niezwykle ważna we współczesnej kulturze konwergencji, w której przecinają się media, kanały dystrybucji i produkcji treści, a więc także i ich konsumenci, producenci i prosumenci. Relatywnie łatwy dostęp do mediów społecznościowych oraz ogromna oferta mediów tradycyjnych […] sprawiają, że wzrasta liczba osób, które korzystają z tzw. poradnictwa medialnego....
Data dostępności:
- Medialny wymiar kryzysu zainspirował powszechnie uznanych i cenionych w polskim środowisku medioznawczym badaczy: Rafała Leśniczaka i Krzysztofa Stępniaka do poszukiwania odpowiedzi na rudymentarne pytania związane z kryzysem w mediach. Recenzowana monografia stanowi przykład dojrzałej, wieloaspektowej eksploracji ciekawego, oryginalnego problemu naukowego, który w polskiej literaturze nie doczekał...
Data dostępności:
Filtruj wyniki wyszukiwania
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie




















