naukowe i akademickie
Filtruj po kategorii
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
Liczba pozycji: 5
- Tom „Aspekty kultury popularnej” jest próbą ukazania złożoności szeroko rozumianej idei kultury popularnej. Artykuły, które składają się na pierwszy tom publikacji, ukazują nieograniczoną różnorodność perspektyw badawczych, ale także odzwierciedlają możliwości badawcze, jakie oferuje popkultura. Autorzy artykułów pochylają się nad kulturą popularną w wymiarze socjologicznym, w grach komputerowych i...
Data dostępności:
- Powracamy do zasadniczego problemu związanego z rozwojem technologii cyfrowych: „brakującego ogniwa” łączącego świat komputerów ze światem ludzi. Ludzkość poza biologiczną przynależnością gatunkową spaja kultura, którą można określić jako metamedium – zbiór powiązanych systemów przekazywania treści. Oczywiście, w kontekście różnic między poszczególnymi kulturami, takiego powiązania można poszukiwać...
Data dostępności:
- W publikacji przedstawiono blisko trzysta schematów przebiegu gier i zabaw towarzyskich, które pojawiły się w polskojęzycznych publikacjach z lat 1821–1939. Wykorzystywano je niegdyś podczas spotkań towarzyskich oraz zajęć świetlicowych. Choć wiele z opisanych matryc przebiegu gier i zabaw ma szczególne walory dydaktyczne i wychowawcze, to nie pojawiają się one we współczesnych publikacjach. Dzięki...
Data dostępności:
- Obecnie, gry komputerowe produkowane w Polsce stanowią jedną z najbardziej na świecie rozpoznawalnych marek. Jak jednak wyglądały początki rodzimego gamedevu? Czy wszyscy twórcy gier się do nich dziś przyznają? Jaki był wpływ demosceny na gry? I co autorzy gier z lat 80. oraz 90. robią dzisiaj? Po świecie komputerów 8 bitowych, giełd, piractwa, czasopism o grach, początkach biznesu rozrywkowego oprowadzają...
Data dostępności:
- W badaniach oceniono stronę organizacyjną gier i zabaw ruchowych, które opublikowano w latach 1821–1939. W ten sposób ujawniono niepowtarzalne schematy ich przebiegów. Podczas badań jako kryteria używane do oceniania matryc przebiegów gier i zabaw wykorzystano: planowane relacje ich uczestników, kolejność (moment, okoliczność) włączania się uczestników w działania grupy, sposób przeciwstawiania sobie...
Data dostępności:
Filtruj wyniki wyszukiwania
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie





