pedagogiki
Filtruj po kategorii
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
Liczba pozycji: 21
- The book Introspective Approach to Women's Intercultural Fieldwork, edited by Urszula Markowska-Manista and Justyna Pilarska, is a very extraordinary and valuable monograph. Its originality lies with its innovative juxtaposition of three discursive dimensions: female voice in research, theoretical and methodological dilemmas of fieldwork and its application to distant environments. As such, the book...
Data dostępności:
- Praca przedstawia istotne dla pedagogiki, jej wieloznacznego somatycznego wymiaru uobecnienie dyskursu ciała ze szczególnym uwzględnieniem wzorów kultury, które przez ciało objawiają się i zaświadczają o tym, co w ciele zinternalizowane, a zatem przyjęte jako własne i nieodzowne w życiu osobistym i społecznym (...) Autorka podkreśla wartość wzorów kultury ciała dla pedagogiki, a mając do wyboru wiele...
Data dostępności:
- Książka prezentuje obecność i zaangażowanie sztuki teatralnej w codziennym życiu społecznym. W celu zobrazowania stałej obecności teatru/działań teatralnych w perspektywie codzienności zaprezentowano – w zarysie – konstytuowanie się sztuki teatralnej zarówno w przestrzeni międzynarodowej, jak i w Polsce. Orientacja na powszechną obecność/dostępność teatru w każdej epoce historycznej stała się asumptem...
Data dostępności:
- […] książka jest pracą zbiorową, ale co warto podkreślić o nieprzypadkowym doborze autorów - nie jest to więc zwykła "składanka", od których roi się rynek wydawniczy. Jest ona najwyraźniej efektem konsekwentnej pracy i współdziałania autorów o różnych statusach: studentów, absolwentów uczelni, młodych pracowników nauki i kadry samodzielnej. Z perspektywy troski o proces boloński w toku kształcenia...
Data dostępności:
- Książka Przechwytywanie tekstów. Powidoki czytania dotyczy fenomenu i różnorodności, możliwości i osobliwości czytania szeroko rozumianych tekstów kulturowych. Dotyka też przemian lektury oraz trybów narracyjności. Publikacja, opierając się na rozumieniu kultury jako pamięci symbolicznej tekstów i humanistyki jako autorefleksji kultury, rozszerza rozumienie tekstu kulturowego dla pedagogiki, włączając...
Data dostępności:
- Publikacja ukazuje związki pomiędzy tekstem artystycznym i formami jego funkcjonowania z perspektywy ich retorycznych aspektów, wynikających ze specyfiki literatury pięknej i procesu twórczego. Przywołane zostały głosy teoretyków retoryki, literatury, pedagogiki, kultury, sztuki i praktyków ‒ polonistów, reżyserów, aktorów, tancerzy, animatorów. Praktykę skonfrontowano z teorią, aby silniej zaznaczyć,...
Data dostępności:
- Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom 6 Almanachu na temat Miejsce jako wartość kulturowa prezentuje rozważania pedagogiczne, kulturalne, społeczne nad zagadnieniem miejsca i jego wymiaru...
Data dostępności:
- Celem książki jest przedstawienie osiągnięć pedagogiki kultury fizycznej, także ukazanie kontrowersji wokół jej problematyki. Jej treść stanowi próbę uogólnienia dotychczasowego dorobku naukowego w zakresie pedagogiki kultury fizycznej. Pedagogika kultury fizycznej jest ujęta w konotacjach z pedagogiką kultury. Jest to podejście nowe. Dotychczas te dwie subdyscypliny rozwijały się obok siebie, chociaż...
Data dostępności:
- Tom „Chowanny” pod redakcją Katarzyny Krasoń mieści artykuły skupione wokół tematyki unowocześniania siebie, rozumianego jako autokreacja i ekspresja twórcza, wzbogacone o zagadnienia z obszaru edukacji artystycznej. Kolejne teksty, zgrupowane w czterech częściach, ukazują aspekty teoretyczne i empiryczne zapowiedzianej tytułem tematyki, dlatego też zainteresowani tomem mogą być nie tylko pedagodzy...
Data dostępności:
- Niniejsza monografia prezentuje wieloaspektowe spojrzenie na problematykę kształtowania różnorodnych płaszczyzn brzmienia zespołu w pracy dyrygenta, chórmistrza czy pedagoga w oparciu o wybrane teksty specjalistów z zakresu dyrygentury, wokalistyki, pedagogiki, historii kultury. Prace siedmiu autorów mogą stanowić podstawę do szerszych, bardziej usystematyzowanych poszukiwań związanych z wykonawstwem...
Data dostępności:
- "(...) Z zainteresowaniem należy odnotować przedsięwzięcie wydania kolejnej publikacji przez Wydawnictwo Kujawsko-Pomorskiej Szkoły Wyższej w Bydgoszczy. Jest to monografia pod redakcją dr Heleny Czakowskiej i ks. dr. Mariusza Kucińskiego.Modelowe zainteresowanie interdyscyplinarnej wiedzy w służbie odpowiedzialności za człowieka ukazuje inicjatywa badawczo - odkrywcza w tym zakresie, jaką prezentują...
Data dostępności:
- Prezentowana monografia naukowa o charakterze interdyscyplinarnym – z pogranicza kultury, wiedzy o sztuce, pedagogiki medialnej, edukacji muzycznej – stanowi oryginalne i wartościowe uzupełnienie stanu wiedzy na temat kultury muzycznej, jej dziedzictwa, mechanizmów funkcjonowania, zarówno w świecie realnym, jak i w cyberprzestrzeni, organizacji życia muzycznego, budownictwa organowego, edukacji muzycznej...
Data dostępności:
- "Cieszyński Almanach Pedagogiczny" jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom 5 "Almanachu" na temat "Świat wartości w wychowaniu i edukacji" obejmuje swoją problematyką teksty, w których poruszone są zagadnienia filozofii wychowania,...
Data dostępności:
- Cieszyński Almanach Pedagogiczny jest periodykiem o tematyce ogólnopedagogicznej, otwartym na szeroko rozumianą współpracę. Powstał z inicjatywy Dyrekcji Instytut Nauk o Edukacji Wydziału Etnologii i Nauk o Edukacji w Cieszynie, Uniwersytet Śląski. Tom IV Almanachu na temat Nauczyciel wartością w edukacji. W części recenzje omówiono publikację Elżbiety Marek Koncepcje kształcenia dzieci i nauczycieli...
Data dostępności:
- Ideą publikacji jest wielowymiarowe ukazanie miejsca i roli sztuki we współczesności, a w tym: muzyki, sztuk plastycznych, grafiki, pedagogiki muzycznej. Treść publikacji stanowią trzy części tematyczne: pierwsza obejmuje teoretyczne rozważania o sztuce, część druga omawia aspekty wykonawcze i innowacyjne trendy uprawiania sztuki, trzecia przybliża zagadnienia propagowania edukacyjnej i wychowawczej...
Data dostępności:
- Publikacja ukazuje środowiska edukacji obywatelskiej w Szwajcarii w oparciu o uwarunkowania historyczne, polityczne, społeczne, kulturowe, językowe. W opracowaniu również poddano analizie partycypację polityczną jako konstrukcję teoretyczną ujętą w perspektywie polsko- i niemieckojęzycznej literatury przedmiotu. Rozważania w nurcie badań nad zmieniającym się paradygmatem społeczeństwa obywatelskiego...
Data dostępności:
- Monografia zbiorowa z pogranicza muzyki i historii kultury, stanowi oryginalne i wartościowe uzupełnienie stanu wiedzy na temat dziejów Kielc i regionu świętokrzyskiego w aspekcie kultury muzycznej. Artykuły autorstwa specjalistów z zakresu muzykologii, wiedzy o sztuce, historii kultury, teorii muzyki, pedagogiki muzycznej pozwalają na interdyscyplinarną penetrację tego obszaru dociekań naukowych,...
Data dostępności:
- Ostatni podręcznik psychologii muzyki ukazał się w Polsce w 1970 roku. Psychologia muzyki stanowi pierwsze od półwiecza interdyscyplinarne kompendium psychologii muzyki, pisane z perspektywy psychologii, muzykologii, akustyki, neurologii, pedagogiki i antropologii kulturowej. Podręcznik jest napisany przez ekspertów – naukowców i praktyków, zmagających się na co dzień z problematyką percepcji, emocji...
Data dostępności:
- Raport badawczy jest częścią szerszych badań przeprowadzonych w ramach projektu „(Nie)ginące zawody, umiejętności i obyczaje w społecznościach wiejskich, Mazowsze i Polska Wschodnia” realizowanego przez Instytut Nauk Socjologicznych i Pedagogiki oraz Instytut Nauk Drzewnych i Meblarstwa SGGW we współpracy z Narodowym Instytutem Kultury i Dziedzictwa Wsi oraz Fundacją Polski Instytut Rozwoju Rodziny....
Data dostępności:
- Red. naczelny Ewa Syrek, red. części monograficznej Beata Dyrda Podjęcie problematyki rozwoju ludzkich potencjalności w zawartych w części monograficznej tomu „Chowanny” artykułach wpisuje się w nurt publikacji z obszaru psychopedagogiki pozytywnej, zorientowanej na problemy dotyczące poznania i zrozumienia tych czynników jednostkowych i uwarunkowań środowiskowych, które wiążą się z wykorzystaniem...
Data dostępności:
Filtruj wyniki wyszukiwania
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie




















