pisza
Filtruj po kategorii
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
Liczba pozycji: 4
- Odzyskanie niepodległości a nauki pedagogiczne, to temat przewodni numeru. O wielorakich aspektach polskiego patriotyzmu, różnych wyzwaniach edukacyjnych stojących przed Polską po odzyskaniu niepodległości piszą historycy wychowania, kulturolodzy, pedagodzy ogólni oraz poloniści. Teksty pokazują interdyscyplinarność problematyki niepodległości w kontekście nauk pedagogicznych, zarówno 100 lat temu,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Autorzy opublikowanych w numerze artykułów piszą m.in. o niemieckiej pedagogice kultury, próbie (re)konstrukcji pojęcia „ogłada”, ubóstwie dzieci, edukacji włączającej uczniów dotkniętych niepełnosprawnościami, a także o przyczynach, dla których nieletni stają się sprawcami czynów zabronionych. W dziale Materiały i sprawozdania z badań znajdują się teksty poświęcone selekcji uczniów u progu szkoły...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Autorzy artykułów opublikowanych w numerze piszą m. in. o: kształceniu rozumienia tekstu pisanego u dzieci w wieku wczesnoszkolnym, edukacji włączającej uczniów z niepełnosprawnością, gotowości integracyjnej i aprobacie społecznej uczniów liceów, reintegracji społecznej osób bezdomnych, usamodzielnieniu niesprawnych intelektualnie wychowanków specjalnych ośrodków wychowawczych. W dziale „Materiały...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Kolejny numer kwartalnika „Kronos” poświęcony m.in. metafizyce Schopenhauera i Nietzschego, Rilkemu, galopadzie przez historię i jeździe pociągami: • Georg Simmel, Goethe • Georg Simmel, Nietzsche i Schopenhauer • Rainer Maria Rilke, List o Bogu • Hannah Arendt i Günther Stern o Elegiach duinejskich Rilkego • Reinhard Koselleck, Przełom w nowoczesności, czyli koniec epoki koni ...
Data dostępności:
Data publikacji:
Filtruj wyniki wyszukiwania
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie