rodzicow
- Statystyki dotyczące depresji wśród dzieci i młodzieży są zatrważające. Badania z 2022 roku, wykazały, że jedno dziecko na 20 wymaga pomocy psychiatrycznej, a co trzecie zmaga się z nastrojami depresyjnymi. Poradnie zdrowia psychicznego pękają w szwach, psychiatrów dziecięcych brakuje nawet w dużych miastach, a kolejki do psychologów są olbrzymie. Farmakoterapia, którą często stosuje się jako jedyną...
Data dostępności:
Data publikacji:
- • Czy ciągle szukasz aprobaty swoich działań u innych? • Czy skupiasz się na zaspokajaniu cudzych potrzeb kosztem własnych? • Czy uważasz, że tyko poświęcenie jest dowodem miłości? • Czy dbanie o sobie uważasz za oznakę egoizmu? • Czy masz trudności z wyznaczaniem i egzekwowaniem swoich granic? • Czy obawiasz się wyrażać odmienne zdanie? • Czy stale zmagasz się z gniewem, smutkiem,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Pierwsza książka Konrada Ambroziaka, Artura Kołakowskiego i Klaudii Siwek Depresja nastolatków. Jak ją rozpoznać, zrozumieć i pokonać to kompendium wiedzy na temat depresji, jej przyczyn oraz metod leczenia. Jej dopełnieniem jest niniejsza książka – swoisty instruktarz zawierający rady, wskazówki, ćwiczenia, podpowiedzi i odpowiedzi na nurtujące pytania. To wyczerpujący poradnik skierowany do głównych...
Data dostępności:
- Czy niepokoi cię rozwój twojego dziecka i zastanawiasz się, jak i gdzie sprawdzić, czy nie ma autyzmu? A może już postawiono diagnozę i chcesz się dowiedzieć, jak mu pomóc? Bez względu na to, na jakim etapie jesteś, informacje, porady i wskazówki zawarte w tej książce pomogą ci zrozumieć skomplikowany świat dziecka ze spektrum autyzmu. Dowiesz się z niej: • czym jest spektrum autyzmu i jak...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Publikacja jest raportem z badania 1266 osób, przeprowadzonego przez interdyscyplinarny zespół specjalistów z wielu polskich uczelni, którzy na co dzień naukowo zajmują się problematyką spektrum autyzmu i innych zagadnień z obszaru nieneurotypowego rozwoju. 1. Rodzice zazwyczaj jako pierwsi zauważają nietypowość rozwoju dziecka i inicjują proces diagnostyczny. 2. Dziewczynki w spektrum autyzmu są diagnozowane...
Data dostępności:
- Wspieraniem rad rodziców zajmuję się już od ponad dziesięciu lat, odkąd w Instytucie Inicjatyw Pozarządowych wystartowaliśmy z programem „Rodzice w szkole”. Przez ten czas przeprowadziliśmy wiele projektów skierowanych do rodziców, rad rodziców, nauczycieli oraz dyrektorów szkół i przedszkoli, a także urzędników samorządowych. Wzięło w nich udział kilka tysięcy osób z ponad 1200 placówek. Działaliśmy...
Data dostępności:
- Ponad 100 lat temu Maria Montessori stworzyła system edukacji, który rzucił zupełnie nowe światło na pedagogikę, akcentując pracę „dla dziecka” i odkrywając jego naturalny, kierowany wewnętrznymi siłami rozwój. W myśl tej metody dla prawidłowych postępów dziecka należy stworzyć mu przestrzeń pozwalającą na spontaniczność i twórczość oraz umożliwić wszechstronny rozwój psychofizyczny, kulturalny i społeczny....
Data dostępności:
- W książce podkreśla się znaczenie zaradności pedagogicznej rodziców, rozumianej jako jeden z kluczowych czynników oddziałujących na rozwój dziecka. Zaradność pedagogiczna nie jest cechą wrodzoną, lecz umiejętnością nabywaną poprzez edukację, doświadczenie i warunki środowiskowe. Współczesne wyzwania, takie jak nadmiar informacji, nowe technologie oraz konieczność łączenia obowiązków rodzinnych z zawodowymi,...
Data dostępności:
- Świeży i inspirujący przewodnik, który pomoże lepiej zrozumieć nastoletnie dziewczyny, tworzyć z nimi szczere więzi i wprowadzać w ich życiu znaczące zmiany. Napisana z ciepłem i humorem książka, która zaprasza nas do umysłów i serc nastoletnich dziewcząt. Chelsey Goodan pracowała z setkami nastolatek z różnych środowisk, zyskując ich zaufanie i przyjaźń. Autorka wyjaśnia, że rozwiązania prowadzące...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Szkoła jest miejscem, w którym współpraca ma szczególne znaczenie. Osiągnięcie głównego celu, jakim jest edukacja i wychowanie dzieci i młodzieży, zależy od współdziałania nauczycieli, uczniów, rodziców oraz środowiska lokalnego. Niniejsze opracowanie poświęcone jest współpracy środowisk szkolnego i rodzinnego. Wypełniające je studium teoretyczno-empiryczne przybliża główne zagadnienia związane z wdrażaniem...
Data dostępności:
- To zadziwiające, jak mało jest publikacji dotyczących rad rodziców. I tych popularnych, i naukowych. A przecież rady rodziców są obowiązkowym organem w każdej publicznej szkole i w każdym publicznym przedszkolu, co – licząc z grubsza – oznacza, że działają one w około 25 000 placówek, a zaangażowanych w ich działalność jest mniej więcej ćwierć miliona rodziców przedszkolaków i uczniów. To ogromna grupa,...
Data dostępności:
- Rola środowiska rodzinnego w kształtowaniu języka dzieci z uszkodzonym słuchem Przewodnicy w świecie ciszy Wychowanie słuchowe drogą do komunikowania się dziecka z wadą słuchu
Data dostępności:
- (fragment recenzji) Autorka doskonale panuje analitycznie i autorsko nad rozległą literaturą światową i polską na temat relacji rodzinnych w sytuacji podwójnych karier zawodowych obojga rodziców. Treści wywiadów poddane są wnikliwej analizie, są świetnie wykorzystane jako źródła, dowody i ilustracje przejrzystej problematyzacji, strukturalizacji i typologii. Problemy szczegółowe podjęte przez Autorkę...
Data dostępności:
- Nastolatki bywają nieprzewidywalne, bardzo wrażliwe, często po prostu trudne. Domagają się autonomii, której nie umieją osiągnąć. Odpychają dorosłych, jednocześnie bardzo ich potrzebując. Oscylują między kompletnym brakiem motywacji a nadmiernym stresem. Jednego dnia są prowokujące, a drugiego cierpią z powodu lęku. Jak sobie z tym wszystkim poradzić? Praktyka uważności pomaga rodzicom unikać reakcji...
Data dostępności:
- Monografia Polski język migowy w doświadczeniach osób niesłyszących, ich rodziców i rehabilitantów to książka z zakresu surdopedagogiki, poruszająca problematykę miejsca, jakie w procesie wspomagania rozwoju osób niesłyszących i słabosłyszących zajmuje język migowy. Same autorki określają to miejsce jako istotne w odniesieniu do wczesnego wspomagania rozwoju, edukacji, budowania tożsamości, a także...
Data dostępności:
- Najnowsza książka Eline Snel, autorki „Uważności i spokoju żabki” i „Mojej supermocy”, tym razem dla rodziców dzieci od 18 miesięcy do 4 lat. Oczywiście z nagraniami dla rodziców i ich maluchów. Dziecko w wieku od 18 miesięcy do 4 lat nie nauczy się jeszcze medytować. Można jednak nauczyć je: zauważać to, co dzieje się w jego ciele, zauważać to, co dzieje się w jego głowie, relaksować się, lepiej spać. Od...
Data dostępności:
- Wybrany temat jest wyrazem niepokoju intelektualnego względem poziomu czytelnictwa książek dziecięcych. Do podjęcia rozważań na temat literatury dziecięcej skłoniła mnie praca w charakterze nauczyciela, wychowawcy oraz obserwacje poczynione podczas praktyk w szkołach, chęć pogłębienia swojej wiedzy oraz ludzka ciekawość. Prezentowane opracowanie tematu ma charakter analityczno-diagnostyczny, a głównym...
Data dostępności:
- Przedstawiona monografia pt. „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej w kontekście współdziałania rodziców – dziecka – nauczyciela” to kolejny, trzeci tom, który poprzedziły dwa tomy pt.: „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Teoria i praktyka”. T. 1 oraz „Innowacyjność w praktyce pedagogicznej. Refleksje pedagogiczne w teorii i praktyce”, T. 2, pod redakcją Urszuli Szuścik i Renaty Raszki. Monografia...
Data dostępności:
- Od wydania pierwszej części rozmów Małgorzaty Stańczyk z Agnieszką Stein („Potrzebna cała wioska”) minęło już kilka lat. W tym czasie dialog dwóch psycholożek, który toczył się wokół rodzicielstwa, bliskości, relacji, stał się niemal lekturą obowiązkową dla osób zainteresowanych rozwojem własnym i rodziny. W „Zbudujmy sobie wioskę” autorki powracają z nowymi tematami, a z ich rozmów płyną w stronę...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Celem opracowania jest przybliżenie nauczycielom problematyki zaburzeń rozwoju i zachowania, zarówno od strony teoretycznej, jak i praktycznej, aby potrafili pomóc dzieciom o specjalnych potrzebach edukacyjnych, obecnym w ich klasie szkolnej, oraz aby umieli postępować z dzieckiem stosownie do jego możliwości i ograniczeń, a także wiedzieli, gdzie szukać specjalistycznej pomocy. Książka ma jednocześnie...
Data dostępności:




















