szef
- Autor, będący od ponad 25 lat przedsiębiorcą i menedżerem, w tym z wieloletnim doświadczeniem w tzw. "turkusowym" zarządzaniu, przedstawia swoje doświadczenia i rozumienie tego często zbytnio ideologicznie przedstawianego nurtu: podstawa zarządzania XXI wieku to rzetelne refleksyjne myślenie. Filozofia i ideologia różnią się celem - podczas gdy ideologia służy przekonywaniu, usprawiedliwianiu i motywowaniu...
Data dostępności:
Data publikacji:
- " Dynamicznie do celu Ludzie w grupie działają często zupełnie inaczej niż w pojedynkę. To, że ktoś jest ekstrawertyczny, uśmiechnięty i skory do pomocy w relacji jeden na jeden, nie oznacza jeszcze, że zachowa się tak samo jako członek teamu stojącego wobec wspólnego wyzwania. Każda grupa osób przebywających ze sobą dłużej niż dwa do trzech dni jest poddawana automatycznie procesom rozwojowym,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- " Z menedżera w coacha Myślą przewodnią tej książki jest przekonanie, że podstawowym zadaniem coachingu on the job jest pomoc podopiecznemu w zrealizowaniu celu, który sam sobie wyznaczył. Głęboko wierzymy, że nasi pracownicy mają lepszą od nas, szefów, intuicję co do tego, co powinni w sobie zmienić i nad czym pracować. Rolą coacha jest zatem jedynie motywowanie podopiecznych do podjęcia tej zmiany...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Jak naprawdę wygląda zarządzanie bez zarządzania Turkusowy model kierowania organizacją, o którym mowa w tytule tej książki, to taki, w którym nie ma hierarchii władzy, a miejsce wydawania poleceń zajmuje podejmowanie samodzielnych decyzji. Odbywa się to według następującej zasady: każdy może podjąć każdą decyzję, jeżeli weźmie za nią odpowiedzialność i nikt nie zgłosi stanowczego weta. Sam termin...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Lider: przywódca, szef, autorytet. To osoba, która zarządza władzą udzieloną mu przez zespół i wykorzystuje ją do osiągnięcia celu zespołu. Bez lidera grupa nie jest w stanie funkcjonować. Bycie liderem to dar, umiejętność, z którą niektórzy się rodzą, a inni nie. Ale można się tego nauczyć. W tej książce Bernardo Stamateas przedstawia zasady i praktyczne narzędzia, które pomagają pokonać przeciwności...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Spraw, by ludzie: w pełni Ci ufali wierzyli Twoim opiniom i decyzjom chcieli za Tobą podążać Prawdziwy lider, czyli jaki? Co czyni wielkich przywódców inspirującymi? Z jakiego powodu jednych szefów uznajemy za świetnych, a innych za zupełnie przeciętnych? Dlaczego tylko niektórych mówców odbieramy jako autentycznych i przekonywających? Wielkich przywódców, świetnych szefów i przekonywających...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Ręce, głowa i serce sprzedawcy „Ja nie potrafię, nie lubię sprzedawać” - tak mówi wielu z nas. Często także ci, którzy z oferowania innym produktów czy usług uczynili sposób na życie. Znamy narzędzia, potrafimy się nimi posługiwać, jednak nie jesteśmy przekonani albo do oferty, albo do samych siebie. Dodatkowo czujemy, że praca sprzedawcy nie przystaje do naszego wyobrażenia o zajęciu...
Data dostępności:
Data publikacji:
- NAJWAŻNIEJSZA KSIĄŻKA O PSYCHOPATACH W PRACY Nie wszyscy psychopaci są w więzieniu. Niektórzy siedzą w dyrektorskich gabinetach. Twój szef może być jednym z nich. Czy wiesz, że większość z nas spotyka przynajmniej jednego psychopatę dziennie? Psychopaci to nie tylko seryjni mordercy czy oszuści z Tindera, ale mogą to być też ludzie, którzy są obok nas – również w pracy. Robert D. Hare , światowy...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Psychologia w służbie Twojego biznesu. Jedną z głównych umiejętności szefa jest zdolność do takiego delegowania zadań, by były one wykonywane na odpowiednim, wymaganym przez przełożonego poziomie. Dokładnie, z oczekiwanym wynikiem, ale także z zaangażowaniem. Tyle teorii. W praktyce bowiem często jest tak, że to, co menedżer spokojnie mógłby zlecić swojemu zespołowi, robi sam, bo przecież "nikt tak...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Masz problem? Rozpraw się z nim - raz a dobrze! Oto książka, która nauczy Cię skutecznego rozwiązywania problemów. Mamy na myśli szeroko rozumiane problemy, jakie występują w procesach realizowanych w organizacjach produkcyjnych, usługowych, administracyjnych - właściwie wszystkich. W codzienności organizacji biznesowych takimi problemami mogą być reklamacje klientów, niska wydajność pracowników,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Wszystko zaczyna się od... rozmowy. Wyobraź sobie dwoje ludzi. Co sprawi, że z obcych staną się znajomymi? Co pozwoli im się przedstawić i czegoś nawzajem o sobie dowiedzieć? Rozmowa. Oczywiście, że wstępem do nowej znajomości jest rozmowa. To ona pomaga rozwinąć relację, ale często też przyczynia się do jej zakończenia. Wypowiedziane w zdenerwowaniu albo bez przemyślenia ostre słowa mogą zranić i...
Data dostępności:
Data publikacji:
- " Dbaj o niego jak o źrenicę oka swego! Pozyskanie i utrzymanie prawdziwie dochodowego klienta to marzenie każdego szefa sprzedaży. Zdobycie takiego klienta jest rzeczą trudną i bardzo pracochłonną. O ileż łatwiej zainteresować nową propozycją osobę, która już wcześniej coś u nas kupiła! Oczywiście tylko wtedy, gdy ta osoba jest zadowolona z dokonanego zakupu oraz poziomu usług okołosprzedażowych,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- " Ta książka to poradnik dla lidera. Pomoże Ci zbudować dobre relacje z zespołem - tak, by rósł i rozkwitał, a nie grzązł we wzajemnych pretensjach, animozjach i chorej rywalizacji. Zobaczysz też, jak stosować szeroko omówioną w tej książce strategię opartą na typologii, która pozwoli Ci wypracować najlepsze podejście do każdego z charakterologicznych typów sprzedawcy. Powiedzmy, że jesteś naprawdę...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Uzyskanie upragnionego awansu na stanowisko menedżera jest o wiele prostsze niż sprostanie wymaganiom, jakie wiążą się z kierowaniem ludźmi. Dobrze zarządzany zespół zawsze osiąga lepsze wyniki niż człowiek działający w pojedynkę. Złe zarządzanie zespołem zaś jest szybką ścieżką do spektakularnej porażki. Wybór stylu kierowania ludźmi nie należy do łatwych, wymaga wiedzy, doświadczenia, sporego dystansu...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Jak błyskawicznie zmotywować tych, którym chce się najmniej? Dlaczego coaching (nie) działa, a biznes ma zazwyczaj awersję do "kołczów"? Jak wykorzystać dorobek psychologii pozytywnej i analizy transakcyjnej, by skuteczniej zarządzać? Dlaczego inteligencja emocjonalna stanowi dominujący prognostyk sukcesu zawodowego i spełnienia prywatnego? Jak dzięki zastosowaniu innowacyjnej metody motywacyjno-korygującej...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Dołącz do 13 procent szczęśliwców! Czy masz świadomość, że przeciętny człowiek dwie trzecie swojego życia spędza w pracy? Czy wiesz, że 90 procent ludzi pracuje dla kogoś, realizując zadania wyznaczane im przez innych - właścicieli firm, menedżerów, kierowników? I teraz najciekawsze: 87 procent osób jest średnio zaangażowanych lub w ogóle niezaangażowanych w swoją pracę. Czujesz, że należysz do tej...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka jest kluczem do odczytywania ludzi: ich intencji, motywacji, dążeń, a w efekcie przewidywania ich zachowań. Dzięki zawartej tu wiedzy pozyskasz umiejętności przydatne wszędzie tam, gdzie masz do czynienia z ludźmi: w domu, biznesie, wśród przyjaciół i znajomych. Autorem “Jak czytać ludzi" jest Robin Dreeke, były szef Wydziału Analizy Behawioralnej FBI. Dzięki swemu doświadczeniu w jednej z...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Wszystko, co powinniście wiedzieć o motywowaniu i... jeszcze więcej Jeśli jesteś menedżerem, pewnie choć raz spotkałeś się z taką opinią na temat Twojego zajęcia: „No to co w życiu robisz? Zarządzasz ludźmi? Aha, czyli tak naprawdę nic nie robisz, za to nieźle zarabiasz”. „Podły krwiopijco” - jest tam w domyśle. Tymczasem Ty, ja, autorzy tej książki, wszyscy menedżerowie i...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Mocno stań na obu handlowych nogach! Kariera w sprzedaży nie jest dla każdego. To praca trudna. Można rzec: elitarna. Wymaga bowiem od wykonującego ją człowieka predyspozycji, które często pozostają ze sobą w sprzeczności. Trzeba być równocześnie świetnym analitykiem - potrafiącym pracować z danymi, tabelami, liczbami - oraz empatycznym psychologiem odczytującym prawdziwe potrzeby klienta z zawoalowanych...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Autorka bestsellera „Szef wymagający i wyrozumiały. Jak skutecznie zarządzać, nie tracąc ludzkiego oblicza” wraca z nowa książką i ze strategią walki z niewłaściwymi zachowaniami w pracy, pokazując, co możemy zrobić - tu i teraz - by wspólnie tworzyć sprawiedliwe i efektywne środowisko pracy. Oto problem, który dotyczy nas wszystkich, wszyscy bowiem - nawet nieświadomie - wykluczamy,...
Data dostępności:
Data publikacji: