technik
Filtruj po kategorii
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
Liczba pozycji: 38
- Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” prezentuje rozważania i wyniki analiz dotyczące zastosowań różnych, zarówno ilościowych jak i jakościowych technik w badaniach społecznych. Przedstawiamy teksty zgrupowane w trzech modułach tematycznych. Pierwszy omawia zagadnienia statusu metodologicznego różnego rodzaju technik badawczych, poczynając od propozycji klasyfikacji sondażowych technik otrzymywania...
Data dostępności:
- Niniejszy tom „Przeglądu Socjologicznego” poświęcony jest problematyce warsztatu badawczego. Zawiera teksty dotyczące stosowania różnorodnych technik badawczych, ich ograniczeń i modyfikacji. Autorzy – przedstawiciele różnych ośrodków akademickich i firm badawczych – rozważają problemy związane z różnorodnymi zastosowaniami badań sondażowych: –– z wykorzystaniem i ograniczeniami sondażu deliberatywnego...
Data dostępności:
- Publikacja przeznaczona jest przede wszystkim osób zainteresowanych problematyką międzynarodowego komunikowania politycznego oraz propagandą, stosunkami międzynarodowymi i rolą w nich tradycyjnych oraz nowych mediów, a także zainteresowanych skomplikowanymi relacjami chińsko-tajwańskimi. Monografia prezentuje przegląd narracji propagandowych oraz narzędzi i technik oddziaływania perswazyjnego wykorzystywanych...
Data dostępności:
- Diagnoza w naukach społecznych oraz w innych dyscyplinach i subdy scyplinach naukowych jest procesem twórczym, wymagającym indywi dualnego podejścia do konkretnego przypadku (konkretnej jednostki lub rodziny). Jej przedmiotem zainteresowania jest zbieranie – różnymi sposobami i z wykorzystaniem różnorakich metod, technik i narzędzi – danych, a następnie poddanie ich analizie, co stanowi podstawę do...
Data dostępności:
- W 10. tomie „Studia Politicae Universitatis Silesiensis” zamieszczono osiem artykułów naukowych oraz dwie recenzje publikacji politologicznych. Ze względu na zróżnicowaną tematykę artykuły pomieszczono w trzech blokach tematycznych: „Systemy polityczne”, „Komunikowanie społeczne” i „Stosunki międzynarodowe”. Poruszone w zbiorze problemy są efektem działalności badawczej poszczególnych autorów, co uzasadnia...
Data dostępności:
- Interdyscyplinarne pismo za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych....
Data dostępności:
- Interdyscyplinarne pismo za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod badawczych....
Data dostępności:
- Sukces w życiu zależy od twoich umiejętności wpływania na innych. Albo to Ty kupujesz to, co mówią inni, albo oni kupią Ciebie. Którą wersję wolisz? Dobra komunikacja to podstawa. Naucz się sztuki przekonywania rozmówców do własnych racji. Odnieś sukces w biznesie, w pracy, w kontakcie z najbliższymi i w codziennym życiu. Przeczytaj tę książkę i naucz się jak dostawać od innych...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Teoretyczne zagadnienia bibliologii i informatologii. Studia i szkice pod redakcją Elżbiety Gondek to zbiór rozpraw porządkujących wiedzę o rozwoju dyscyplin zajmujących się książką, jej estetyczną formą, informacją i czytelnictwem. W tytule syntezy użyto współczesnej nazwy dyscypliny, która tradycyjnie nazywana była nauką o książce, lecz pod wpływem rozwoju cyfrowych technik komunikacji systematycznie...
Data dostępności:
- Wojciecha Cejrowskiego technik autoprezentacyjnych, które demaskuje, uwydatniając nawet najdrobniejsze ich przejawy, za pomocą których świadomie kreuje swój własny wizerunek oraz – z pozoru niepostrzeżenie, ale umiejętnie – steruje jego odbiorem przez czytelnika. Mamy nadzieję, że książka będzie zachętą do podjęcia dalszych – bardziej kompleksowych badań – nad strategią autoprezentacji Cejrowskiego również...
Data dostępności:
- Ta książka jest przede wszystkim przewodnikiem w procesie odnajdywania siebie opartym na założeniach psychoterapii Gestalt. Skierowana jest do osób, które czują, że zagubiły się w codziennym biegu, zmagają się z trudnymi emocjami lub życiowymi wyzwaniami i pragną zmiany, większej świadomości oraz harmonii w życiu. Jedną z mocnych stron tej książki jest jej praktyczny charakter – nie tylko opisuje,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Interdyscyplinarne pismo "Stan Rzeczy" za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią, a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod...
Data dostępności:
- Interdyscyplinarne pismo "Stan Rzeczy" za cel stawia sobie umożliwienie dialogu między socjologią, a innymi dyscyplinami z kręgu nauk społecznych i humanistycznych: antropologią, ekonomią, filozofią, historią, literaturoznawstwem, prawem, teologią etc. Interdyscyplinarność rozumiemy zarówno jako przekraczanie granic między wąsko zakreślonymi polami badawczymi, jak i łączenie rozmaitych technik i metod...
Data dostępności:
- Publikacja „Projektowanie systemów bezpieczeństwa” jest omówieniem podstawowych zasad, wytycznych i technik, jakie należy uwzględnić podczas nowopowstających systemów bezpieczeństwa. Wskazuje narzędzia, formy oraz procedury weryfikacji już istniejących systemów, głównie ratowniczych. Przedstawione są także kolejne etapy projektowania uwzględniające aspekty prawne zarządzania kryzysowego. W publikacji...
Data dostępności:
- Publikacja stanowi interesujące uzupełnienie opracowań dotyczących marketingu politycznego na polskim rynku wydawniczym, chociażby ze względu na koncentrację Autorów na kwestii kreowania wizerunku kandydatów na prezydenta. Walorem opracowania jest próba połączenia teorii kreowania wizerunku politycznego z praktyką marketingową poprzez indentyfikację technik i narzędzi promocyjnych stosowanych w kampaniach...
Data dostępności:
- Słowo wstępu: Badania dyskursu politycznego i ideologicznego pozwalają lepiej zrozumieć działania władz, decyzje wyborców oraz sposób formowania się opinii publicznej. Ich interdyscyplinarny charakter wiąże się z potrzebą analizy różnorakich czynników, takich jak kontekst społeczny i kulturowy, narzędzia językowe czy percepcja i interpretacja języka przez odbiorców. Polityka i ideologia należą do sfery...
Data dostępności:
- Celem niniejszej książki jest analiza procesu upadania państw w drodze identyfikacji jego desygnatów, korelatów, skutków, a także sposobów oraz skuteczności reakcji społeczności międzynarodowej. Wykorzystane w książce podejście badawcze polega na połączeniu analizy upadania państwa w modelu negacji cech państwa nowoczesnego z próbą jego empirycznej konkretyzacji. Rozważania opierają się na założeniu,...
Data dostępności:
- Autor dokonuje analizy porównawczej marketingu politycznego i ekonomicznego. Powstaje pytanie czy „produkt polityczny” jest przynajmniej w takiej części zbliżony do klasycznego produktu ekonomicznego, że uzasadnia to wykorzystanie technik i narzędzi marketingu w świecie polityki. Jeżeli tak, to na ile produkty te są do siebie podobne i w jakich aspektach się różnią? Autor stawia tezę, że produkt polityczny...
Data dostępności:
- Metodologia badań otwarta na dzieci jest propozycją świadomego i refleksyjnego włączania dzieci do badań społecznych. To poszukiwanie metod i technik, które umożliwią wybrzmienie dziecięcego głosu, ale także pozwolą go usłyszeć. Propozycja takiej metodologii jest jednocześnie przyznaniem, że są fragmenty świata dzieci, do których dorosły badacz ma ograniczony dostęp. Otwartość proponowanej w książce...
Data dostępności:
- Autor dokonuje analizy porównawczej marketingu politycznego i ekonomicznego. Powstaje pytanie czy "produkt polityczny" jest przynajmniej w takiej części zbliżony do klasycznego produktu ekonomicznego, że uzasadnia to wykorzystanie technik i narzędzi marketingu w świecie polityki. Jeżeli tak, to na ile produkty te są do siebie podobne i w jakich aspektach się różnią? Autor stawia tezę, że produkt polityczny...
Data dostępności:
Filtruj wyniki wyszukiwania
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie




















