zarządzanie strategiczne
- Ustawa o służbie cywilnej nakłada na instytucje zatrudniające członków korpusu służby cywilnej obowiązek opracowania i wdrożenia programu zarządzania zasobami ludzkimi. Wyznacza również kierunek zmian w tym zakresie dla pozostałych grup pracowników administracji publicznej. Cenną pomoc w zrealizowaniu tych zadań stanowi książka Strategiczne zarządzanie zasobami ludzkimi w administracji publicznej....
Data dostępności:
Data publikacji:
- Siódmy tom Prac Naukowych Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku zawiera opisy wybranych problemów funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw. Opisy te koncentrują się w trzech obszarach: - zagadnienia strategiczne w przedsiębiorstwach, - innowacyjność w funkcjonowaniu przedsiębiorstw, - kultura we współczesnych organizacjach. Przedstawione wyniki badań naukowych mogą przyczynić się do rozwiązania...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka jest obszernym podręcznikiem planowania i zarządzania strategicznego w instytucjach typu NGO. Dowiemy się z niej o historii tej metody i korzyściach, jakie wynikają z zastosowania jej w organizacjach typu non-profit. Pierwsza część książki zawiera opis teorii, która stanowi podstawę do planowania i zarządzania strategicznego. W drugiej części książki znajduje się praktyczna propozycja procesu...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Twoje działania ukierunkowane na krótkoterminowe inwestycje w aktywa bieżące, mają długoterminowy wpływ na budujące wartość osiągnięcia przedsiębiorstwa. Ta książka: prezentuje bieżące planowanie finansowe w zakresie zarządzania kapitałem pracującym, omawia budżetowanie, planowanie i monitorowanie poziomu płynności finansowej w przedsiębiorstwie, uwzględnia wpływ krótkoterminowych decyzji finansowych...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Istotą zarządzania przedsiębiorstwami jest podejmowanie decyzji. Studiujący zarządzanie strategiczne, marketing i finanse przygotowują się do tego, poznając liczne teorie i modele oraz ilustrujące ich znaczenie przykłady, A jednak, czy można przygotować się do podejmowania decyzji bez rozwiązywania rzeczywistych problemów? W swym znakomitym zbiorze studiów przypadków Marian Moszoro tworzy warunki analizy...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Projekt badawczy będący przedmiotem publikacji bazuje na założeniu, że wraz z rozwojem, a zwłaszcza wzrostem Przedsiębiorstw, ewoluują metody zarządzania strategicznego. Wpływ na to mają zarówno zmieniające się możliwości rozwojowe wynikające z doświadczenia, wiedzy, zasobów, jak też i inne wymagania wobec strategii, coraz bardziej formalne, a także związane z komunikacją i skuteczną realizacją. Owe...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Jednym z najistotniejszych rodzajów ryzyka, które oddziaływuje na firmę jest tzw. ryzyko strategiczne, stanowiące główny temat niniejszego opracowania. Waga podjętego tematu wynika często z niedostrzegania lub niedoceniania przez instytucje niebezpieczeństw, jakie niesie ryzyko strategiczne, a przede wszystkim niskiej świadomości samego pojęcia i siły ryzyka strategicznego w świecie biznesu. Organizacje...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Jednym z najistotniejszych rodzajów ryzyka, które oddziaływuje na firmę jest tzw. ryzyko strategiczne, stanowiące główny temat niniejszego opracowania. Waga podjętego tematu wynika często z niedostrzegania lub niedoceniania przez instytucje niebezpieczeństw, jakie niesie ryzyko strategiczne, a przede wszystkim niskiej świadomości samego pojęcia i siły ryzyka strategicznego w świecie biznesu. Organizacje...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Przedsiębiorstwa rodzinne w Polsce. Znaczenie ekonomiczne oraz strategiczne problemy rozwoju – ebookW książce określono skalę ekonomicznego znaczenia przedsiębiorczości rodzinnej dla gospodarki polskiej. Przedstawiono też rolę i znaczenie przedsiębiorczości rodzinnej na świecie oraz cechy specyficzne, decydujące o potrzebie odrębnego traktowania tej kategorii przedsiębiorstw. Na podstawie wyników próby 1501 polskich przedsiębiorstw, zidentyfikowano liczebność firm rodzinnych, ich znaczenie ekonomiczne...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Do rozpoznania i oceny rzeczywistości, szczególnie kryzysowej, oraz prognozowania przyszłości konieczna jest nie tylko głębsza refleksja, ale i dystans czasowy . Ważną rolę w tym procesie pełnią filozofia i historia. Jednym z celów tej książki jest właśnie próba uchwycenia dystansu wobec współczesnego zarządzania, które wykazuje symptomy dezorientacji i zadyszki. Książka doskonale wpisuje się w dyskurs...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Prezentowana monografia dzięki szerokiej podbudowie teoretycznej oraz bogatej ilustracji empirycznej stanowi bardzo dobre narzędzie wsparcia procesów zarządzania gminami. Może bowiem zostać wykorzystana zarówno na etapie diagnozy rozwoju gminy, oceny jej potencjału, jak również podczas planowania działań bieżących i strategicznych. Zawarte w niej liczne schematy, wykresy oraz mapy pozwalają czytelnikowi...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W aktualnych realiach gospodarczych o efektach i przyszłych możliwościach rozwojowych każdej organizacji decydują w znacznej mierze charakter i intensywność różnorodnych przedsięwzięć innowacyjnych dostosowujących zachowanie organizacji do wymogów globalnego rynku oraz stanu, struktury, złożoności i dynamiki ich otoczenia. Niezmiernie ważnym aspektem funkcjonowania organizacji jest zarządzanie przez...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Analiza fundamentalna przedsiębiorstwa polega na badaniu szeregu czynników, uwarunkowań i zjawisk, które w istotny sposób mogą wpływać na przyszłe dochody i dywidendy spółki, dając wyraz oczekiwanej stopie zwrotu dla inwestora przy określonym poziomie ryzyka inwestycyjnego. Treść książki dotyczy merytoryczno-metodycznych zagadnień przeprowadzania analizy fundamentalnej przedsiębiorstw, ze szczególnym...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W książce przedstawiono kompleksowy model marketingowej strategii internacjonalizacji przedsiębiorstw w wymiarze teoretycznym i praktycznym. Autor wskazał, jakie decyzje marketingowe przedsiębiorstw na rynkach zagranicznych prowadzą do pozytywnych efektów finansowych. Uwzględnił przy tym, opierając się na oryginalnych badaniach empirycznych, specyfikę polskich przedsiębiorstw prowadzących działalność...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Zarządzanie przedsiębiorstwem w XXI wieku związane jest przede wszystkim ze sposobami konkurowania na rynku. Prowadzenie walki konkurencyjnej jest jedną z części zarządzania strategicznego. Powoduje to, że pracownicy nauki ciągle poszukują nowych sposobów uaktywnienia istniejących zasobów materialnych i niematerialnych w przedsiębiorstwach oraz poza nimi. Badania przeprowadzone przez grupę pracowników...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Firmy potrzebują inżynierów, którzy nie tylko tworzą innowacje, ale również skutecznie je wdrażają - od koncepcji po realizację. Przemysł przyszłości opiera się na technologii, jednak to twarde liczby i przemyślana strategia decydują o tym, które projekty zyskają akceptację i będą mogły zostać zrealizowane. Inżynierowie wychodzący poza ramy projektowania rozumieją finanse, myślą strategicznie i potrafią...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Niniejszy e-book to suplement do książki Grzegorza Krzemienia pt. Własna firma krok po kroku (wyd. MT Biznes, 2019). Jest on zbiorem wskazówek, co robić, a czego nie robić, żeby po obecnym kryzysie wrócić na właściwy tor i odnaleźć się biznesowo w rzeczywistości po pandemii. Wykorzystując czas kryzysu, świadomy lider może dokonać skoku w rozwoju firmy Jednego możemy być pewni w tym niepewnym świecie...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Mamy do dyspozycji coraz więcej informacji i zawieramy transakcje w coraz szybszym tempie. Mamy więcej klientów do obsłużenia, więcej maili wymagających odpowiedzi, więcej telefonów, więcej zadań, więcej spotkań… Cały czas się śpieszymy i pracujemy coraz więcej godzin, bo mamy poczucie, że inaczej nie nadążymy za wymaganiami i pozostaniemy w tyle. Wielu liderów i szefów zastanawia się, jak...
Data dostępności:
Data publikacji:


















