Podstawy zarządzania – ebook
Filarami skutecznego zarządzania są nie przypadek i szczęście, ale wiedza, doświadczenie i kompetencje. Zarządzać może każdy, ale pod warunkiem, że będzie posiadał wiedzę i odpowiednio ukształtowane kompetencje. Oznacza to, że zarządzania można i trzeba się uczyć, bo nie jest ono zastrzeżoną dla oświeconych tajemną sztuką, której istota jest chroniona przed niepowołanymi adeptami, ale nauką osadzoną w systemie konkretnych założeń i paradygmatów.
Niniejszy podręcznik, którego autorami są pracownicy Katedry Teorii Organizacji i Zarządzania Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, jest adresowany zarówno do studentów zaangażowanych w proces kształtowania kompetencji zarządczych, jak i praktyków, chcących otrzymać wskazówki, w jaki sposób należy realizować proces zarządzania, tak by zapewnić wysoki poziom efektywności organizacji.
W jedenastu rozdziałach w kompleksowy sposób przedstawiono kluczowe zagadnienia z obszaru nauk o zarządzaniu:
- istota i natura organizacji, będących obiektem zarządzania
- logika procesu zarządzania
- planowanie w organizacji
- struktury organizacyjne i ich kształtowanie
- motywowanie w organizacji
- kontrola w organizacji w ujęciu strategicznym i operacyjnym
- podejmowanie decyzji kierowniczych
- praca kierownicza w organizacji
- style kierowania i ich podstawowe modele
- zarządzanie zmianami w organizacji
Bądź pierwszą osobą, która doda opinię!