biznesowe
- Dlaczego niektóre firmy triumfują a inne upadają? iPhone kontra BlackBerry. Adidas kontra Puma. Fender kontra Gibson. H&M kontra Zara. David Brown, autor jednego z najpopularniejszych podcastów, „Business Wars”, przedstawia największe rywalizacje biznesowe w historii. Co stoi za sukcesami i porażkami marek, które wpływają na nasze życie? David Brown wykorzystując kultowe strategiczne...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka jest pierwszym kompleksowym opracowaniem na temat możliwości zastosowania innowacji finansowych w przedsiębiorstwie (niefinansowym) z uwzględnieniem analizy motywów i konsekwencji ich implementacji dla sytuacji finansowej przedsiębiorstwa oraz zdolności do kreacji wartości. W pracy przedstawiono: przegląd definicji i klasyfikacji oraz funkcji innowacji finansowych, analizowanych z perspektywy...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W ostatnich kilku latach obserwuje się bardzo szerokie wykorzystanie technologii informatycznych w świadczeniu usług bankowych. W szybkim tempie rozwija się tradycyjna bankowość internetowa, w ramach której pojawiło się szereg nowości. Szczególnie dynamicznie rośnie wykorzystanie smartfonów, a wraz z nim na pierwszy plan wysuwa się tzw. bankowość mobilna. Autorzy publikacji szczególną uwagę zwracają...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Profiler policyjny musi rozwikłać zagadkę śmierci śmieciowego barona, którego ciało znaleziono w jednej z katowickich kamienic. Wszystkie poszlaki wskazują na biznesowe porachunki, ale Hubert Meyer czuje, że sprawa może mieć związek z morderstwem sprzed 17 lat.
Data dostępności:
Data publikacji:
- Na nasze zachowania konsumenckie wpływają te same mechanizmy, które sterują zachowaniami zwierząt. Stwierdzenie to jest jednym z najważniejszych osiągnięć myśli ekonomicznej ostatnich lat, a badacze, którzy odkryli tę zadziwiającą prawidłowość, zostali uhonorowani nagrodą Nobla. Książka Pszczela korporacja pokazuje, w jaki sposób zachowania pszczelego roju mogą być wykorzystane do tego, aby osiągnąć...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Kolejna monografia prof. Włodzimierza Szpringera, cenionego naukowca i autora wielu książek na temat nowoczesnych technologii, jest poświęcona głównym siłom napędowym czwartej rewolucji przemysłowej. Zagadnienia związane z rozwojem sieci i tworzoną przez nie gospodarką współdzielenia (sharing economy ) oraz platformami i powstającą na ich bazie gospodarką platformową ( platform economy ) zostały...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Antykruchość pokazuje, jak żyć w świecie Czarnych Łabędzi... Długookresowe strategie obecnie już nie działają – taką tezę stawia Nassim Nicholas Taleb. W dzisiejszym świecie przeważa to, co nieznane, przypadkowe i zmienne, co autor błyskotliwie opisał w swoim światowym bestsellerze Czarny Łabędź. Jak więc przetrwać w tej niepewności, oswoić nieobliczalność zjawisk i chaos, a nawet na tym wygrać? ...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Rzetelna. Polecamy czytelnikom, którzy są zainteresowani tym, jak naprawdę rozwija się świat biznesu . - „Library Journal” Sądzimy, że światową gospodarką kierują siły, które rozumiemy – określone prawa ekonomii oraz wybierani przez nas politycy. Tymczasem Jacques Peretti prowokacyjnie twierdzi, że większość otaczającego nas świata – od spożywanej żywności, przez kupowane produkty, po przyjmowane...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Kolejny, jedenasty już tom publikacji Rozmowy o rynku książki to zbiór 41 wywiadów publikowanych w dwutygodniku „Biblioteka Analiz” w 2011 roku. Bohaterami drukowanych w tomie obszernych rozmów byli przedstawiciele wydawnictw i księgarń, firm dystrybucyjnych oraz instytucji kultury, a także sektora poligraficznego, firm małych i dużych, osoby z dużym doświadczeniem w branży, których głos...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Sztuczna inteligencja, przemysł 4.0, gospodarka cyrkularna, powstające i znikające zawody, innowacyjne modele biznesowe, nowe produkty inwestycyjne, media społecznościowe oraz inne trendy gospodarcze powodują, że zarówno sami przedsiębiorcy, jak i pracownicy oraz klienci czują się zagubieni. Nierzadko stają przed dylematami moralnymi, z jakimi nikt wcześniej się nie mierzył. Szukają etycznych podpowiedzi...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Polityka cen transferowych zgodna z przepisami prawnymi ma olbrzymie znaczenie - zarówno dla organów podatkowych, jak i dla podatników. Książka w praktyczny sposób przedstawia obowiązki nałożone na podmioty powiązane, a następnie „krok po kroku” opisuje tworzenie dokumentacji dla różnego rodzaju transakcji. Uwzględnia zmiany obowiązujące od 2018 r., które dotyczą m.in.: ● podmiotów zobowiązanych...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Strategie zarządzania, sposoby wdrażania technologii i zasady zmian organizacyjnych niezbędnych do zbudowania firmy wykorzystującej AIWiększość organizacji zareagowało powściągliwie na sztuczną inteligencję. Pewna grupa światowej klasy firm postanowiła jednak wykorzystać jej możliwości i zrewolucjonizowała swoje procesy, strategie, kulturę, obsługę klienta i oferowane produkty. Firmy te, stanowiące...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Nie rodzisz się liderem - liderem się stajesz Ta książka to praktyczny przewodnik dla liderów. Spojrzysz na wyzwania, z którymi się mierzysz, przez pryzmat najnowszych badań dotyczących psychologii, socjologii i neurobiologii. Zawarte w niej ćwiczenia pozwolą ci zrozumieć, jak ty możesz podejść do każdego z tych wyzwań w sposób, który pasuje do ciebie. Nie ma przy tym znaczenia, na jakim etapie drogi...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Kamil Biernat Liwei Cai Sofya Chashchina Beata Frenkiel Luan Jingxian Maria Kądzielska Marek Kądzielski Stanisław SzufrajdaPolacy nie są zaznajomieni z chińską kulturą, stylem życia czy sposobem bycia Chińczyków. Chiny kojarzą się nam głównie z fabrykami zachodnich marek oraz firmami typu Huaweii Xiaomi czy sklepami internetowymi Alibaba lub Aliexpress. Wiedza Chińczyków o Polakach jest równie uboga i stereotypowa. Biznesmenów obu państw cechuje wyidealizowane myślenie o tym, jak powinno wyglądać prowadzenie interesów...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Nowa książka autorów Strategii błękitnego oceanu, która powstała po ponad piętnastu latach badań i analiz. Pokazuje, co jest potrzebne do osiągnięcia sukcesu w procesie przemiany błękitnego oceanu oraz przedstawia rynkowe przykłady firm, które tego dokonały. W roku 2005 profesorowie W. Chan Kim i Renée Mauborgne swoją koncepcją błękitnych oceanów na zawsze zmienili krajobraz światowego biznesu....
Data dostępności:
Data publikacji:
- W świecie nieustających zmian i bezprecedensowych wyzwań potrzeba firm śmiałych i odpornych na przeciwności losu. Niestety większość organizacji jest przeciążona z powodu biurokracji, a przez to działa powoli i zbyt ostrożnie. W czasach wielkiego zamętu struktury oparte na modelu odgórnego zarządzania i licznych regułach okazują się bardziej szkodzić niż pomagać. Tłamszą kreatywność, tłumią innowacyjność....
Data dostępności:
Data publikacji:
- Jeżeli chcesz wyróżnić się na rynku, potrzebujesz strategii doświadczeń. Dlaczego? Możesz nie zdawać sobie z tego sprawy, ale twoi klienci nie kupują od ciebie produktów czy usług - oni kupują doświadczenia. Co więcej, w najbliższych latach doświadczenia staną się fundamentem tworzenia wyjątkowej wartości rynkowej i głównym źródłem przewagi strategicznej. Jak to zrobić? Musisz zbudować potężną, ale...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W tej książce pokażę Ci, że nie ma obiektywnego świata, a wszystko, co Cię otacza, jest zmienną w czasie iluzją. Prawdy religijne, normy prawne, ocena postępowania znaczących w historii ludzkości jednostek podlega ciągłym, czasami krańcowo różniącym się zmianom. W codziennym działaniu i osądach kierujesz się, wbrew temu, co sam o sobie mniemasz, emocjami, a nie rozumem. Twoje zmysły, za pomocą których...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Jak AI zmienia biznes i jego otoczenie Dowiedz się, jak wygląda obecnie wykorzystanie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji w zarządzaniu strategicznym, a także adaptacja tych oraz innych pojawiających się technologii przez organizacje biznesowe. Poznaj społeczną percepcję tych procesów. W dziewięciu skondensowanych i przystępnie napisanych rozdziałach znajdziesz znakomite i krytyczne wprowadzenie...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Biznes. Nowe technologie. Prawo. Rozwój wiedzy i technologii tworzy nowe rodzaje niepewności i ryzyka, które wymagają nowego podejścia do prawa. Regulacja technologii i optymalne projektowanie instytucji prawnych w środowisku niepewności i ryzyka to dwa najważniejsze wyzwania polityczne XXI wieku. Wiadomo, że innowacje mają kluczowe znaczenie dla wzrostu gospodarczego. Jednak decyzje regulacyjne,...
Data dostępności:
Data publikacji: