czwarta
Filtruj po kategorii
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
Liczba pozycji: 13
- Zebrane w tej książce artykuły są pokłosiem ogólnopolskiej konferencji zorganizowanej przez Zakład Pedagogiki Resocjalizacyjnej UMCS, która odbyła się w listopadzie 2006 roku w Lublinie. Przyświecające jej hasło dotyczyło skutecznej resocjalizacji, rozumianej jako działalność pedagogiczna. W części pierwszej znalazły się prace tematyczne związane z resocjalizacją zakładową, podejmujące różnorodne aspekty...
Data dostępności:
- O pokonywaniu ograniczeń i życiu w prawdzie i wolności - Agnieszka Maciąg. Mewa Richarda Bacha to niezwykła, inspirująca opowieść o nieograniczonych możliwościach człowieka i jego dążeniu do doskonałości. Jej bohater, Jonathan Livingston Seagull, jest uosobieniem pragnień drzemiących w każdym człowieku. Tę opowieść pokochają ludzie, którzy chcą podążać za głosem swojego serca, żyć na własnych zasadach...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Czwarta część książek zawierających pomysły do wykorzystania przez nauczycieli w nauczaniu zintegrowanym w klasach I-III. Zawiera różnego rodzaju zajęcia, które powinny urozmaicać życie uczniów w szkole. Są to pomysły nie tylko na miłe spędzanie czasu, ale także na bardziej efektywne i dające więcej możliwości nauczycielowi oraz jego wychowankom na działanie. Wiele z tych pomysłów ma na celu ośmielenie...
Data dostępności:
- Niniejsze opracowanie jest próbą potraktowania kultury popularnej jako składowej nowocześnie rozumianej pedagogiki kultury. Książka składa się z kilku wyodrębnionych części, zachowując zasadę „od ogółu do szczegółu”. Pierwsza zawiera teksty ukazujące teoretyczne i metodologiczne zaplecze badań pedagogicznych nad kulturą popularną (Witold Jakubowski, Zbyszko Melosik, Dariusz Kubinowski i Martyna Pryszmont-Ciesielska)....
Data dostępności:
- Ze względu na fakt sytuowania się podstaw edukacji, także pedagogów w filozofii człowieka i aksjologii, celem książki jest ukazanie miejsca, rangi i roli tej drugiej w kształceniu pedagogów na poziomie wyższym. Przedmiotem rozważań poszczególnych Autorów są proces i efekty edukacji aksjologicznej, takie jak kompetencje aksjologiczne, świadomość i wrażliwość aksjologiczna oraz możliwie konsekwentna...
Data dostępności:
- Jest szósta pozycją z unikalnej serii Nauczyciele-Nauczycielom. Jej celem jest kształtowanie wrażliwości na dźwięki wszelkiego rodzaju, na muzykę codziennego życia w świecie ludzi, przyrody i sztuki. Część pierwsza „Świat pełen muzyki” służy głównie kształtowaniu wrażliwości na bogactwo, różnorodność i piękno świata, w którym cisza stanowi swoiste dopełnienie, konieczna pauzę,...
Data dostępności:
- Książka pod tytułem Polonia i Polacy zagranicą: kulturowe i edukacyjne obszary badań i doświadczeń jest rezultatem zainteresowań i pasji zarówno badawczych, jak i dydaktycznych autorów tekstów. Jej celem jest ukazanie osiągnięć oraz kierunków badań nad Polonią i Polakami za granicą, a także doświadczeń kulturowo-tożsamościowych i edukacyjnych Polaków mieszkających poza granicami kraju. Poszczególne...
Data dostępności:
- Czwarta część książek zawierających pomysły do wykorzystania przez nauczycieli w nauczaniu zintegrowanym w klasach I-III. Zawiera różnego rodzaju zajęcia, które powinny urozmaicać życie uczniów w szkole. Są to pomysły nie tylko na miłe spędzanie czasu, ale także na bardziej efektywne i dające więcej możliwości nauczycielowi oraz jego wychowankom na działanie.Wiele z tych pomysłów ma na celu ośmielenie...
Data dostępności:
- Książka składa się z czterech głównych rozdziałów stanowiących określone sekcje tematyczne. Pierwsza sekcja przedstawia kulturowe uwarunkowania systemu edukacji w Chinach. Za pomocą autorskiej interpretacji pokazano kulturowe fundamenty edukacji w Państwie Środka. Opisano tradycje konfucjanizmu, buddyzmu, taoizmu oraz legalizmu w edukacji, chińską tradycję guanxi oraz podejście do zmian globalizacyjnych...
Data dostępności:
- [...] mów dziecku, że jest dobre, że może, że potrafi [...] – zachęcał Janusz Korczak. Proces uczenia się małego dziecka, w tym również dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, polega na dążeniu do wiedzy, rozwijaniu umiejętności i gromadzeniu doświadczeń. Każde dziecko musi mieć określone miejsce w społeczeństwie, swoje prawa i obowiązki, w tym prawo do rozwoju, który dorośli powinni wspomagać. Chcąc...
Data dostępności:
- Oddajemy do rąk Czytelników kolejną monografię historyczno-oświatową, przygotowaną pod naukową redakcją przez zespół 28 autorek i autorów z kilkunastu ośrodków naukowych. Całość, jako tom II, stanowi kontynuację serii wydawniczej „Szkoła – Państwo – Społeczeństwo” (redakcja naukowa serii: Romuald Grzybowski), rozpoczętej w 2010 roku i przygotowywanej we współpracy Zakładu Historii Nauki, Oświaty i...
Data dostępności:
- „Umieranie, śmierć, żałoba i osierocenie to zagadnienia o charakterze uniwersalnym, poruszane w obrębie wielu dyscyplin naukowych, wśród których psychologia, antropologia, filozofia, a także kultura i sztuka poświęcają im szczególną uwagę. Silna tendencja do tabuizacji tematyki śmierci, umierania i żałoby obliguje środowiska naukowe do bardziej uważnego zajmowania się nią, wbrew obowiązującym trendom...
Data dostępności:
- Kompleksowy przegląd aktualnego stanu badań skuteczności interwencji psychoterapeutycznych w zapobieganiu zaburzeniom psychicznym i ich leczeniu oraz użyteczności płynących z nich wniosków w praktyce klinicznej. Autorka analizuje metody wykorzystywane u dorosłych, dzieci i młodzieży wraz z interpersonalnymi uwarunkowaniami skuteczności takich interwencji i podaje rekomendacje dotyczące wdrażania rezultatów...
Data dostępności:
Filtruj wyniki wyszukiwania
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie













