innowacji
Filtruj po kategorii
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
Liczba pozycji: 188
- Celem niniejszej pracy jest modelowe ujęcie procesu absorpcji innowacji ekologicznych na poziomie przedsiębiorstwa. Przedstawiono w niej egzogeniczne i endogeniczne uwarunkowania innowacji ekologicznych, jak też procedurę ich implementacji. Świadomym zamierzeniem autorki było nadanie pracy waloru aplikacyjnego. Z tego powodu rozbudowane zostały te fragmenty, które mogą być użyteczne dla praktyków ...
Data dostępności:
- W warunkach hiperkonkurencji podmioty gospodarcze muszą nastawić się na kreowanie nowej i korzystnej dla siebie rzeczywistości, przy czym jednym z najbardziej skutecznych rozwiązań, dzięki któremu cele te mogą zostać zrealizowane, jest wdrażanie innowacji. Zakres i rodzaj innowacji wprowadzanych przez przedsiębiorstwa ulega zasadniczej modyfikacji wraz z rozwojem społeczno-gospodarczym oraz zmianą...
Data dostępności:
- Książka ta ma pomóc menedżerom zrozumieć istotę przełomowej innowacji i to, jak na nią reagować. Znajdziecie w niej opis narzędzi, które pozwalają pojąć, jakie są źródła tego zjawiska i jak sobie z nim radzić. Przesłanie książki jest następujące: istnieją dowody na to, że przełomową innowacją da się zarządzić, jednakże proste recepty - jak choćby zalecenie, by zacząć kreować innowację wewnątrz własnej...
Data dostępności:
- Dyfuzja innowacji jest procesem o fundamentalnym znaczeniu dla wzrostu gospodarczego. Wdrożenie oryginalnego, innowacyjnego rozwiązania będzie miało niewielki wpływ na przebieg procesów gospodarczych, jeżeli nie zostanie ono upowszechnione w kolejnych podmiotach i krajach oraz nie znajdzie kolejnych zastosowań. Dynamika postępu technicznego, a w konsekwencji zmian produktywności oraz przeobrażeń strukturalnych...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Publikacja skierowana jest do badaczy oraz praktyków zarządzania strategicznego interesujących się problematyką osiągania przewagi konkurencyjnej drogą wzmacniania innowacyjności organizacyjnej oraz wykorzystywania relacji międzyorganizacyjnych. Opracowanie w szczególny sposób koncentruje się na relacjach współtworzenia innowacji utrzymywanych oraz wykorzystywanych w ekosystemach innowacji, ich istocie,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Cel pracy stanowi wieloaspektowa identyfikacja uwarunkowań procesów innowacyjnych we współczesnej gospodarce, zarówno w ujęciu teoretycznym, jak i empirycznym, ze szczególnym uwzględnieniem innowacji społecznych, przejawów platformizacji gospodarki oraz nowych modeli biznesowych w Polsce i innych krajach świata. W monografii Autorzy koncentrują rozważania na instytucjonalnych czynnikach warunkujących...
Data dostępności:
- Transfer technologii realizowany przez sieci innowacji jest zjawiskiem, które na stałe wpisało się w krajobraz relacji międzyorganizacyjnych. Jego upowszechnianie służące osiąganiu celów biznesowych przez wszystkich uczestników, a także przyciąganie nowych, należy postrzegać jako strategiczne wyzwanie stojące przed zarządzającymi sieciami transferu. Szczególną rolę w rozwijaniu transferu technologii...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Starzenie się ludności postępuje, a skutki wywołane tym procesem stają się coraz bardziej dostrzegalne. Wraz z procesem starzenia się człowieka zachodzą w jego organizmie ogólne zmiany o charakterze fizycznym, fizjologicznym i psychicznym, modyfikując zachowania rynkowe. W sferze ekonomicznej zwiększająca się liczba seniorów wpływa na strukturę produkcji, podziału, wymiany i konsumpcji środków zaspokajających...
Data dostępności:
- Celem książki jest prezentacja współczesnej sceny innowacji oraz analiza zjawisk, procesów, tendencji i uczestników na niej występujących. Autor omawia głównie innowacje techniczne/technologiczne oraz zachowania przedsiębiorców-innowatorów i menedżerów innowacji w firmach. Całościowe, holistyczne spojrzenie na procesy innowacyjne we współczesnej gospodarce ma formę dziesięciu pytań, przy czym każdemu...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Niniejsza monografia, zatytułowana Kierunki rozwoju innowacji w turystyce, jest skierowana przede wszystkim do studentów uczelni ekonomicznych kształcących się na kierunkach gospodarka turystyczna, zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej albo na kierunkach pokrewnych. Jej odbiorcami mogą być ponadto teoretycy, jak i praktycy – menedżerowie zajmujący się na co dzień szeroko pojętą turystyką....
Data dostępności:
- Praca składa się z czterech rozdziałów. Przeprowadzona w dwóch pierwszych rozdziałach analiza piśmiennictwa stanowiła podstawę opracowania teoretycznego modelu sukcesu w rozdziale trzecim i weryfikacji założeń modelowych w rozdziale czwartym. W rozdziale pierwszym omówiono istotę i rodzaje innowacji, przedstawiono wybrane modele procesu innowacji, scharakteryzowano także niektóre modele przedsiębiorczości...
Data dostępności:
- Celem autorki jest zrozumienie i wyjaśnienie czynników, które podczas tworzenia innowacji produktu (kolekcji odzieżowej) mogą wspierać lub hamować zarządzanie wiedzą w organizacji przez zespół projektowy w uzyskiwaniu dojrzałości projektowej w wybranych polskich przedsiębiorstwach branży odzieżowej zajmujących się projektowaniem, wytwarzaniem i sprzedażą odzieży damskiej. Celem metodycznym pracy jest...
Data dostępności:
- Problematyka innowacyjności przedsiębiorstw oraz jej uwarunkowań od kilkudziesięciu lat jest obszarem zainteresowań wielu teoretyków i badaczy, zarówno w literaturze polskiej, jak i zagranicznej. Przedmiotem szczególnych dociekań naukowych w tym zakresie stała się ostatnio tematyka otwartych innowacji, o czym świadczy stale i dynamicznie rosnąca liczba publikacji dotyczących tego zjawiska. Zagadnienia...
Data dostępności:
- Badania nad wykorzystaniem mediów społecznościowych w tworzeniu innowacji przedsiębiorstw, w dzieleniu się wiedzą wciąż znajdują się na wczesnym etapie rozwoju. Obecna literatura oferuje niewiele wskazówek dotyczących skutecznego zastosowania mediów społecznościowych w tworzeniu innowacji. Wyzwaniem dla obecnych przedsiębiorstw jest zatem zrozumienie tego, jak wydobyć z mediów społecznościowych potencjał...
Data dostępności:
- Agata Sudolska jest zatrudniona na stanowisku profesora uczelni na Wydziale Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. Kieruje Instytutem Nauk o Zarządzaniu i Jakości oraz Katedrą Gospodarowania Zasobami Pracy. Jej zainteresowania badawcze koncentrują się wokół problematyki zrównoważonego rozwoju przedsiębiorstw, w szczególności budowania relacji z interesariuszami,...
Data dostępności:
- Niniejsza monografia poświęcona problematyce czynników i warunków determinujących rozwój wiedzy organizacyjnej przy tworzeniu innowacji produktu (kolekcji odzieży) istotnie wzbogaca teoretyczno-metodyczne i empiryczne aspekty zarządzania, w szczególności zaś o oryginalne, fraktalne ujęcie modelu tercji organizacji, integrujące koncepcję organizacji uczącej się z innowacyjnym podejściem do zarządzania...
Data dostępności:
- Wykład koncentruje się na znaczeniu generatywnej sztucznej inteligencji (AI) dla ludzkiej kreatywności oraz innowacyjności. Autor przedstawia rozwój AI na tle różnych rodzajów ciekawości, podkreślając, że generatywna AI wykracza poza tradycyjne funkcje analizy danych, wkraczając w obszary ludzkiej twórczości. Przedstawia również historyczne tło rozwoju AI, eksplorując ewolucję sztucznej inteligencji...
Data dostępności:
- Innowacyjność jest współcześnie jednym z kluczowych czynników odpowiadających za wzrost dobrobytu ekonomicznego poszczególnych krajów. Świadomość wzrastającego znaczenia wiedzy i innowacji jako podstawowych źródeł przewag konkurencyjnych stało się przesłanką rozwoju polityki innowacyjnej państwa, będącej integralną częścią polityki makroekonomicznej, a także polityki rozwoju regionalnego. Ten problem...
Data dostępności:
- Celem monografii jest identyfikacja postaw konsumenckich wobec innowacyjnych rozwiązań stosowanych w handlu detalicznym wraz z ich uwarunkowaniami i skutkami, ze szczególnym uwzględnieniem kontekstu pandemii COVID-19. Struktura książki obejmuje wstęp, trzy rozdziały problemowe, zakończenie, bibliografię i załącznik, w którym zamieszczono kwestionariusz ankiety. Zrozumienie tego, w jaki sposób konsumenci...
Data dostępności:
- Przedłożona do recenzji praca stanowi interesujące studium teoretyczno-empiryczne nad problematyką inteligentnego rozwoju jednostek terytorialnych szczebla lokalnego. Możliwości realizacji koncepcji inteligentnego rozwoju słusznie upatruje Autorka w zmianach o charakterze innowacyjnym. Współcześnie bowiem to właśnie innowacje stanowią główny motor rozwoju nie tylko pojedynczych podmiotów gospodarczych,...
Data dostępności:
Filtruj wyniki wyszukiwania
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie




















