kaizen
- Kaizen jest japońską, wyjątkową filozofią. Jest znana głównie jako koncepcja zarządzania, ale przede wszystkim jest ważną częścią kultury japońskiej. Kaizen polega na ciągłym doskonaleniu: doskonałość może być osiągnięta dzięki konsekwentnie wprowadzanym niewielkim zmianom. W organizacji każdy powinien być zaangażowany w ten proces. Metodyka ta charakteryzuje się dużą skutecznością, jest przy tym doskonałym...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Małymi krokami prosto do szczęścia Kaizen , co na polski moglibyśmy przetłumaczyć jako dobrą zmianę, jest wywodzącą się z Japonii praktyką ciągłego doskonalenia. Jej założenia można streścić w jednym zdaniu - regularnie, konsekwentnie wprowadzane małe zmiany prowadzą do dużych rezultatów. W biznesie na całym świecie praktykę tę zaczęto wdrażać w latach osiemdziesiątych XX wieku - i osiągnięto znaczne...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Nawet najdłuższa podróż zaczyna się od jednego kroku. Pragniesz udoskonalić swoje życie, ale każda zmiana Cię paraliżuje? Nie masz siły ani czasu, by zadbać o polepszenie jakości własnych dni? Masz serce przepełnione marzeniami, lecz coś nie pozwala Ci w pełni ich zrealizować? Najwyższa pora poznać potęgę drobnych kroczków. Idea jest prosta - należy tak zmylić wrodzone opory przed przyjmowaniem nowego...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Jedyne, co musisz zrobić, to przestać się w końcu odchudzać! Wiesz wszystko o dietach cud, magicznych tabletkach i wyczerpujących ćwiczeniach? Próbowałeś ich wszystkich? Masz dosyć reklamowych sloganów o pięknym ciele i szczupłej sylwetce, bo wiesz, że zostały stworzone tylko i wyłącznie po to, by sprzedać Ci nowe pigułki, herbatki czy podręczniki do ćwiczeń? Jeśli tak, to trzymasz w ręku najbardziej...
Data dostępności:
Data publikacji:
- " Nawet najdłuższa podróż zaczyna się od jednego kroku Pragniesz udoskonalić swoje życie, ale każda zmiana Cię paraliżuje? Nie masz siły ani czasu, by zadbać o polepszenie jakości własnych dni? Masz serce przepełnione marzeniami, lecz coś nie pozwala Ci w pełni ich zrealizować? Najwyższa pora poznać potęgę drobnych kroczków. Idea jest prosta -- należy tak zmylić wrodzone opory przed przyjmowaniem...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Ze stresem można sobie poradzić - wywiad z Jarosławem Gibasem na Interia.pl >> Otrząśnij się z bezsensownych stresów! Stres i jego przyczyny, czyli czego naprawdę się boisz Akceptacja i dystans, czyli jak oswoić własne odwieczne lęki Próba sił, czyli co może Ci dać codzienne mocowanie się ze stresem Stres działa na człowieka od zawsze - i to wielokierunkowo. Pozwala nam przetrwać,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Wraz z rozwojem technologii XXI wieku, imperatyw zdobywania wiedzy, wykorzystania umiejętności i przekształcania ich w wartości staje się kluczowy. Ta książka bada istotne zadania stojące przed współczesnymi przedsiębiorstwami: skuteczne komunikowanie wartości klientom, jednocześnie zapewniając, że obietnice, które ucieleśniają, są realizowane. W coraz bardziej zglobalizowanym i dynamicznym środowisku,...
Data dostępności:
- Kaizen, to filozofia pokazująca jak osiągać wielkie cele małymi krokami. Bez stresu do sukcesu! Nie da się? Posłuchaj i sprawdź! Wielkie kroki są czasami taki duże, że nas przerażają. Małe – pozwalają ten lęk pokonać. Wielkie cele nas motywują, małe kroki pozwalają do nich dojść nie tylko szybciej ale też ze zdecydowanie mniejszym balastem stresu. Często wystarczy wielki cel pokroić na plasterki....
Data dostępności:
Data publikacji:
- LEAN / KAIZEN Office Samurai to książka napisana przez praktyków wdrażających Lean w środowisku biurowym dla praktyków chcących: • zacząć usprawniać procesy biurowe wykonywane codziennie w pracy, • doskonalić się w obszarze wdrażania Lean, • uporządkować swoją wiedzę. Zapraszamy cię do wejścia na ścieżkę samodzielnego wdrożenia Lean. Podpowiemy ci, w jaki sposób możesz zacząć,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka jest kompendium wiedzy o zarządzaniu organizacją. Podano w niej definicje pojęć z tej dziedziny. Przedstawiono kolejne fazy rozwoju teorii zarządzania. Opisano najnowsze podejście do tych zagadnień, systemy, metody, techniki i narzędzia. Skoncentrowano się zwłaszcza na zarządzaniu przez jakość (Kaizen, Six Sigma, TQM) i zarządzaniu wiedzą. Kompleksowo omówiono problemy zarządzania produkcją...
Data dostępności:
- Siła, która działa, nawet gdy wszystko inne zawodzi. Dyscyplina to fundament sukcesu - siła, która pozwala działać niezależnie od emocji, nastroju czy chwilowych przeciwności. To dzięki niej możesz osiągać cele i budować trwałe rezultaty. W tej książce odkryjesz, jak wykształcić wewnętrzną dyscyplinę i uczynić z niej skuteczne narzędzie. Poznasz sprawdzone strategie - od japońskiej filozofii...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka prezentuje metody zarządzania jakością produkcji od praktycznej, biznesowej strony. Jej celem jest wskazanie właściwych narzędzi, które umożliwiają stworzenie dobrego produktu w najbardziej efektywny sposób. Aby ten cel osiągnąć, należy poznać metody, techniki, procesy i dobre praktyki oraz umiejętnie zastosować je we własnej działalności. Publikacja łączy bogatą wiedzę teoretyczną, praktykę...
Data dostępności:
- Procesowe, strukturalne i kooperacyjne aspekty innowacyjności organizacyjnej przedsiębiorstw – ebookW monografii omówiono wewnętrzne aspekty innowacyjnej działalności przedsiębiorstw oraz zarządzanie powiązaniami kooperacyjnymi. Scharakteryzowano innowacyjność organizacyjną w polskiej przedsiębiorczości, omówiono jej determinanty i metody pozyskiwania wiedzy o wewnętrznych innowacjach organizacyjnych. Przedstawiono takie wewnętrzne innowacje procesowe, jak TQM, TPM, kaizen, koła jakości, systemy...
Data dostępności:
- Książka powstała jako rezultat wieloletnich doświadczeń autorki wyniesionych z prowadzenia zajęć dydaktycznych z obszaru zarządzania produkcją oraz udziału w projektach poprawy produktywności w różnych przedsiębiorstwach. Praca stanowi pierwszą próbę kompleksowego ujęcia problematyki produktywności przedsiębiorstw. Obejmuje następujące zagadnienia: procesowe ujęcie problematyki produktywności przedsiębiorstwa...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Cel pracy, zakres przedmiotowy oraz założenia metodologiczne wpłynęły na strukturę pracy, która składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym rozpoznano znaczenie organizacji (na którą wskazują standardy zarządzania ryzykiem) w odniesieniu do zarządzania ryzykiem oraz scharakteryzowano istotę procesu, na przykładzie procesu zarządzania ryzykiem alokowanego w strukturze organizacyjnej. Rozdział...
Data dostępności:
- 11 i pół powodu, dlaczego lean, six sigma i kaizen nie działają Każdy przedsiębiorca chciałby, aby jego firma potrafiła działać bardziej elastycznie, nie marnowała zasobów i obniżyła swoje koszty. Odpowiedzią na tę potrzebę jest koncepcja szczupłego zarządzania, która okazała się niezwykle skuteczna w firmach motoryzacyjnych. Po trzydziestu latach od spopularyzowania lean management, six sigma i filozofii...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Standaryzowana praca menadżera to prawdziwa historia prawdziwej firmy opowiedziana przez jej właściciela i dyrektora generalnego Jima Lancastera. Na początku lat 90. specjalnie powołane zespoły dokonały w niej spektakularnych zmian – poprawiły przepływy, wyeliminowały produkcję w partiach i uwolniły miliony dolarów zamrożonych w zapasach. Liderzy stali się mistrzami ciągłego doskonalenia. A jednak...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Celem niniejszej monografii, stanowiącej pokłosie IX edycji konferencji „Nowe media i technologie komunikacji marketingowej” zorganizowanej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, jest prezentacja wybranych zagadnień dotyczących wykorzystania nowych technologii i nowych mediów w komunikacji marketingowej. W centrum uwagi Autorów – studentów i doktorantów reprezentujących różne krajowe ośrodki akademickie...
Data dostępności:
- Postrzeganie satysfakcjonowania potrzeb klienta jako zasobu przedsiębiorstwa posiada obecnie silny, ekonomiczny wyraz. To klient decyduje, które oferty na rynku mają największą wartość. Dlatego też wysoki stopień konkurencyjności współczesnego rynku wymusza na przedsiębiorstwach potrzebę nieustannej analizy trudnego, wieloaspektowego problemu satysfakcji klienta. Zadowolenie klienta (customer satisfaction)...
Data dostępności:
- Podręcznik akademicki do nowego – wprowadzonego zgodnie z wytycznymi procesu bolońskiego – obowiązkowego przedmiotu, pt.: Koncepcje Zarządzania. Jego celem jest wyposażenie studentów w kanon usystematyzowanej wiedzy na temat klasycznych i współczesnych koncepcji zarządzania. Praca składa się z dziewięciu części, w których Autorzy prezentują: klasyczne koncepcje zarządzania (szkoły: klasyczną, humanizacyjną...
Data dostępności:
Data publikacji:



















