konkurencji
- Autor wykazuje, że teoria i praktyka wspierania konkurencji prowadzona w prawie 130 krajach świata musi być ukierunkowana nie tylko na korzyści dla konsumenta, we wszystkich pełnionych przez niego funkcjach w gospodarce: pracownika, przedsiębiorcy, konsumenta i obywatela, ale także na integralne korzyści dla całego gospodarstwa domowego. Zadowolony konsument nie może tracić pracy ani rozwojowego środowiska...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Niniejsza książka przedstawia delikty w zakresie reklamy. Uwzględnia ona „dwutorowość” regulacji w prawie polskim. Obejmuje zagadnienia reklamy jako czynu niedozwolonego w świetle Ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji oraz działania reklamowe adresowane do konsumentów w kontekście Ustawy o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym. Publikacja zawiera informacje przydatne zwłaszcza dla studentów...
Data dostępności:
- Publikacja „Konkurencja na polskim rynku transportu lotniczego” przedstawia możliwości rozwoju konkurencji na kilku płaszczyznach: na rynku międzygałęziowym oraz na rynkach wewnątrzgałęziowych pomiędzy przewoźnikami, pomiędzy portami lotniczymi oraz pomiędzy podmiotami funkcjonującymi w sąsiedztwie portów lotniczych. Głównym celem pracy była identyfikacja oraz ocena wpływu czynników determinujących...
Data dostępności:
- Książka „Kreatywne techniki w copywritingu — jak wyróżnić się spośród konkurencji?” to przewodnik, który pokazuje jak rozwiązać największe problemy, z jakimi boryka się każdy copywriter. Przedstawia różne techniki, strategie i narzędzia, które pomogą tworzyć teksty, które przyciągają uwagę, budują zaufanie i wyróżniają się na tle konkurencji. Ebook dostarczy wskazówek, które pozwolą wyróżnić się na rynku...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W książce opisane są podstawowe formy oraz rodzaje spółek występujących na terenie Polski, Niemiec i Francji. Jak są one podzielone oraz jakie każdy rodzaj spółki posiada wady i zalety. Gdzie płacimy najmniejsze podatki oraz jak założyć firmę w Polsce i na terenie Unii Europejskiej. Opisane są także takie pojęcia jak: - Prawo uczciwej konkurencji. - Czyny nieuczciwej konkurencji. - Cztery swobody...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Poznaj tajniki wywiadu i kontrwywiadu gospodarczego! W świecie, gdzie informacja jest cenniejsza niż złoto, skuteczne zarządzanie danymi decyduje o przewadze konkurencyjnej. Dowiedz się, jak chronić firmowe sekrety, analizować rynek i przewidywać ruchy konkurencji. Wiedza, która zabezpieczy Twój biznes!
Data dostępności:
Data publikacji:
- Problematyka logistyki w wymiarze czynnika kształtowania konkurencyjności przedsiębiorstw doczekała się już co najmniej kilku opracowań. W dalszym ciągu jednak stanowi problematykę o bardzo szerokich horyzontach merytorycznych i metodologicznych. Wielowątkowość problematyki konkurencyjności logistyki wymaga analizy i stawiania tez, które być może nie doczekały się jeszcze naukowego wyjaśnienia. W nurcie...
Data dostępności:
- Celem monografii jest zapoznanie Czytelników ze złożoną problematyką podejścia procesowego w zarządzaniu w warunkach postępującej globalizacji, dynamicznego rozwoju nowych technologii i konieczności zmiany metod zarządzania przedsiębiorstwem, z uwzględnieniem rosnącej konkurencji. Książka adresowana jest do wyższej i średniej kadry menedżerskiej, i zastała głęboko osadzona w konkretnych realiach gospodarki....
Data dostępności:
- Bezpieczne funkcjonowanie przedsiębiorstw jest kluczowym elementem rozwoju gospodarczego. Współczesna gospodarka cechuje się ogromną różnorodnością rynków i struktur rynkowych, na których działają przedsiębiorstwa. Każda z tych struktur - od konkurencji doskonałej, przez monopolistyczną, aż po monopol i oligopol - wpływa na strategię i funkcjonowanie firm w unikalny sposób.
Data dostępności:
- Książka „Podstawy ochrony prawnej konsumenta - przepisy i przykłady" to najnowsze kompendium prawnej ochrony konsumenta. Autor czytelnie i przystępnie łączy trudne w interpretacji wymagania prawne z praktycznymi przykładami ich zastosowania. W pierwszej części książki można znaleźć informacje o: - podstawowych definicjach i przepisach prawnych związanych z ochroną konsumentów i konkurencji, ...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Poradnik w formie ściągi! Stworzony został z myślą o małych biznesach, w których umiejętność przyciągnięcia klientów jest kluczowa. Dobre teksty sprzedażowe promujące produkty i usługi, to podstawa w dzisiejszych czasach. Tworzenie dobrych nagłówków jest sztuką i niełatwym zadaniem przy obecnej konkurencji. A od dziś nie musisz już tym martwić, szukać po Internecie, wymyślać czy zatrudniać copywritera....
Data dostępności:
Data publikacji:
- Celem monografii jest identyfikacja przejawów (potencjalnie pozytywnego i negatywnego) oddziaływania relacji społecznych na – rozpatrywane na poziomie międzyorganizacyjnym –relacje koopetycji instytucji kultury (muzeów). Praca, poza charakterem teoriopoznawczym, służy także celom utylitarnym. Wyniki badań empirycznych pozwalają bowiem na opracowanie zaleceń dla publicznych oraz niepublicznych instytucji...
Data dostępności:
- Ekonomia matematyczna zajmuje się modelowaniem procesów zachodzących w gospodarce za pomocą modeli matematycznych, które można podzielić na mikroekonomiczne i makroekonomiczne. Modele mikroekonomiczne opisują działania określonego podmiotu (konsumenta, przedsiębiorstwa) lub funkcjonowanie rynku pewnego dobra albo usługi. Zostały tu więc przedstawione: modele wyboru i międzyokresowego wyboru konsumenta;...
Data dostępności:
- W książce przedstawiono w sposób syntetyczny zagadnienia bankowości, będące podstawą do studiowania i rozszerzania wiedzy z tej dziedziny. Omawiana problematyka została podzielona na trzy części. W części pierwszej zaprezentowano specyfikę systemu bankowego jako elementu rynkowego systemu finansowego. W części drugiej skupiono się na szeroko rozumianej działalności operacyjnej każdego banku na rynku...
Data dostępności:
- Podmioty ochrony zdrowia mają więcej niż inne podmioty gospodarcze ograniczeń wynikających z natury prowadzonej działalności. Okazuje się, że wprowadzenie rozwiązań opartych na procesach outsourcingu pozwala na sprostanie statutowym celom w warunkach nierównomiernej konkurencji. Rozwiązania outsourcingowe są działaniami elastycznymi i dobrze funkcjonują przy nieustannym i szczegółowym nadzorze państwa...
Data dostępności:
- "UOKiK dostał nowe uprawnienia. Przedsiębiorcom przybyło obowiązków. Nowe przepisy już działają Urząd może ostrzegać klientów przed firmami. 17 kwietnia zostały wzmocnione uprawnienia prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów - weszła w życie nowelizacja ustawy z 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów. Jedną z najważniejszych zmian jest wprowadzenie instytucji tajemniczego...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Rewolucja informacyjno-telekomunikacyjna w powiązaniu z globalizacją liberalizacji leżą u podstaw zmiany charakteru konkurencji. Wyraża się to w poszukiwaniu źródeł przewagi konkurencyjnej w synergicznych efektach różnego typu innowacji technologicznych, produktowych, organizacyjnych oraz marketingowych. Wobec nasilającej się z tych powodów konkurencji nowego typu, z początkiem XXI w. innowacjom i...
Data dostępności:
- Kompendium wiedzy z zakresu podatku VAT. Szczegółowo omówione zostały aspekty prawne i praktyczne funkcjonowania podatku od towarów i usług w Polsce i w Unii Europejskiej, materialnoprawne podstawy ścigania uszczuplania podatku VAT oraz metodyka popełniania tych przestępstw skarbowych, ze szczególnym uwzględnieniem oszustw podatkowych, przemytu i zorganizowanej przestępczości skarbowej. Podatek VAT...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Celem publikacji jest przedstawienie w przystępny sposób podstawowych informacji dotyczących funkcjonowania skomercjalizowanego szpitala w obrocie gospodarczym. Autorzy omawiają następujące zagadnienia szczegółowe: pojęcie komercjalizacji szpitali i jej przebiegu według przepisów ustawy o działalności leczniczej, regulacje dotyczące spółek kapitałowych w kontekście ich wykorzystania w procesie przekształceń...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Tematyka artykułów przedstawionych w niniejszej publikacji, koncentruje się szczególnie wokół takich problemów, jak: kreowanie regionów wiedzy, międzynarodowa współpraca handlowa Polski we współczesnych warunkach konkurencji, nowy wymiar narodowej Strategii Zrównoważonego Rozwoju na przykładzie Francji, ekonomia zrównoważonego rozwoju, sektor elektroenergetyczny w Polsce, rozwój sektora usługowego...
Data dostępności:




















