lean
- Młody dyrektor przedsiębiorstwa produkcyjnego z Francji Andrew Ward staje przed wyzwaniem uzdrowienia zakładu, który z powodu słabej produktywności, niskiej jakości wyrobów i nadmiernie wysokich kosztów ma zostać wkrótce zamknięty. Aby poprawić sytuację firmy, Andy musi radykalnie zmienić swój sposób działania. Dzięki wsparciu swojego amerykańskiego szefa poznaje w praktyce zupełnie inny sposób zarządzania,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Po wielu latach obecności w świecie biznesowym Lean Management nie jest już czymś zarezerwowanym wyłącznie dla wąskiego grona producentów sektora motoryzacyjnego. Dziś stosowany jest regularnie i z sukcesem w różnych branżach, również poza produkcją. O lean się pisze, o lean się mówi, lean się stosuje! Jak to jednak zwykle bywa ze zjawiskami popularnymi, coraz większa liczba osób na temat lean...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Nowa odsłona bestsellerowej trzeciej części Trylogii Lean na temat Lean Leadership (przywództwo Lean, przywództwo z szacunkiem) pod patronatem firmy KRUK Jakie są sekrety przywódców, dzięki którym udaje im się z powodzeniem rozwijać biznes? W jaki sposób firmy poprawiają swoje wyniki, wykorzystując sprawdzone narzędzia i techniki rozwijania pracowników? Jak sprawić, by sukces jednego pracownika przekuć...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Nowa odsłona bestsellerowej powieści Philip Jenkinson, utalentowany naukowiec, który zainwestował dorobek swojego życia w fabrykę produkującą innowacyjne wyłączniki według opatentowanego przez siebie wynalazku, nie radzi sobie z jej prowadzeniem. Firma z czasem ociera się o bankructwo. Zdesperowany Philip prosi ojca swojego wieloletniego przyjaciela o pomoc. Bob Woods – emerytowany dyrektor produkcji,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Była dyrektor regionalna odkrywa tajemnicę sukcesu sieci Starbucks. W osobistej opowieści wyjaśnia, jak system ciągłego doskonalenia pozwolił uspokoić pracę i ożywił sprzedaż w czasie kryzysu. Zadowolenie klientów wzrosło o ponad 24%, produktywność o ponad 32%, przy czym rotacja pracowników na kluczowych stanowiskach na pierwszej linii w ciągu pierwszych 90 dni spadła o 44%. Transformacja operacji...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Standaryzowana praca menadżera to prawdziwa historia prawdziwej firmy opowiedziana przez jej właściciela i dyrektora generalnego Jima Lancastera. Na początku lat 90. specjalnie powołane zespoły dokonały w niej spektakularnych zmian – poprawiły przepływy, wyeliminowały produkcję w partiach i uwolniły miliony dolarów zamrożonych w zapasach. Liderzy stali się mistrzami ciągłego doskonalenia. A jednak...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Sadao Nomura spędził w Toyocie kilkadziesiąt lat, pracując na stanowiskach kierowniczych i pełniąc funkcję doradcy ds. jakości. Dzięki temu doświadczeniu może dziś opowiedzieć historię tej firmy oraz spektakularnej poprawy jakości, do jakiej doprowadził w Toyota Logistics & Forklift (TL&F). Na kolejnych stronach poznajemy szczegóły tego, co autor zrobił w TL&F, jak tego dokonał i jakie były rezultaty...
Data dostępności:
Data publikacji:
- LEAN / KAIZEN Office Samurai to książka napisana przez praktyków wdrażających Lean w środowisku biurowym dla praktyków chcących: • zacząć usprawniać procesy biurowe wykonywane codziennie w pracy, • doskonalić się w obszarze wdrażania Lean, • uporządkować swoją wiedzę. Zapraszamy cię do wejścia na ścieżkę samodzielnego wdrożenia Lean. Podpowiemy ci, w jaki sposób możesz zacząć,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Jak dokonać transformacji w biurze i usługach, tak aby organizacja stała się bardziej efektywna i wydajna? Autor książki Lean w biurze i usługach, stawiając sobie za cel objaśnienie zastosowania metod Lean, wychodzi poza opis podstawowych narzędzi i skupia się na szczegółowym wyjaśnieniu kluczowych koncepcji szczupłego zarządzania w środowisku biurowym i usługowym. Książka zaczyna się od analizy zarządzania...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Jeśli nie lean, to co? Jeśli Twoja firma jest na wysokim poziomie organizacyjnym, to prawdopodobnie jest zarządzana rozsądnie. Wprowadzanie w niej zmian to czysta przyjemność. Gratuluję Ci, bo widziałem w życiu zaledwie kilka firm, o których z całą odpowiedzialnością mógłbym powiedzieć, że nieustannie się doskonalą. Inne nie mają cierpliwości albo nie są gotowe. Każdy proces, bez względu na branżę...
Data dostępności:
- Książka prezentuje metody zarządzania jakością produkcji od praktycznej, biznesowej strony. Jej celem jest wskazanie właściwych narzędzi, które umożliwiają stworzenie dobrego produktu w najbardziej efektywny sposób. Aby ten cel osiągnąć, należy poznać metody, techniki, procesy i dobre praktyki oraz umiejętnie zastosować je we własnej działalności. Publikacja łączy bogatą wiedzę teoretyczną, praktykę...
Data dostępności:
- Współczesne uwarunkowania globalnej gospodarki wymuszają na przedsiębiorstwach ciągłe podnoszenie poziomu ich konkurencyjności. Bez tego nie są w stanie przetrwać i rozwijać się we współczesnym otoczeniu. W wyniku tych procesów, zarówno w teorii, jak i praktyce zarządzania, powstają nowe metody bądź koncepcje, mające dopomóc przedsiębiorstwom w sprostaniu tym wymaganiom. Jedną z bardziej znanych i...
Data dostępności:
- Zastanawiasz się, jak zwiększyć porządek i przyspieszyć pracę w twojej firmie? Metoda 5s zastosowana w firmie pozwala to osiągnąć. Kolejne kroki tej metody to: 1. Selekcja 2. Systematyka 3. Sprzątanie 4. Standaryzacja 5. Samodyscyplina Chcesz wiedzieć, jak wdrożyć 5s w firmie, ograniczając do minimum ryzyko niepowodzenia? Sięgnij po niniejszą książkę i zrób pierwszy krok w świat praktyków 5s. ...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W najnowszym zeszycie "Debiutów Studenckich" zaprezentowano nowe osiągnięcia oraz wyniki badań nad teorią i praktyką zarządzania studentów kierunków zarządzanie i business management. W niniejszym zeszycie młodzi studenci naszej uczelni zaprezentowali swoją interpretację badań nad zarządzaniem, w poszczególnych artykułach przedstawiając wyniki analiz teoretycznych i empirycznych. W publikacji poruszono...
Data dostępności:
- Pierwszy w Polsce podręcznik poświęcony w całości tematowi zarządzania jakością w sektorze usługowym. Książka zawiera innowacyjne i autorskie rozwiązania oraz objaśnienia i adaptacje najlepszych światowych koncepcji. Autor skupia się m.in. na modelu Kano objaśniającym, w jaki sposób różni się odbiór charakterystyk oferowanych usług. Wskazuje również możliwe zastosowanie zasad Lean w odniesieniu do...
Data dostępności:
- Kategoria jakości w szkolnictwie wyższym, choć tak ważna dla zapewnienia oczekiwanego tempa rozwoju państw i społeczeństw, ciągle jeszcze nie znajduje odpowiadającego jej randze odzwierciedlenia w pracach przedstawiających tę problematykę w sposób holistyczny, w odniesieniu do stale zmieniających się możliwości i wyzwań. Oddawana do rąk Czytelników monografia wnosi wkład w wypełnianie wspomnianej luki,...
Data dostępności:
- Cel pracy, zakres przedmiotowy oraz założenia metodologiczne wpłynęły na strukturę pracy, która składa się z pięciu rozdziałów. W rozdziale pierwszym rozpoznano znaczenie organizacji (na którą wskazują standardy zarządzania ryzykiem) w odniesieniu do zarządzania ryzykiem oraz scharakteryzowano istotę procesu, na przykładzie procesu zarządzania ryzykiem alokowanego w strukturze organizacyjnej. Rozdział...
Data dostępności:
- Biorąc pod uwagę wzrost znaczenia jakości we współczesnym świecie, podjęto decyzję o zorganizowaniu na Wydziale Nauk Społecznych Uniwersytetu Kaliskiego konferencji naukowej, która poświęcona została jakości w zarządzaniu. Konferencja będzie miała charakter cykliczny i będzie odbywać się co roku. Jej efekt jest monografia, która składa się z czterech części. Autorami prac są studenci, doktoranci i...
Data dostępności:
- Książka prezentuje wnioski płynące z rozważań na temat zmieniających się warunków funkcjonowania organizacji. Zmiany, z którymi na przestrzeni ostatnich lat mierzą się organizacje, zachodzą z coraz większą dynamiką i w sposób często trudny do przewidzenia. Skutkuje to potrzebą analizy otoczenia zewnętrznego z bardzo szerokiej perspektywy, nierzadko zastosowania nieoczywistych rozwiązań, szybkości reagowania...
Data dostępności:
- The aim of the study was to identify the main issues and key areas typical for decisions taken in supply chains, demonstrating a new approach to inventory management as a process of value added creation. The problems discussed by the authors have been identified as several key areas requiring a more profound analysis in order to understand the modern approach to inventory management in supply chains...
Data dostępności:


















