postaw
- Niniejszy raport poświęcono problematyce efektywności innowacyjnych narzędzi dydaktycznych, które są wykorzystywane w nauczaniu przedsiębiorczości i budowaniu sprzyjających jej postaw. Opracowanie jest skutkiem pracy zespołu autorów z Uniwersytetu Gdańskiego, którzy realizowali projekt Case Simulator na różnych jego etapach bądź od lat z powodzeniem wykorzystują inne, niestandardowe formy transferu...
Data dostępności:
- „Timothy’emu Clarkowi ponownie udało się ująć skomplikowany temat z elegancką prostotą. Opisane przezeń wymiary charakteru i kompetencji oraz cztery filary tych przymiotów składają się na ponadczasowe zasady, które pozwolą każdemu przywódcy zrealizować swój potencjał. Posługując się zręcznym stylem, autor ten potrafi uchwycić wymowne obrazy i zaoferować wskazówki, które pozwolą każdemu ambitnemu liderowi...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Handel detaliczny - zarówno na świecie, jak i w Polsce - jest obszarem dynamicznie zachodzących zmian, przy czym, jak się wydaje, ich naukowe wyjaśnienia są niewspółmiernie skromne w stosunku do skali obserwowanych zjawisk. Powyższe stwierdzenie wydaje się zasadne zwłaszcza w odniesieniu do handlu wysyłkowego, zrozumienia jego genezy, rozwoju i prognozowania udziału w handlu detalicznym w przyszłości.Temat,...
Data dostępności:
- Publikacja zawiera wieloaspektową refleksję nad rolą mediów regionalnych w kształtowaniu właściwych postaw obywatelskich, będących determinantą tworzenia i realizacji polityki regionalnej w województwie śląskim. Prezentowana pozycja wydawnicza jest efektem projektu badawczego realizowanego w Kolegium Informatyki i Komunikacji Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach, skoncentrowanego na roli środków...
Data dostępności:
- Agnieszka Izabela Baruk Sebastian Białoskurski Anna Goliszek Anna Iwanicka Agnieszka Komor Grzegorz WesołowskiW monografii „poddano wnikliwej analizie wybrane nowoczesne rozwiązania marketingowe mające zastosowanie w odniesieniu do produktów konsumpcyjnych. Autorzy słusznie zaliczyli do tych rozwiązań kształtowanie przez oferentów relacji z nabywcami, wzbudzanie postaw i zachowań prosumpcyjnych, wykorzystywanie etnocentrycznych postaw nabywców finalnych, kształtowanie potencjału innowacyjnego oferenta oraz...
Data dostępności:
- Postrzeganie pracowników w organizacjach zmieniało się na przestrzeni ostatnich kilkudziesięciu lat. Dziś kapitał ludzki to najważniejszy zasób każdej organizacji, o który trzeba dbać i który należy rozwijać. Szczególnie jest to istotne w kontekście trudności firm w znalezieniu odpowiednich kandydatów do pracy, nie tylko pod względem odpowiedniej wiedzy i kompetencji, ale przede wszystkim postaw, elementem...
Data dostępności:
- Do rąk czytelników oddajemy książkę W świecie aksjologii, polityki i kultury. Studenci wobec mediów (na podstawie badań empirycznych), która jest owocem eksploracji przeprowadzonych przez pracowników Katedry Dziennikarstwa Ekonomicznego i Nowych Mediów Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. O ile analizy odnoszące się do postaw młodzieży, w tym akademickiej, nie należą do rzadkich, o czym przekonuje...
Data dostępności:
- Autorka podjęła bardzo ważne zagadnienie ekonomiczne, jakim są zachowania oszczędnościowo-inwestycyjne gospodarstw domowych. Co jest bardzo ważne, wykazała lukę informacyjną, która odnosi się do postaw gospodarstw domowych na rynku inwestycji alternatywnych. Jako główny problem badawczy przyjęto oszczędnościowo-inwestycyjne postawy gospodarstw domowych. Nawiązuje on do ponadczasowego zagadnienia w...
Data dostępności:
- W odpowiedzi na zapotrzebowania współczesnych organizacji powstają nowe koncepcje zarządzania oraz rodzą się innowacyjne i przedsiębiorcze strategie. Zagadnieniom tym jest poświęcona ta publikacja. Zebrane i ujęte w trzech częściach niniejszego opracowania artykuły dowodzą bogatych zainteresowań badawczych środowiska naukowego i gospodarczego w Polsce. Wskazują także na istotne zmiany zachodzące w...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Publikacja prezentuje interesujące rozważania z zakresu problematyki roli państwa i miejsca pracownika w gospodarce rynkowej oraz roli banku centralnego w przywracaniu stabilności finansowej. Ponadto podjęto w niej też kwestie trendów inwestycyjnych na świecie oraz pomocy rozwojowej dla wyrównywania szans niektórych krajów. Ciekawym wątkiem są też zagadnienia demograficzno-socjologiczne, dotyczące...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W książce została przedstawiona wiedza o procesach percepcji i recepcji reklamy. Autor zaprezentował nowe podejście do poszczególnych, analizowanych w pracy zagadnień, m.in. modeli hierarchii efektów reklamy, obiektów postaw kreowanych przez reklamę, pojęcia zainteresowania, koncepcji zaangażowania, torów perswazji, modelu FCB czy systematyzacji modelu bohatera reklamy. W książce została także przedstawiona...
Data dostępności:
- W strukturze rozprawy można wyróżnić trzy warstwy: teoretyczną, metodyczną i empiryczną, na które składa się sześć rozdziałów, wstęp i zakończenie. Rozdział I precyzuje pojęcia związane z konsumentem, jego zachowaniami na rynku usług finansowych oraz specyfice procesu decyzyjnego na tym rynku. W rozdziale II podjęto dyskusję nad problematyką zjawiska etnocentryzmu konsumenckiego. Rozdział III przedstawia...
Data dostępności:
- Bezpośrednim uzasadnieniem wyboru problematyki do publikacji była postępująca integracja polskich zakładów ubezpieczeń majątkowych, a co za tym idzie, zmiany w procesie doskonalenia jakości obsługi klienta mające wpływ na otoczenie wewnętrzne i zewnętrzne. Jednym z głównych przejawów tych zmian, a jednocześnie integracji zakładów ubezpieczeń majątkowych, jest wzrost natężenia rywalizacji pomiędzy konkurującymi...
Data dostępności:
- Czym naprawdę są korporacje? Czy Polska potrzebuje euro? Jaką rolę w gospodarce odgrywa rodzina? To zaledwie kilka z wielu pytań nurtujących współczesnych ekonomistów. Patriotyzm gospodarczy jest książką opartą na serii wykładów wygłoszonych przez Eryka Łona na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Autor zachęca w niej do refleksji nad rolą narodu oraz patriotycznych postaw w kształtowaniu...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Na obecnym etapie rozwoju rynku usług bankowych w Polsce często w działalności banków nie wystarczy już tylko kształtowanie świadomości i postaw projakościowych pracowników banków oraz konstruowanie i wdrażanie systemów zarządzania jakością, a należy podejmować działania mające na celu usprawnienie i podwyższanie jakości usług, zapewniających klientom uzyskiwanie nowych, często nieoczekiwanych wartości....
Data dostępności:
Data publikacji:
- Na obecnym etapie rozwoju rynku usług bankowych w Polsce często w działalności banków nie wystarczy już tylko kształtowanie świadomości i postaw projakościowych pracowników banków oraz konstruowanie i wdrażanie systemów zarządzania jakością, a należy podejmować działania mające na celu usprawnienie i podwyższanie jakości usług, zapewniających klientom uzyskiwanie nowych, często nieoczekiwanych wartości....
Data dostępności:
Data publikacji:
- Na obecnym etapie rozwoju rynku usług bankowych w Polsce często w działalności banków nie wystarczy już tylko kształtowanie świadomości i postaw projakościowych pracowników banków oraz konstruowanie i wdrażanie systemów zarządzania jakością, a należy podejmować działania mające na celu usprawnienie i podwyższanie jakości usług, zapewniających klientom uzyskiwanie nowych, często nieoczekiwanych wartości....
Data dostępności:
Data publikacji:
- Na obecnym etapie rozwoju rynku usług bankowych w Polsce często w działalności banków nie wystarczy już tylko kształtowanie świadomości i postaw projakościowych pracowników banków oraz konstruowanie i wdrażanie systemów zarządzania jakością, a należy podejmować działania mające na celu usprawnienie i podwyższanie jakości usług, zapewniających klientom uzyskiwanie nowych, często nieoczekiwanych wartości....
Data dostępności:
Data publikacji:
- Na obecnym etapie rozwoju rynku usług bankowych w Polsce często w działalności banków nie wystarczy już tylko kształtowanie świadomości i postaw projakościowych pracowników banków oraz konstruowanie i wdrażanie systemów zarządzania jakością, a należy podejmować działania mające na celu usprawnienie i podwyższanie jakości usług, zapewniających klientom uzyskiwanie nowych, często nieoczekiwanych wartości....
Data dostępności:
Data publikacji:
- Na obecnym etapie rozwoju rynku usług bankowych w Polsce często w działalności banków nie wystarczy już tylko kształtowanie świadomości i postaw projakościowych pracowników banków oraz konstruowanie i wdrażanie systemów zarządzania jakością, a należy podejmować działania mające na celu usprawnienie i podwyższanie jakości usług, zapewniających klientom uzyskiwanie nowych, często nieoczekiwanych wartości....
Data dostępności:
Data publikacji:




















