rynkowej
- Publikacja prezentuje interesujące rozważania z zakresu problematyki roli państwa i miejsca pracownika w gospodarce rynkowej oraz roli banku centralnego w przywracaniu stabilności finansowej. Ponadto podjęto w niej też kwestie trendów inwestycyjnych na świecie oraz pomocy rozwojowej dla wyrównywania szans niektórych krajów. Ciekawym wątkiem są też zagadnienia demograficzno-socjologiczne, dotyczące...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka zawiera interesujące przyczynki dotyczące przede wszystkim funkcjonowania rynku finansowego. Autorzy przedstawili w nim poglądy na temat bankowości a luki cyfrowej, wykluczenia finansowego, faktoringu i zarządzania wierzytelnościami. W rozważaniach ujęto też kwestie rozwoju rynku kapitałowego i różnych aspektów jego funkcjonowania. Do innych rozpatrywanych wątków należą problemy podatkowe,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- System kontroli wewnętrznej jest to ogół reguł, struktur, zasobów, procedur, podejmowanych działań w ramach organizacji, właściwych dla realizacji postawionych przed nią celów i zadań. Wytworzenie odpowiednich warunków do jego funkcjonowania przyczynia się do maksymalizacji i efektywności działania poszczególnych jego części składowych, a tym samym całej organizacji. O sprawności funkcjonowania systemu...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Wobec postępujących procesów integracji i globalizacji, problem międzynarodowej ekspansji staje się nader aktualny. Przedsiębiorstwa funkcjonujące w nowych warunkach spowodowanych przez liberlizację przepływów handlowych i kapitałowych oraz rozwój nowych technologii, mogą coraz swobodniej rozszerzać działalność na rynki zagraniczne. W literaturze problem międzynarodowej ekspansji przedsiębiorstw ogranicza...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Finanse przedsiębiorstw to obszar, w którym zachodzą nieustanne zmiany, wpływając na działalność różnych podmiotów. Problematyka tej dziedziny finansów w zmieniającej się rzeczywistości gospodarczej, w trakcie rozwoju nowych form finansowania działalności, nowych narzędzi zarządzania przedsiębiorstwem wymaga ciągłego aktualizowania posiadanej wiedzy i analizowania zachodzących zmian. Niesie to wyzwanie...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Celem monografii jest wskazanie wpływu zmieniającej się struktury rynku na rozwój kredytu bankowego, w kontekście relacji między sektorem finansowym a gospodarką realną. Wiele miejsca poświęcono nowym konkurentom działającym na rynku kredytowym, związanym z nowymi technologiami, które wpływają na rozwój kredytu bankowego. Autorka skupiła się na analizie trzech kategorii kredytów bankowych (mieszkaniowych,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Kwestia połączeń i fuzji przedsiębiorstw bankowych dążących do poprawy konkurencyjności należała do najważniejszych problemów bankowości polskiej w latach 1990. i z pewnością nadal stanowić będzie integralny element przemian strukturalnych sektora bankowego w Polsce. Ranga tego zjawiska wynikała z wielkich wyzwań, stojących przed polskimi bankami w perspektywie otwierania się krajowego systemu bankowego...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Błyskotliwa książka, w której autor bestsellera Czarny Łabędź zastanawia się nad rolą przypadku w naszym w życiu. Zwiedzeni przez losowość to książka, której przeczytanie zmienia sposób myślenia o biznesie i świecie. Na podstawie swego wieloletniego doświadczenia zawodowego na rynku finansowym, a także w oparciu o setki przeczytanych książek, Taleb snuje fascynującą opowieść o tym, jak funkcjonować...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka to obszerna publikacja, która prezentuje wiedzę z zakresu mikroekonomii. Książka omawia rynek pracy, popyt i podaż wraz z elastycznością, równowagę rynkową i punkt równowagi rynkowej. Przedstawia zachowania wpływające na podjęcie decyzji dotyczących wydatków, inwestycji i oszczędzania oraz czynniki psychologiczne i społeczne wpływające na decyzje ekonomiczne. Książka stanowi dobrze zbilansowane...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Autorka ukazuje w wielostronnym i wielopłaszczyznowym ujęciu ewolucję marketingu i konsekwencje tej ewolucji dla firm, gospodarki rynkowej oraz ekonomii jako dyscypliny. Porusza kwestię, jakie zmiany w tych obszarach warunkują rozwój praktyk marketingowych. Rzeczowo przedstawia zjawiska i procesy generowane przez marketing, ilustrując je odpowiednimi, obrazowymi przykładami. Poza kontekstem ekonomicznym...
Data dostępności:
Data publikacji:
- „Mikroekonomia” to obszerna publikacja, która prezentuje wiedzę z zakresu mikroekonomii. Książka omawia rodzaje rynków, popyt i podaż wraz z elastycznością, równowagę rynkową oraz punkt równowagi rynkowej. Przedstawia różne koncepcje rynków oraz ich wady i zalety, a także omawia zagadnienia związane z ekonomią behawioralną i efektywnością rynku. Książka stanowi dobrze zbilansowane wprowadzenie do podstaw...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Liberalizacja sektorów sieciowych należy do ważniejszych zmian z punktu widzenia teorii ekonomii oraz praktyki funkcjonowania gospodarki rynkowej. Obejmuje ona reformy mające na celu uruchomienie rynkowych lub quasi-rynkowych mechanizmów funkcjonowania przedsiębiorstw oraz tworzenie warunków do ich efektywnego działania. Przełomowym charakterem tych procesów jest to, że sektory sieciowe traktowano...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Konkurencja jest nieodłącznym atrybutem gospodarki rynkowej, będącym jednocześnie siłą napędową jej rozwoju. Przedsiębiorstwa rywalizują o dostęp do surowców, kapitału, rynków zbytu, kanałów dystrybucji, dążąc do osiągnięcia przewagi konkurencyjnej. Dynamiczny rozwój rynków kapitałowych, pogłębiająca się liberalizacja rynków, otwartość gospodarek, rewolucja technologiczna, to zasadnicze powody...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Upadłość przedsiębiorstw jest zjawiskiem typowym dla gospodarki rynkowej. Część bankrutujących firm to podmioty zarządzane w sposób mało efektywny. Niekorzystne warunki makroekonomiczne i nieprzyjazne otoczenie mogą powodować utratę zdolności do działania niektórych podmiotów. Przedsiębiorstwa upadające różnią się od firm, którym nie zagraża utrata zdolności do utrzymania się na rynku. Analizując te...
Data dostępności:
Data publikacji:
- „Orgazm zakupowy" jest momentowy; możemy zdefiniować go jako incydentalne stopienie się energii sprzedawcy i klienta. W rzeczywistości, tak jak w trakcie rozkoszy seksualnej, mamy do czynienia z wyzerowaniem racjonalnej, chłodnej, przemyślanej i wielokrotnie przetestowanej energii sprzedającego oraz emocjonalnej, irracjonalnej energii klienta. Rozkosz tego typu nie jest miesiącem miodowym, jest tylko...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Rozszerzone wydanie światowego bestsellera - teraz z nową przedmową, nowymi rozdziałami i zaktualizowanymi analizami przypadków Ten światowy bestseller, świetnie przyjęty przez organizacje i branże na całym świecie, podważa całą dotychczasową wiedzę o tym, co trzeba zrobić, by odnieść strategiczny sukces. „Strategia błękitnego oceanu” przekonuje, że zaciekła konkurencja prowadzi wyłącznie...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Prawidłowo przygotowana i realizowana strategia marketingowa powinna zapewniać przedsiębiorstwu obronę przed konkurencją oraz mocną pozycję na rynku. Podczas i po zakończeniu jej wdrażania konieczne jest zebranie informacji o sytuacji rynkowej i podejmowanych działaniach z zakresu marketing mix w celu kontroli wykonania zamierzeń, porównania ich z założonymi wynikami czy sformułowania ewentualnych...
Data dostępności:
Data publikacji:
- „Recenzowana monografia jest swoistym podsumowaniem procesu kształtowania się nowego systemu zarządczego w gospodarce rynkowej z perspektywy doktorantów UEP i innych polskich uczelni. W sposób bardzo merytoryczny i komunikatywny prezentowane są poszczególne treści odnoszące się do perspektywy społecznej procesu zarządczego, zarządzania kompetencjami przedsiębiorstwa (firmy), zarządzania a rozwoju współczesnych...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Zgromadzony w prezentowanej publikacji materiał ma duży aspekt aplikacyjny. Zawarte w nim analizy dają Czytelnikowi poprawną merytorycznie i komunikatywnie wyrażoną wiedzę z zakresu ekonomii, polityki gospodarczej, prawa administracyjnego i finansowego; wiedzę odnośnie współczesnej gospodarki rynkowej. „Monografia jest niezwykle interesującym opracowaniem Autorów - doktorantów skłonnych do zadawania...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Ostatnie zmiany w prawie farmaceutycznym postawiły apteki przed nowymi wyzwaniami. Stałe ceny i marże leków refundowanych oraz zakaz reklamy aptek wymagają zmiany strategii marketingowego zarządzania tymi placówkami. W niniejszej publikacji przedstawiono szeroki zestaw instrumentów marketingowych możliwych do stosowania w aptekach. Pozwalają one zapewnić satysfakcję pacjentów oraz umożliwić aptece...
Data dostępności:
Data publikacji:




















