uczniow
Filtruj po kategorii
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
Liczba pozycji: 38
- Podjęte przez Autorki badania miały na celu poszerzenie współczesnej wiedzy z zakresu emocjonalno-społecznego funkcjonowania uczniów z dysleksją oraz porównanie uzyskanych przez nich wyników z wynikami uczniów bez dysleksji. Uzyskane dane empiryczne dostarczyły wielu informacji dotyczących różnic w zakresie samoświadomości emocji i kompetencji społecznych w percepcji uczniów w okresie dorastania. Ukazanie...
Data dostępności:
- Szkoła nie tylko przez uczniów, ale i przez nauczycieli postrzegana jest jako poligon. Trzeba nieustannie walczyć o swoje miejsce. Jakie ukryte programy realizuje szkoła? Publikacja jest odpowiedzią na to zagadnienie.
Data dostępności:
Data publikacji:
- Opowieść o pracy i życiu Józefa Kozieleckiego – wybitnego psychologa, profesora Uniwersytetu Warszawskiego, znakomitego nauczyciela akademickiego – pióra Maryli Goszczyńskiej, najbliższej, wieloletniej współpracownicy uczonego, uzupełniona o wypowiedzi osób ze środowiska akademickiego: współpracowników, uczniów i przyjaciół Profesora, ważna publikacja z historii polskiej psychologii. Autorka pokazuje...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Phedon to utwór Platona, filozofa greckiego, ateńczyka, twórcy tradycji intelektualnej znanej jako platonizm. Akcja rozpoczyna się w więzieniu, gdzie Sokrates oczekuje na wykonanie wyroku śmierci. Dialog kończy się opisem śmierci Sokratesa, za jego najważniejszą część należy uznać mowę pożegnalną skierowaną do uczniów, w której filozof przedstawia dowody na nieśmiertelność duszy i swoje poglądy...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka o charakterze podręcznika do nauki filozofii, napisana przystępnym, zrozumiałym językiem, mimo że prezentuje niełatwe zagadnienia antropologiczne i stosuje specjalistyczną terminologię. Zawarte w niej ilustracje to nie tylko zdjęcia omawianych przedstawicieli, ale również krótkie streszczenia przeczytanych fragmentów tekstu, co znacznie ułatwia lekturę. Przez długi czas była przedmiotem konkursu...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Rolą edukacji włączającej jest dostosowanie procesu edukacji nie tylko do niepełnosprawności ucznia, ale również wzięcie pod uwagę indywidualnego tempa pracy, uzdolnień ucznia czy trudności. Stąd uwzględnienie jej założeń w polskim systemie edukacji. Pojawienie się uczniów z Ukrainy po 24 lutego 2022 roku w wyniku migracji wojennej spowodowało, że polska szkoła musiała dostosować swoją pracę do licznie...
Data dostępności:
- Książka pomyślana jest jako komplementarny wykład podstaw nauk politycznych i wiedzy o społeczeństwie. Jest adresowana do: • studentów studiów I i II stopnia kierunków politologicznych i pokrewnych; • studentów studiów uzupełniających i słuchaczy studiów podyplomowych w zakresie szeroko rozumianych nauk społecznych; • nauczycieli wiedzy o społeczeństwie oraz przedmiotów pokrewnych; • uczniów szkół...
Data dostępności:
- Tematyka zbioru obejmuje zagadnienia istotne nie tylko z punktu widzenia polskiego interesu narodowego, ale także wspólnoty międzynarodowej, której Polska pozostaje ważnym i szanowanym podmiotem. Książka ma służyć jako podstawowe źródło wiedzy i informacji dla uczniów i studentów, ale również wspomagać ich w budzeniu refleksji poznawczej, formułowaniu samodzielnych sądów wartościujących i dochodzeniu...
Data dostępności:
- Prof. zw. dr hab. Jacek Wódz jest wybitnym socjologiem związanym od lat z ośrodkiem katowickim. Niniejszy tom zawiera teksty ofiarowane prof. Jackowi Wodzowi na siedemdziesiątą rocznicę urodzin przez jego przyjaciół, współpracowników i uczniów. W sposób przyjęty w świecie akademickim autorzy oddają hołd wybitnemu socjologowi. W tomie można odnaleźć teksty dotyczące Jubilata, odnoszące się do jego zainteresowań...
Data dostępności:
- Badania nad korzyściami uczniów w kontekście edukacyjnym nie należą do częstych, a te nieliczne, z którymi możemy się spotykać w literaturze prowadzone były najczęściej w obszarze pedagogiki medialnej. Ta subdyscyplina jako nauka społeczna w sposób szczególny związana jest z teoriami masowego komunikowania, a zatem również z teorią użytkowania i korzyści, zgodnie z którą Tomasz Huk prowadził opisane...
Data dostępności:
- Przedmiotem rozważań teoretycznych oraz analizy empirycznej niniejszej dysertacji uczyniono czynniki środowiskowe i podmiotowe mające udział w podejmowaniu zachowań naruszających normy prawne i społeczne przez młodzież w okresie adolescencji. Ujawniona skłonność do zachowań agresywnych pełni kluczową rolę w diagnozowaniu zależności między odczuwanym napięciem, reprezentowanym poziomem lęku i agresji...
Data dostępności:
- „Przedkładana Czytelnikowi książka wpisuje się w tak obecnie ważny, a zatem i szeroko badany, obszar badań nad bezpieczeństwem. Jednak w tym przypadku mamy do czynienia z oryginalnym tematem i nowatorskim podejściem do tej, tak popularnej, problematyki. Autor wykorzystuje bowiem teorię kompleksów bezpieczeństwa do szczegółowej analizy krajów poradzieckich zaliczanych do Azji Środkowej (Uzbekistan,...
Data dostępności:
- Publikacja jest księgą jubileuszową, dedykowaną profesorowi Karwatowi z okazji czterdziestopięciolecia pracy naukowo-badawczej. Profesor Karwat jest twórcą koncepcji syndromatycznego sposobu poznania oraz badania polityki, gdzie – w zgodzie z zasadą aspektowości przedmiotowo- podmiotowej – stosuje i upowszechnia w polskiej politologii całościową, wielopoziomową, temporalno-emergentną, subiektywno-obiektywną...
Data dostępności:
- Recenzowanie książek dedykowanych przez uczniów swoim Mistrzom to bardzo niewdzięczne zadanie. Oczekiwania rekomendacji nie zawsze zbieżne są z możliwościami ich udzielenia przez osobę opiniująca. Powód tego stanu rzeczy jest prozaiczny, każdy z wychowanków stara się przekazać do wydawnictwa utwór tematycznie najbardziej reprezentatywny dla swojej działalności. W rezultacie proporcjonalnie do popularności...
Data dostępności:
- Inspiracją dla przedstawionych w tym tomie tekstów stała się sesja naukowa pt. Profesor Antonina Kłoskowska i socjologia kultury zorganizowana w grudniu 2011 przez Katedrę Socjologii Kultury UŁ oraz Łódzki Odział Polskiego Towarzystwa Socjologicznego z racji 10 rocznicy śmierci profesor Antoniny Kłoskowskiej, wybitnej uczonej, która dużą część swojego życia naukowego związała z Instytutem Socjologii...
Data dostępności:
- Najnowsza publikacja pod red. Ewy Bochno, Inetty Nowosad i Mirosława J. Szymańskiego stanowi bezpośrednią kontynuację tomu Codzienność szkoły. Nauczyciel, poddającej filozoficznej analizie pojęcie codzienności i osadzającej w niej nauczyciela, jako indywidualności „o rozszerzonym profilu zawodowym i jednocześnie otwartym podejściu do wykonywanych zadań”. Nie inaczej jest w tym przypadku, jednak tym...
Data dostępności:
- Współcześnie nauka postaw obywatelskich utożsamiana jest głównie z zaangażowaniem w działalność społeczną oraz kształtowaniem społecznej tożsamości. [...] jako konieczne jawi się dzisiaj budowanie określonego etosu - zbioru normatywnych i poznawczych cech oraz dyspozycji jednostek przy jednoczesnym podkreśleniu aktywnego aspektu bycia obywatelem. Autorzy podjęli się próby wykazania, że mimo zmieniającej...
Data dostępności:
- Monografia poświęcona jest zmarłemu profesorowi Władysławowi Jacherowi. Profesor zostawił po sobie liczne grono uczniów i przyjaciół, którzy poprzez tę publikację chcą uczcić jego pamięć. Zakres tematyczny monografii obraca się więc wokół problematyki, jaką podejmował on w swojej twórczości naukowej. Zasadniczo można ją sprowadzić do trzech głównych zagadnień: pracy, więzi i integracji. Wymienione...
Data dostępności:
- Monografia poświęcona jest zmarłemu profesorowi Władysławowi Jacherowi. Profesor zostawił po sobie liczne grono uczniów i przyjaciół, którzy poprzez tę publikację chcą uczcić jego pamięć. Zakres tematyczny monografii obraca się więc wokół problematyki, jaką podejmował on w swojej twórczości naukowej. Zasadniczo można ją sprowadzić do trzech głównych zagadnień: pracy, więzi i integracji. Wymienione...
Data dostępności:
- W pracy przedstawiono podstawy poznawcze procesu kształcenia w aspekcie teoretycznym oraz praktycznym. Zaprezentowano stan wiedzy o procesie kształcenia w dydaktyce ogólnej. Poszukiwania badawcze skoncentrowano na podstawach poznawczych – niezbędnym, istniejącym w każdym procesie elemencie decydującym o przebiegu procesu kształcenia. W jego określeniu znaczenie ma związek ucznia będącego podmiotem...
Data dostępności:
Filtruj wyniki wyszukiwania
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie




















