warunkow
Filtruj po kategorii
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
Liczba pozycji: 72
- Książka jest wynikiem wieloletnich, międzynarodowych badań porównawczych instytucji uniwersyteckich w Europie. Uniwersytety są poddawane potężnym presjom zmian, które z jednej strony są związane z wyzwaniami globalizacji, europeizacji i umasowienia całego szkolnictwa wyższego, a z drugiej ze zmianą roli europejskiego państwa dobrobytu. W centrum tych zmian stoi kadra akademicka, która od co najmniej...
Data dostępności:
- Pedagogika XXI wieku to obszar dyskusji nie tylko o kształcie i zadaniach wychowania, ale przede wszystkim próba zbudowania nowego spojrzenia na człowieka, prawdę i naukę. Perspektywa ta, to nie tylko donkiszotowska idea dostosowania się do zmiennych warunków rzeczywistości, ale nade wszytko próba konstrukcji czy rekonstrukcji pedagogiki autentyczności, której charakter będzie mobilny, ale zawsze wychowujący. [fragment...
Data dostępności:
- Głównym celem, jaki przyświecał autorce tej książki, było uzupełnienie braku na rynku wydawniczym jednym, kompletnym opracowaniem, które w przystępnej i skrótowej formie zawierałoby omówienie podstawowych zagadnień związanych z problematyką socjologii wychowania i edukacji. Podręczniki starsze zdążyły stracić już swą aktualność (szczególnym wyjątkiem są tu książki Floriana Znanieckiego), nowsze zaś...
Data dostępności:
- Książka zawiera opis wzorów człowieka dobrego. Podstawą ich wyodrębnienia jest rodzaj pozytywnego udziału człowieka w tworzeniu konkretnych warunków określających przebieg życia innych ludzi. Rejestr tych wzorów wzmocniony jest analizą różnic między nimi oraz relacji ich do postulatu usamodzielniania się człowieka w procesie socjalizacji. Samodzielność to najbardziej pożądana cecha człowieka dorosłego. W...
Data dostępności:
- Książka stanowi pokłosie Konferencji „Prawo dziecka do zdrowia”, którą w 2005 roku zorganizowało Polskie Stowarzyszenie im. Janusza Korczaka. Celem konferencji, a także książki jest przedstawienie sytuacji dzieci i młodzieży we współczesnym świecie, ich prawa do zdrowia, warunków i stopnia przestrzegania tego prawa. Zdrowie traktowane jest - zgodnie z definicją WHO – jako dobrostan fizyczny, psychiczny,...
Data dostępności:
- W niniejszej książce Autorka próbuję znaleźć odpowiedź na pytanie, w jakim wymiarze instytucje pomocowe, rządowe, pozarządowe, a także mieszkańcy środowiska lokalnego wpływają na przebieg procesu readaptacji. Całość podzielono na pięć rozdziałów. Rozdział pierwszy to analiza przestępczości z uwzględnieniem zmian ustrojowych, które zaszły po 1989 roku, oraz przedstawienie współczesnych teorii przestępczości....
Data dostępności:
- Publikacja omawia badania zrealizowane przez Instytut Medycyny Pracy w Łodzi na losowej próbie ponad 1200 nauczycieli szkół publicznych z całego kraju. W książce przedstawiono wyniki aktualnej diagnozy stanu pozytywnych (salutogennych) i negatywnych (stresorów) czynników środowiska pracy nauczycieli. Dane uzupełniono o analizę jakości relacji nauczyciel – uczeń, także w zakresie przemocy w tym wymiarze....
Data dostępności:
- Niniejsze opracowanie prezentuje współczesne i historyczne ujęcie zabawy oraz przedstawia jej znaczenie z różnych perspektyw. Jego celem jest zaktualizowanie wiedzy na temat walorów rozwojowych zabawy, budowanie szacunku dla tej formy aktywności, a przez to dążenie do stwarzania dzieciom jak najlepszych warunków do korzystania z przysługującego im prawa do zabawy. W opracowaniu głos zabiera dwanaście...
Data dostępności:
- Koncepcja monografii powstała na podstawie obserwacji współczesnej rzeczywistości i dokonujących się w niej zmian. W ponowoczesnym świecie redefinicji uległy koncepcje natury ludzkiej, rodziny, wspólnoty, miłości, rozwoju, wolności – w obliczu intensywnie zmieniających się zjawisk kulturowych, gospodarczych, politycznych oraz warunków zdrowotnych. Rodzina była od wieków podstawowym źródłem kształtowania...
Data dostępności:
- Pierwszy podręcznik z zakresu teorii diagnozy edukacyjnej! Książka prezentuje: koncepcję diagnostyki jako nauki o rozpoznawaniu warunków, przebiegu i wynikach uczenia się; główne pojęcia dyscypliny; analizę i ocenę narzędzi diagnozy; metody diagnostyczne oraz wyniki diagnozy osiągnięć ucznia i placówki edukacyjnej oraz poziomu edukacyjnego kraju; ewaluację w edukacji jako pochodną diagnozy;...
Data dostępności:
- Autorka książki, czyniąc punktem odniesienia doświadczenia niemieckich pedagogów i nauczycieli w zakresie koleżeńskiego doradztwa, stara się odpowiedzieć na pytanie, na czym polega istota wspomnianej koncepcji sytuowanej tradycyjnie wśród metod superwizji i coachingu. Tematyka książki koncentruje się na zagadnieniu warunków kształtowania nauczycielskiego profesjonalizmu. Nowe, rozszerzone modele profesjonalizmu...
Data dostępności:
- W książce znalazły się przykłady planowania pracy zarówno dziećmi przedszkolnymi, jak i dziećmi starszymi z poważnymi deficytami rozwoju intelektualnego, które czasem wymagają zupełnie innych metod i warunków pracy. Zamieszczone w książce konspekty i scenariusze mogą służyć za przykład rozwiązań metodycznych dla mniej doświadczonych pedagogów specjalnych, pracujących z dziećmi wieku przedszkolnym,...
Data dostępności:
- Numer siódmy czasopisma „Niepełnosprawność” został poświęcony działom pedagogiki specjalnej związanym z rozważaniami nad kwestiami niepełnosprawności sensorycznej. Te dynamicznie rozwijające się pola mieszczą w sobie wiele obszarów refleksji. Namysł jest kierowany na społeczną percepcję i funkcjonowanie osób niewidomych i niesłyszących. Pojawiają się tu również analizy zmieniających się warunków systemu...
Data dostępności:
- Podejmując problematykę badawczą starano się określić zmiany zachodzące w dostrzeganiu, rozumieniu i odczuwaniu potrzeby rozwiązywania problemów moralnych przez dzieci kończące edukację przedszkolną pod wpływem warunków środowiskowych. Celem przeprowadzonych badań było określenie związków i zależności między środowiskami wychowawczymi a kształtowaniem wrażliwości moralnej dzieci kończących edukację...
Data dostępności:
- Zapotrzebowanie na ludzi zdolnych, twórczo podejmujących wyzwania współczesnego świata, nie traci na aktualności. Nasuwa się szereg pytań o rozmiar oczekiwań, stwarzanie szans, istnienie barier, uwzględnianie potrzeb edukacyjnych (i nie tylko) oraz tworzenie warunków dla harmonijnego rozwoju jednostek zdolnych. Rozważania przedstawione w niniejszej publikacji oscylują wokół kwestii kształcenia osób...
Data dostępności:
- Od lat na wiele sposobów – jako uczestniczki, ekspertki, badaczki – angażujemy się w działania sektora obywatelskiego w Polsce. Od momentu uformowania się władzy Prawa i Sprawiedliwości istotnie zmieniała się także sytuacja organizacji pozarządowych w naszym kraju. Były to innowacje wprowadzane na płaszczyźnie legislacyjnej (w tym np. utworzenie Narodowego Instytutu Wolności – Centrum Rozwoju Społeczeństwa...
Data dostępności:
- Osoby starsze należą do grona osób ze szczególnymi potrzebami. Są niezwykle ważne w życiu społecznym – to dzięki nim tworzymy i rozwijamy więzi pokoleniowe, to seniorzy stoją na straży wartości i norm. Ich doświadczenie życiowe jest bezcenne i nie można go niczym zastąpić. Są skłonni do dzielenia się wiedzą, angażowania swojego czasu w sprawy młodego pokolenia. Dlatego tak ważne jest kształtowanie...
Data dostępności:
- Odmienne, a niekiedy kontrastowe warunki życia dzieci w rodzinie widoczne są w rzeczywistości społecznej. Oznacza to, że nie każde dziecko doświadcza w rodzinie pozytywnych sytuacji życiowych, które korzystnie wpływają na proces jego rozwoju, kształtując hierarchię wartości, stosunek do samego siebie i otaczającej rzeczywistości. Niedogodne warunki dorastania dzieci widoczne są w rodzinach dysfunkcyjnych....
Data dostępności:
- Najnowsza monografia dr hab. Eugenii Rostańskiej, prof. AWSB, prezentuje oparte na obszernym materiale empirycznym studium komunikacji w relacji dziecko–dorosły w edukacji wczesnoszkolnej. Autorka analizuje diadyczne akty komunikacyjne, ujawniając mechanizmy budowania relacji, wzmacniania postaw ucznia oraz rolę dorosłego w nadawaniu znaczeń edukacyjnych. Książka porządkuje kluczowe kategorie opisu...
Data dostępności:
- Zaniedbane obszary edukacji - pomiędzy pedagogiką a pedagogiką specjalną Wybrane zagadnienia – ebookKsiążka „Zaniedbane obszary edukacji – pomiędzy pedagogiką a pedagogiką specjalną. Wybrane zagadnienia” podkreśla potrzebę przeciwdziałania patologiom związanym z procesami marginalizacji i wykluczenia społecznego. Możemy w niej również odnaleźć rozważania na temat rozumienia samego terminu „nierówności edukacyjnych” oraz tego, co je determinuje. W kontekście tytułowego zagadnienia – zaniedbań w edukacji...
Data dostępności:
Filtruj wyniki wyszukiwania
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie




















