wplywaja
Filtruj po kategorii
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
Liczba pozycji: 10
- Seria: Fotografia, film, sztuka mediów (2), ISSN 2956-4786 W książce podjęto próbę odpowiedzi na pytania dotyczące przemian pejzażu współczesnej kultury wizualnej – tego, jak techniki i technologie informatyczne, nowe media cyfrowe wpływają na formę i funkcje obrazów technicznych – a w szczególności na medium fotografii, status autora i stosowane strategie artystyczne. Celem autora niniejszej pozycji...
Data dostępności:
- Książka powstała w przekonaniu, że dzieje badań - zwłaszcza nad obiektem, któremu przyznawano status arcydzieła - warte są refleksji jako takie, zwłaszcza gdy mają długą tradycję i – jak się wydaje – wpływają dziś na pewne zaniechania badawcze, choćby brak monografii zabytku. Tak się złożyło, że czas, kiedy podjęto naukowe rozważania nad kościołem św. Jakuba, zbiega się z początkiem istnienia historii...
Data dostępności:
- „Monografia ukazująca narracyjne aspekty pamięci Świadków Jehowy w istotny sposób uzupełnia badania pamięcioznawcze, pokazując, w jaki sposób kultura i religia wpływają na obrazy traumatycznych wydarzeń z przeszłości. Autor – analizując narracje badanych – zwraca uwagę na mechanizmy wartościowania (m. in. oprawców) oraz oswajania traumy z przeszłości, a mechanizmy te wynikają – jak pokazuje lektura...
Data dostępności:
- Książka jest próbą pokazania, jaką materią i tworzywem teatralnym staje się dramat w rękach reżyserów, inscenizatorów, aktorów, pedagogów, którzy bazując na własnej wyobraźni, opierając się na doświadczeniu i praktyce swojej i innych, wykorzystując osobisty potencjał artystyczny, twórczą wyobraźnię i talent oraz możliwości współczesnego teatru, przekształcają partyturę literacką w unikatowe dzieło...
Data dostępności:
- Tom 31. serii „Media początku XXI wieku” wydawanej we współpracy z Instytutem Dziennikarstwa Uniwersytetu Warszawskiego. Ważnym aspektem współczesnych badań medioznawczych jest badanie zmieniającej się roli publiczności w kształtującym się ekosystemie medialnym, w którym dotychczasowi bierni odbiorcy przekazów medialnych zmieniają się w aktywnych użytkowników mediów i w coraz większym stopniu wpływają...
Data dostępności:
- This volume is dedicated to the International PhD Program “Searching for Identity: Global Challenges, Local Traditions,” organized at the Faculty of “Artes Liberales” of the University of Warsaw, in 2013–2018. The volume aims at showing identity as a processual concept, using the example of the researcher as a living personality. It thus corresponds with the general trend in the humanities and social...
Data dostępności:
- Tom poświęcony jest problemom badawczym z zakresu historii, języka i literatury oraz kultury i sztuki regionu. Autorami prezentowanych w nim artykułów są naukowcy z polskich, ukraińskich, białoruskich oraz słowackich uczelni, którzy eksplorują zarówno materiały archiwalne oraz przeszłość regionu, jak i zjawiska współczesne, odnoszące się do bieżących wydarzeń. W centrum uwagi badaczy znalazły się zagadnienia...
Data dostępności:
- siążka Mit ortodoksji. Teorie SM a wyjaśnienia polityki międzynarodowej Bliskiego Wschodu to szczegółowe opracowanie analizujące literaturę dotyczącą polityki międzynarodowej Bliskiego Wschodu w kontekście czterech głównych tradycji teoretycznych stosunków międzynarodowych: realizmu, liberalizmu, marksizmu oraz konstruktywizmu. Autor bada, jak różne szkoły myślenia teoretycznego przyczyniają się do...
Data dostępności:
- Celem niniejszego tomu jest przybliżenie czytelnikowi niżej wymienionych sfer pop-kultury, które nie tylko dają nam możliwość oderwania się od rzeczywistości, lecz są również formą interakcji z nią i próbą włączenia nas samych do dyskursu codzienności. Część pierwsza obejmuje tematykę popularnych zachowań we współczesnym świecie, część druga wskazuje na współczesnych bohaterów kina oraz to w jaki...
Data dostępności:
- Autorka porusza zagadnienia dotyczące źródeł etykiety biznesu i jej współzależności z zasadami protokołu dyplomatycznego, kultury korporacyjnej i etykiety towarzyskiej w Polsce. Szczegółowo omawia zasady etykiety w sytuacjach służbowych i prezentuje problemy, z jakimi spotykają się na co dzień pracownicy polskich firm i urzędów. Obszernie opisuje konkretne zachowania wynikające z zasad etykiety biznesu...
Data dostępności:
Filtruj wyniki wyszukiwania
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie










