zarzadzaniu
- Książka zawiera: bogaty przegląd definicji i modeli innowacji zarządczych i sposoby ich pomiaru, pierwszy tak obszerny przegląd kierunków badań dotyczących management innovation prowadzonych na świecie i ich wyniki, wyniki własnych badań empirycznych, przeprowadzonych na próbie polskich przedsiębiorstw. Jest to relatywnie nowe podejście do innowacyjności, traktujące zarządzanie jako obszar,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Publikacja Sukces i autonomia w zarządzaniu organizacją szkolną przedstawia organizację szkolną w kontekście procesów zwiększonej autonomii. Opracowanie wzbogaca naukę o zarządzaniu oświatą o koncepcje wynikające z teorii zarządzania organizacją. Za ważną determinantę sukcesu uznano kompetencje dyrektora szkoły i dlatego poddano je szczegółowej analizie. Przedstawione w pracy wnioski z badań własnych...
Data dostępności:
Data publikacji:
- „De Administrando Imperio” cesarza Konstantyna VII Porfirogenety jest jednym z najważniejszych źródeł pisanych dla dziejów Bizancjum i Bałkanów X wieku. Cesarz dedykując je synowi, przedstawił w nim zarówno ludy zamieszkujące przy granicach Imperium, ale również sposób w jaki należy je traktować, a także jakie obowiązują wśród nich zwyczaje i skąd przybyli na zamieszkiwane obecnie tereny. Ta publikacja...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Od Autorki: Książka odnosi się do torów decyzji, w sposób oczywisty tłumacząc teorię względności, którą rozumie wielu, ale nikt nie potrafi „rozpisać jej” poprzez wzory. Nie ma recepty na życie, bo dobra nie widać, rozumiemy je, gdy wpadamy w ciemność. Nic nie przynosimy na ten świat i nic z niego nie zabieramy [święty Augustyn], wszystko jest proste, tylko my sami gmatwamy sobie tę prostotę, gubimy ...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Odpowiedzialność społeczna, przeciwdziałanie korupcji oraz etyka działania firmy są coraz bardziej dostrzegane i doceniane przez menedżerów w krajach europejskich, jako znaczące elementy nowoczesnego zarządzania, które zapewnią firmie przewagę na rynku - stając się coraz bardziej znaczącymi wyróznikami w ocenie firmy na rynku. Ten kierunek doskonalenia zarządzania znajduje jeszcze zbyt słabe odbicie...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W książce szeroko zaprezentowano wykorzystanie rachunku przepływów pieniężnych w analizie finansowej oraz w prognozowaniu upadłości polskich przedsiębiorstw. Zagadnienia te zostały przybliżone zarówno w ujęciu teoretycznym, jak i empirycznym. W części empirycznej przedstawiono m.in. wyniki badań dotyczących kształtowania się wskaźników analitycznych opartych na cash flow w branżach budowlanej i...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Celem podręcznika jest przekazanie wiedzy z zakresu finansów przedsiębiorstwa z punktu widzenia strategicznych decyzji wspierających realizację strategii działania oraz determinujących osiągnięcie przewagi konkurencyjnej podmiotów gospodarczych. Książka może być wykorzystana zarówno na studiach ekonomicznych stacjonarnych i niestacjonarnych, jak również na studiach podyplomowych i kursach dla absolwentów...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Tematyka tej unikatowej na polskim rynku publikacji dotyczącej ekonomiki oświaty koncentruje się na problemach szkolnictwa podstawowego i średniego. Autor szeroko omawia zagadnienia polskiego systemu oświaty, konfrontując je z przykładami z innych państw. Zamieszcza też wnioski i konkluzje z oryginalnych rodzimych badań realizowanych w ramach międzynarodowych i polskich programów badawczych, w tym...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Nostalgia w marketingu jest definiowana jako preferowanie ludzi, miejsc, produktów i marek, które były popularne w czasach młodości, w okresie dojrzewania, w dzieciństwie lub nawet przed urodzeniem konsumenta. Ludzie chętnie wracają do produktów i marek znanych z przeszłości, zgodnie ze stwierdzeniem z filmu „Rejs": mnie się podobają melodie, które już raz słyszałem . W konsekwencji charakterystyczne...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Chcesz zapewnić ciągłość działania swojej firmie – naucz się zarządzać ryzykiem operacyjnym Ryzyko operacyjne jest obecnie nieodłącznym elementem funkcjonowania każdego przedsiębiorstwa. Zarządzanie nim wymaga nowego podejścia, uwzględniającego jego wieloaspektowość oraz problemy z dostępem do danych umożliwiających modelowanie i analizę. Aby ocenić tego rodzaju ryzyko, trzeba przeprowadzić analizę...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Jak określić właściwy moment rozpoczęcia projektu, uwzględniając przyszłe szanse? Autor książki przedstawia możliwości wykorzystania opcji realnych do określania właściwych momentów rozpoczęcia projektu, zakończenia projektu czy też rozpoczęcia kolejnej jego fazy. Definiuje opcje realne i charakteryzuje sytuacje, w których one powstają, nazywając je sytuacjami opcyjnymi. Prezentuje również autorską...
Data dostępności:
Data publikacji:
- „Zarządzanie przestrzenią jest problemem w istocie nowym, łączącym elementy zarządzania i planowania. Brakuje, jak dotychczas, w literaturze przedmiotu szerszych badań nad tym problemem (...) W tym też względzie uważam, że podjęty problem jest ważnym, wartym badań pozbawionych emocji, a opartych tylko na przesłankach naukowych. Uważam zatem, że temat jest przydatny dla rozwoju wiedzy i praktyki planowania...
Data dostępności:
Data publikacji:
- „Najlepszym sposobem przewidywania przyszłości jest jej tworzenie”. Stwórzmy sami swoją przyszłość dzięki umiejętnemu zarządzaniu swoim życiem.
Data dostępności:
Data publikacji:
- Publikacja sięga do rdzenia problematyki bezpieczeństwa biznesu, działalności gospodarczej, decyzji ekonomicznych każdego człowieka. To najlepsza wskazówka, jak w XXI wieku nie stać się oarą kryzysu w ogóle lub, gdy nadejdzie, ponieść znacznie mniejsze straty niż inni uczestnicy gry rynkowej, szybciej odbudować swoją pozycję konkurencyjną i wygrać. To pierwsza w Polsce przekrojowa publikacja o zarządzaniu...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Podręcznik Przedsiębiorczość w turystyce wraz z praktycznymi przykładami jest przewodnikiem dla nowoczesnych menedżerów rynku turystycznego. Pozwala na: - zrozumienie znaczenia przedsiębiorczości w zarządzaniu; - obniżanie ryzyka planowania przedsięwzięć; - formułowanie i wdrażanie przedsięwzięć przedsiębiorczych; - poznanie przedsiębiorczości międzynarodowej na przykładzie rynku Ukrainy...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W książce szeroko omówiono zagadnienia kształtowania i doskonalenia potencjału absorpcyjnego placówek szkolnych, a więc zdolności do identyfikowania, przyjmowania oraz wykorzystywania wiedzy w zarządzaniu szkołą. Właściwe wykorzystanie zasobów wiedzy pomaga formułować cele rozwojowe szkoły i kontrolować ich realizację na coraz bardziej konkurencyjnym rynku oświatowym. W publikacji zaprezentowano szereg...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka Zarządzanie szkołą XXI wieku. Perspektywa menedżerska prezentuje tezę o upodabnianiu się roli dyrektora szkoły publicznej do roli menedżerskiej realizowanej w organizacjach gospodarczych. Zmiany w polskiej gospodarce, wynikające przede wszystkim z transformacji ustrojowej i integracji Polski z Unią Europejską wymagają nowego spojrzenia na zarządzanie placówką oświatową. Opracowanie kompleksowo...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Głównym celem pracy jest wykazanie jakie występują tendencje w zarządzaniu dużymi przedsiębiorstwami w kontekście przemieszczanych zadań (funkcji). Czy mamy do czynienia z centralizacją czy z decentralizacją zarządzania? Autor omówił jakie są współczesne kierunki przemieszczania zadań (funkcji) i jakie rodzą one konsekwencje dla całego przedsiębiorstwa w kontekście pracowników, struktury organizacyjnej,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Publikacja jest zbiorem najważniejszych i najbardziej aktualnych zagadnień z zakresu zarządzania marketingowego. Zawiera nowe spojrzenie na problematykę, zarówno od strony zarządzania, jak i marketingu. Książka składa się z czterech części. Podstawy zarządzania marketingowego , w której omówiono miejsce marketingu w naukach o zarządzaniu oraz koncepcję zarządzania marketingowego. Marketing w przedsiębiorstwie...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Dekalog współczesnego zarządzania to książka, która wyznacza nowe trendy w nauczaniu koncepcji i metod zarządzania. Autorzy celowo pomijają w niej powszechnie znane podejścia, które można byłoby już zaliczyć do historii nauk o zarządzaniu, akcentując jednocześnie nowoczesne aspekty problematyki. Praca zawiera szczegółową charakterystykę rożnorodnych metod i technik zarządzania, które zostały uporządkowane...
Data dostępności:
Data publikacji: