dobry
- Często, łatwo i powszechnie liberalizmem, liberałami, gospodarką liberalną straszy się dziś w Polsce dzieci i dorosłych, jak Babą Jagą i chorobą wstydliwą. Wiele gazet i czasopism, w tym tych określających się mianem prawicowych, pełnych jest niskiego lotu filipik skierowanych przeciwko liberalizmowi właśnie, odsądzanemu od czci i wiary, i oskarżanemu o doprowadzenie kraju na skraj upadku, a ludzi...
Data dostępności:
- Charles Koch przypisuje ogromny sukces wypracowanej przez siebie filozofii zarządzania opartego na zasadach rynkowych, Market-Based Management (MBM), którą opisuje w swojej książce. To sprawia, że publikacja ta powinna zainteresować zarówno teoretyków, jak i praktyków zarządzania, a zwłaszcza ambitnych przedsiębiorców. Opisywane przez Kocha metody to bardzo humanistyczne reguły, których stosowanie...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka zawierająca różne przemyślenia i obserwacje odnośnie zagadnień związanych z zarządzaniem, szkoleniami i doradztwem HR. Zapiski poważne i dykteryjki oraz minihistorie pozwalające na chwilę refleksji i spojrzenie z różnych stron na funkcjonowanie ludzi i organizacji. Dobry materiał jako case study na konferencje, szkolenia i warsztaty.
Data dostępności:
Data publikacji:
- Poradnik w formie ściągi! Stworzony został z myślą o małych biznesach, w których umiejętność przyciągnięcia klientów jest kluczowa. Dobre teksty sprzedażowe promujące produkty i usługi, to podstawa w dzisiejszych czasach. Tworzenie dobrych nagłówków jest sztuką i niełatwym zadaniem przy obecnej konkurencji. A od dziś nie musisz już tym martwić, szukać po Internecie, wymyślać czy zatrudniać copywritera....
Data dostępności:
Data publikacji:
- Profesor Marian Noga był - jak pamiętam - zawsze uważany przez studentów za najlepszego nauczyciela akademickiego w ówczesnej Akademii Ekonomicznej we Wrocławiu, a dobry nauczyciel to taki, który nie stosuje wyrażanej w Niemczech swego czasu zasady: Warum einfach, wenn kompliziert auch geht. Można przeto śmiało przyjąć, że przez 40 lat swojej pracy dydaktycznej Profesor umiał mówić studentom rzeczy...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Opracowanie stanowi bardzo dobre studium różnego rodzaju innowacyjnych powiązań pomiędzy rolnictwem a przemysłem rolno-spożywczym w warunkach dynamicznych zmian rozwojowych, jakie występują w tym względzie. Publikacja dotyczy zatem aktualnych zagadnień o znaczeniu strategicznym. Jest opracowaniem na wysokim poziomie naukowym, charakteryzuje się bardzo dobrą kompozycją merytoryczną i umiejętnie dobranym...
Data dostępności:
- Zaprezentowano bardzo interesujące zestawienie podejść do atrybutów informacji. Cenne jest także „odwrócenie podejścia” i propozycja analizy niepożądanych atrybutów informacji. (…) Badania zostały przygotowane i przeprowadzone w prawidłowy sposób z dbałością o spełnienie wymagań stawianych przed analizami statystycznymi, w tym szczegółowo omówiono reprezentatywność. Autor bardzo kompetentnie zaplanował...
Data dostępności:
- Ewangelia i media: sojusz czy rywalizacja? Takie oto pytanie stawia autor książki Komunikacja religijna w McLuhana wizji. Media są godnym zachwytu darem Boga, ale nie są najważniejszym kanałem przekazu Ewangelii. Najważniejszym medium przekazu Ewangelii jest konkretny, żywy człowiek, który uwierzył całym sobą w Jezusa i Jezusowi. To człowiek jest przedłużeniem Ewangelii w przestrzeni i w czasie, tak...
Data dostępności:
- Funkcjonowanie polskiego sektora bankowego w warunkach światowego kryzysu finansowego, a szczególnie jego bezpośrednie i pośrednie oddziaływanie na sytuację makroekonomiczną kraju stało się podstawą do sformułowania zagadnienia niniejszej książki. Autor poszukiwał odpowiedzi na pytanie: czy światowy kryzys finansowy istotnie wpłynął na polski sektor bankowy, a jeśli tak, to na jakie elementy sektora...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W dobie obecnych transformacji w polskim prawie czy systemie podatkowym zarządzanie biurem rachunkowym staje się coraz trudniejsze. Dodatkowo postępująca cyfryzacja usług księgowych sprawia, że przed księgowymi i właścicielami biur stawiane są kolejne wyzwania. Aby zapewnić wysoką jakość usług, niezbędne jest odpowiednie zarządzanie firmą, jak również swoimi obowiązkami. Im lepiej zorganizowana jest...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Jak działalność banków centralnych wpływa na rynek kapitałowy? Czy rynek akcji jest dobrym zabezpieczeniem przeciwko inflacji? Jak interwencje państwa oddziałują na rynek giełdowy? Czy kupno akcji ze wskaźnikiem ceny do zysku na poziomie dwustu to dobry pomysł inwestycyjny? Czy warto angażować swój kapitał w spółki kontrolowane przez Skarb Państwa? Czy należy obawiać się spekulantów podczas...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Przedsiębiorstwa rodzinne w Polsce – stan i perspektywy rozwoju to pierwsza w Polsce monografia zawierającą gruntowną analizę i ocenę zachowań przedsiębiorstw rodzinnych w różnych obszarach, dokonaną na bazie profesjonalnych badań. Prezentuje aktualną wiedzę na temat firm rodzinnych – począwszy od określenia ich rzeczywistego znaczenia gospodarczego, przez pokazanie ich specyficznych problemów aż po...
Data dostępności:
Data publikacji:
- "Deficyt w kasie samorządów Inwestycje czy dyscyplina finansów Rząd chce zaostrzyć przepisy Gminy domagają się większej swobody Rząd chce zaostrzyć przepisy ustawy o finansach publicznych, samorządowcy chcą je poluzować. Zwolennicy zaostrzenia podają przykład kilku zachodniopomorskich gmin zadłużających się bez umiaru w parabankach. Zwolennicy większej wolności podają przykład Nowego Warpna: duże...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Każdy z Twoich klientów jest inny, ma inne potrzeby i oczekiwania, inne podejście do telefonu i ofert promocyjnych. Takie rozmowy mogą być dla niego przyjemnością, szybką wymianą zdań, ale też irytującą katorgą. Szczególnie, gdy klient odbiera kolejny telefon z serii „Dzień dobry, chcemy zaprezentować ofertę, przygotowaną specjalnie dla Pana/Pani...”. „Sprzedaż przez telefon. Poradnik dobrych praktyk”...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W pracy omówiono zastosowanie badań marketingowych z perspektywy korzyści, jakie przynoszą one w praktyce marketingowej, a także w tworzeniu strategii firmy i budowaniu przewagi konkurencyjnej produktu. Opracowanie dostarcza niezbędnej wiedzy metodologicznej, która przygotowuje Czytelnika do fachowego wykorzystania wyników badań konsumenckich. W publikacji przedstawiono m.in.: przegląd rodzajów...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Dobry system kredytowy jest podstawowym warunkiem osiągnięcia sukcesu w restrukturyzacji systemu finansowania rynku nieruchomości w Polsce. Wymaga on stabilnych i zasobnych źródeł finansowania. Z tego względu w finansowaniu nieruchomości szczególne znaczenie mają kredyty hipoteczne, spełniające również wymóg długookresowego źródła finansowania. Książka przedstawia analizę finansowania inwestycji na...
Data dostępności:
Data publikacji:
- „Książka powinna być obowiązkową lekturą dla polityków i menedżerów interesujących się energetyką. Ukazuje pozytywną rolę państwa w początkowym okresie transformacji sektora energetycznego. Dalszy okres to tworzenie się «dwóch światów energetycznych», publicznego wspieranego przez państwo w ramach monokultury węgla, pionowo skonsolidowanego i prywatnego widzącego szansę w konkurencji, innowacyjności...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Seria: Praktyka (i teoria) biznesu Ten praktyczny przewodnik jest skierowany do profesjonalistów, osób zakładających własną firmę oraz wszystkich czytelników, którzy są zainteresowani tematem sprzedaży i dystrybucji. Książka podpowiada, jak utrzymać dobry kontakt z klientem i zoptymalizować bieżącą działalność. Podsuwa również wiele rozwiązań, które pomogą usprawnić organizację sprzedaży w firmie....
Data dostępności:
Data publikacji:
- Wiele polskich firm rodzinnych stoi przed wyzwaniami związanymi ze zmianami pokoleniowymi, globalizacją, internacjonalizacją działalności oraz funkcjonowaniem w coraz większej skali. Aby sprostać rosnącym oczekiwaniom, firmy sięgają po narzędzia, jakie oferuje rynek kapitałowy. Transakcje IPO i debiuty na giełdzie umożliwiają m.in.: pozyskanie nowych zasobów finansowych, sprzedaż części akcji przez...
Data dostępności:
- Każdy z Twoich klientów jest inny, ma inne potrzeby i oczekiwania, inne podejście do telefonu i ofert promocyjnych. Takie rozmowy mogą być dla niego przyjemnością, szybką wymianą zdań, ale też irytującą katorgą. Szczególnie, gdy klient odbiera kolejny telefon z serii „Dzień dobry, chcemy zaprezentować ofertę, przygotowaną specjalnie dla Pana/Pani...”. „Sprzedaż przez telefon. Poradnik dobrych praktyk”...
Data dostępności:




















