koncepcje
- Wizja człowieka przyszłości w duchu podejścia nastawionego na osobę. Sposób bycia jest najbardziej osobistą i filozoficzną książką Rogersa. Składają się na nią teksty odzwierciedlające jego rozwój zawodowy i osobisty – od pierwszych lat pracy z młodzieżą, poprzez tworzenie systemu psychoterapii niedyrektywnej, aż po koncepcję grup spotkaniowych. Rogers nie ukrywa prywatnych opinii o psychologii...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Na niniejszy tom składa się z rozprawy i artykułu, które powstały w trakcie przygotowań do konferencji Epistemologia współcześnie , która odbyła się w Instytucie Filozofii Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie w dniach 7 i 8 listopada 2005 roku. Zawarta w nich jest specyfika epistemologii jako filozoficznej refleksji nad poznaniem i wiedzą, w szczególności jej metateoretyczny charakter....
Data dostępności:
Data publikacji:
- Czym jest czas? Na czym polega różnica pomiędzy teraźniejszością, przeszłością i przyszłością? Ile trwa teraźniejszość? W jaki sposób czasowość określa los człowieka? Książka przedstawia zmagania z tego typu problemami największego bodaj polskiego filozofa - Romana Ingardena. Wychodząc od podstawowych problemów ontologicznych, Ingarden stworzył wielowątkową, oryginalną koncepcję czasu konkretnego....
Data dostępności:
Data publikacji:
- Jest to pierwsza polska praca, która tak szeroko przedstawia wybitnego włoskiego myśliciela Luigiego Pareysona (1918-1991) - umieszczanego na rozmaitych mapach XX-wiecznej filozofii obok Hansa-Georga Gadamera i Paula Ricoeura - jako współtwórcę współczesnej postheideggerowskiej hermeneutyki. Jako uczeń Karla Jaspersa Pareyson bliski jest również filozofii egzystencjalnej. Stworzoną przez niego...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Nigdy dotychczas koncepcja pracy zespołowej nie miała tak istotnego znaczenia dla funkcjonowania i sukcesu organizacji. Ken Blanchard, współautor bestsellerów Raving Fans, Jednominutowy Menedżer oraz Gung Ho!, wraz z Donaldem Carewem i Eunice Parisi-Carew opisuje cztery etapy rozwoju, jakie przechodzą wszystkie zespoły w drodze do osiągnięcia wysokiej wydajności - rozpoznanie, niezadowolenie, integrację...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Czy masz dość zgadzania się na prośby, które Cię frustrują, i wykonywania zadań, które nie przynoszą satysfakcji? „Naucz się mówić nie” to przełomowy poradnik autorstwa Vanessy Patrick, który pokaże Ci, jak wzmocnić swoją wewnętrzną siłę i żyć według własnych zasad. Autorka przedstawia koncepcję „odmowy z mocą” – unikalnego sposobu mówienia „nie”, który pozwala zachować harmonię w relacjach, a jednocześnie...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Wyrusz w fascynującą wędrówkę dusz! Poznaj ekscytujące historie o tym, co dzieje się z duszą pomiędzy jej ziemskimi inkarnacjami, i odkryj proste ćwiczenia pomocne w nawiązaniu kontaktu z wyższą inteligencją, do której wszyscy możemy uzyskać dostęp. Książka w ciepły i cudowny sposób potwierdza to, co wielu z nas przeczuwa – na końcu naszej ziemskiej ścieżki czeka dom, pełny nieskończonej i bezwarunkowej...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W swojej pierwszej, przełomowej książce „Odważne dusze” Robert Schwartz wprowadził koncepcję planowania przedurodzeniowego do głównego nurtu. W swojej drugiej książce, „Dar duszy”, zagłębił się w temat jeszcze bardziej, analizując przedurodzeniowe planowanie innych typowych wyzwań życiowych. Tym razem autor bada przedurodzeniowe planowanie wyzwań związanych z romantycznymi związkami lub ich brakiem:...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka o rynku wydawniczym w Polsce ostatnich kilku lat. Stanowi zarys zagadnień i próbę wytyczenia kierunków, w których powinna podążać współczesna socjologia literatury. „Książka Marcina Rychlewskiego stanowi śmiałą i nowatorską próbę rewitalizacji tradycyjnej socjologii literatury, dostosowanej na potrzeby współczesnego rynku wydawniczego. [...] Do najciekawszych wątków książki należy zaliczyć...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Po raz pierwszy wydana w 1921 roku, czyli przed niemal stu laty, książka Edwarda Sapira o oryginalnym tytule Language: An introduction to the study of speech uznawana jest za jedno z najważniejszych dzieł w historii językoznawstwa. Można się w niej doszukać nie tylko zalążków słynnej hipotezy Sapira-Whorfa o relatywizmie językowym, ale również źródeł inspiracji dla późniejszych wybitnych badaczy. Przede...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Bierzesz udział w wydarzeniach nazywanych rozwojowymi i nic się nie zmienia? Planujesz kolejne szkolenie i chcesz , aby stało się bardziej efektywnie? Chcesz zaplanować swój rozwój i dobrać odpowiednie metody do założonych celów? Jeżeli na któreś z powyższych pytań, odpowiedziałeś twierdząco, ta książka jest dla Ciebie. Autor, Rafał Żak, doświadczony trener, poprowadzi Cię po świecie rozwoju...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka o czasie, traktowanym jako dobro rzadkie i jako coś niezwykłego, co nawet trudno zdefiniować. W XXI wieku coraz mocniej czujemy presję czasu, gdy nowoczesna technologia pozwala nie tylko mierzyć czas do milionowej części sekundy, ale też przyspiesza wszystkie zjawiska, w sposób do tej pory nie spotykany. Próbując być nowoczesnymi, godzimy się na pośpiech, czy też spieszymy się coraz bardziej,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Bezpośrednia kontynuacja bestsellera CZTERY TYSIĄCE TYGODNI – książka o zanurzeniu się w rzeczywistości i robieniu więcej tego, co się liczy, tu i teraz A co, jeśli czas, kiedy będziesz mieć wszystko poukładane, nigdy nie nadejdzie? Jeśli nigdy nie poczujesz, że rzeczywiście wiesz, co robisz? CZTERY TYGODNIE DLA CIEBIE to zaproszenie do podróży w bardziej wartościowym i pożytecznym kierunku, by...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Opis wybranych metod i technik stosowanych w zarządzaniu przedsiębiorstwem. Autorzy prezentują je pod kątem skuteczności i efektywności oddziaływania. Koncentrują się na tych instrumentach, które mają korzystny wpływ na wyniki uzyskiwane przez firmę oraz podnoszą sprawność działania menedżera. Omawiają zasady i procedury organizowania przedsiębiorstwa, wykorzystywania: technik nakazowych; delegowania...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Podręcznik marketingu przeznaczony dla studentów studiów stacjonarnych i niestacjonarnych w ramach przedmiotu „Podstawy marketingu”, „Marketing”, „Zarządzanie marketingowe” oraz innych przedmiotów specjalnościowych, uczestników studiów po-dyplomowych w zakresie zarządzania, praktyków gospodarczych samodzielnie poznających problematykę marketingu oraz dydaktyków szkół...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Co robić, aby kształtować odważniejszych, śmielszych liderów i jak zaszczepić odwagę w kulturze organizacji? Jak budować środowiska pracy, które sprzyjają poczuciu przynależności i twórczej swobody wśród pracowników? Brené Brown, autorka pięciu bestsellerów „New York Timesa”, od ponad dwudziestu lat bada emocje i doświadczenia nadające sens naszemu życiu, a przez ostatnich siedem...
Data dostępności:
Data publikacji: