konsumenta
Filtruj po kategorii
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
Liczba pozycji: 12
- Monografia wyczerpująco omawia stosowanie metod alternatywnego rozstrzygania sporów konsumenckich. Obszernie opisano zarówno podejmowane przez UE regulacje (m.in. dyrektywę w sprawie ADR w sporach konsumenckich oraz rozporządzenie w sprawie ODR w sporach konsumenckich), jak i polskie przepisy podjęte w celu implementacji tych unormowań. Publikacja porusza temat bardzo istotny w praktyce – z uwagi...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Monografia podejmuje aktualną problematykę związaną z prawem konsumenckim w Polsce i wybranych krajach UE. W monografii przedstawiono: ogólne zagadnienia prawa konsumenckiego (np. europejski model ochrony konsumenta w kontekście human enhancement, oraz problem jasności prawa konsumenckiego ), wybrane zagadnienia ochrony klienta (konsumenta) usług finansowych, ochronny charakter przepisów dotyczących...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Przedmiotem rozważań w prezentowanej publikacji jest identyfikacja i ocena postaw etnocentrycznych konsumentów z pięciu państw Euroregionu Karpackiego (Polski, Słowacji, Węgier, Ukrainy i Rumunii) z uwzględnieniem różnic narodowościowych. Zaprezentowane w książce wyniki analiz wnoszą znaczący wkład w rozwój teorii zachowań konsumenta, w szczególności w zakresie uwarunkowań procesów decyzyjnych nabywców...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W prezentowanej monografii analiza przedumownych obowiązków informacyjnych ciążących na podmiotach profesjonalnych obejmuje zarówno obrót z udziałem konsumenta, jak i obrót pozakonsumencki. Takie ujęcie pozwala uświadomić sobie, jak bardzo regulacja informacji przedkontraktowej wykroczyła współcześnie poza prawo konsumenckie, rozwijające się pod wpływem prawa unijnego. W opracowaniu przedstawiono zakres szczegółowych...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Jan Olszewski Robert Bielaszka Oskar Bróż Tomasz Miśko Łukasz Mroczyński-Szmaj Beata Sagan Rajmund Stapiński Roman Uliasz Bartłomiej WiklańskiSkrypt " Prawo gospodarcze. Kompendium " omawia podstawowe instytucje prawa gospodarczego z uwzględnieniem najnowszych zmian legislacyjnych. Znajdują się w nim zagadnienia dotyczące m.in.: nowych zasad prowadzenia działalności gospodarczej, przedsiębiorcy, spółek handlowych, zwalczania nieuczciwej konkurencji, zwalczania nieuczciwych praktyk rynkowych, umów handlowych, arbitrażu i mediacji....
Data dostępności:
Data publikacji:
- Proponowana książka jest zbiorem zadań do przedmiotu ekonomia matematyczna. Przeznaczona jest przede wszystkim dla studentów kierunków ekonomicznych oraz matematycznych, gdzie realizowany jest przedmiot ekonomia matematyczna. Do omawianych zagadnień należą: teoria popytu konsumenta, model równowagi rynkowej Arrowa-Hurwicza, funkcja produkcji wraz z teoria przedsiębiorstwa, dynamiczne modele...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W monografii podjęto rozważania na temat przydatności kodeksowej regulacji wad oświadczenia woli w konsumenckim obrocie internetowym wobec ewolucji koncepcji oświadczenia woli oraz rozbudowy instrumentów ochrony konsumenta o charakterze nieindywidualnym. Wskazano mechanizmy zastępcze, które wypierają w praktyce regulację wad oświadczenia woli oraz poddano analizie wpływ rozwoju środowiska internetowego...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Na rynku nie ma pozycji, która w sposób kompleksowy, systemowy i wielopłaszczyznowy prezentowałaby problematykę ochrony klienta na rynku usług finansowych ze wskazaniem także na jego bezpieczeństwo. Są pozycje wycinkowe, które omawiają zazwyczaj ochronę klienta z perspektywy wybranej kategorii usług finansowych, np. usług ubezpieczeniowych, usług inwestycyjnych lub wybranej kategorii przewidzianych...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Monografia jest pierwszą na rynku publikacją, która w sposób kompleksowy i wieloaspektowy traktuje o nowej pokryzysowej koncepcji dotyczącej roli państwa w ochronie konsumentów na rynku kredytów hipotecznych koncentrując się na zagadnieniach publicznoprawnych przyjętych w dyrektywie 2014/17/UE w sprawie konsumenckich umów o kredyt związanych z nieruchomościami mieszkalnymi. W prowadzonych badaniach...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Nostalgia w marketingu jest definiowana jako preferowanie ludzi, miejsc, produktów i marek, które były popularne w czasach młodości, w okresie dojrzewania, w dzieciństwie lub nawet przed urodzeniem konsumenta. Ludzie chętnie wracają do produktów i marek znanych z przeszłości, zgodnie ze stwierdzeniem z filmu „Rejs": mnie się podobają melodie, które już raz słyszałem . W konsekwencji charakterystyczne...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Robert Grzeszczak Michał Dorociak Tomasz Klemt Artur Szmigielski Michalina Szpyrka Paweł Wajda prof. UWMonografia omawia wyniki badań nad problemami równowagi między regulacją rynku a wolnością gospodarczą na podstawie wpływu unijnych i krajowych organów regulacyjnych na działalność przedsiębiorców. Została podzielona na dwie części: Zagadnienia ogólne i Zagadnienia sektorowe, w zakresie których poruszono kwestie dotyczące: zakresu i znaczenia wolności gospodarczej dla regulacji rynku; metod i...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Oznaczenia naturalnych wód mineralnych, wód źródlanych i wód stołowych. Studium z prawa Unii Europejskiej i prawa polskiego zawiera wnikliwą analizę dotyczącą ujęcia wód mineralnych, źródlanych i stołowych zarówno na gruncie prawa polskiego, jak i Unii Europejskiej. Publikacja ma charakter unikatowy ze względu na interdyscyplinarne połączenie prawa Unii Europejskiej, prawa własności przemysłowej, ale...
Data dostępności:
Data publikacji:
Filtruj wyniki wyszukiwania
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie