kultura i biznes
Filtruj po kategorii
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
Kultura organizacyjna - zarządzanie, reperkusje – ebook
Ewa Kowalska-Napora Janusz Maciej Chajęcki
W książce Kultura organizacyjna – zarządzanie, reperkusje podjęta została analiza ewaluacji wartości wymiarów kulturowych przez pryzmat geopolityki, historii, religii, warunków bytowych, kształtujących świadomość jednostek i zbiorowości. Dr inż. Ewa Alicja Kowalska-Napora – doktor ekonomii, adiunkt w Wyższej Szkole Bankowej w Warszawie, w Instytucie Nauk Informatycznych i Nauk Technicznych Mgr Janusz...Data dostępności:
Biznes w kulturze - kultura w biznesie: Funkcjonowanie sektora kultury w dobie pandemii koronawirusa – ebook
Niniejsza publikacja stanowi pokłosie VII Ogólnopolskiej Konferencji z cyklu „Biznes w kulturze – kultura w biznesie” pt. „Wpływ pandemii na zachowania instytucji i konsumentów kultury”, zorganizowanej przez Zespół Pieśni i Tańca „Silesianie” oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach. Cel poczynionych w niej rozważań sprowadza się do identyfikacji wpływu pandemii COVID-19 na różne aspekty funkcjonowania...Data dostępności:
Biznes w kulturze - kultura w biznesie – ebook
Anna Kwiecień Beata Reformat
Niniejsza monografia skierowana jest przede wszystkim do studentów uczelni ekonomicznych na kierunku Zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej, ale też kierunków pokrewnych. Jej odbiorcami mogą być ponadto teoretycy, jak i praktycy – menedżerowie zmagający się na co dzień z problemami zarządzania jednostkami kultury. Publikacja, dzięki połączeniu wiedzy teoretyków i przykładów z praktyki...Data dostępności:
Biznes w kulturze - kultura w biznesie: Nowoczesne technologie informacyjno-komunikacyjne – ebook
Niniejsza monografia skierowana jest przede wszystkim do studentów uczelni ekonomicznych na kierunku Zarządzanie w kulturze, sztuce i turystyce kulturowej, ale też kierunków pokrewnych. Jej odbiorcami mogą być ponadto teoretycy, jak i praktycy – menedżerowie zmagający się na co dzień z problemami zarządzania jednostkami kultury. Inspiracji do jej powstania dostarczyła III Ogólnopolska Konferencja Biznes...Data dostępności:
Biznes w kulturze - kultura w biznesie w kontekście koncepcji zrównoważonego rozwoju – ebook
Przedstawiona publikacja, będąca pokłosiem szóstej Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Biznes w kulturze – kultura w biznesie” zorganizowanej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach przy współudziale Zespołu Pieśni i Tańca „Silesianie”, stanowi jedną z nielicznych pozycji wydawniczych na polskim rynku podkreślających potrzebę zrównoważonego rozwoju jednostek kultury w Polsce. W centrum zainteresowań...Data dostępności:
Nurt krytyczny w zarządzania: Kultura, edukacja, teoria – ebook
Michał Zawadzki
"Nurt krytyczny w zarządzaniu. Kultura, edukacja, teoria" jest pierwszą na polskim rynku wydawniczym publikacją na temat niezwykle popularnego na Zachodzie nurtu krytycznego w zarządzaniu – Critical Management Studies, wchodzącego w zakres kanonów nauczania zarządzania w najlepszych uniwersytetach w USA i Wielkiej Brytanii. Przedstawiciele nurtu krytycznego pokazują, że zarządzanie ludźmi prowadzące...Data dostępności:
Biznes w kulturze − kultura w biznesie. Kultura wspierana technologią Next Tech – ebook
W niniejszej publikacji podjęto się zadania prezentacji oraz analizy zastosowania i przejawów obecności nowych technologii w kulturze, instytucjach kultury i ich wytworach, jej celem jest więc przedstawienie różnych aspektów zastosowania nowoczesnych technologii na różnych płaszczyznach funkcjonowania kultury i sztuki. Jego realizację oparto na źródłach literaturowych, danych statystycznych, a także...Data dostępności:
Polityka kulturalna wobec wyzwań nowoczesnego społeczeństwa rynkowego: kultura - kreatywność - życie codzienne. Między polityką kulturalną a ekonomią kultury – ebook
Aleksander Lipski
Niniejszą monografię poświęcono analizie dziedziny kultury jako przedmiotu polityki i ekonomii w kontekście nowoczesnego społeczeństwa rynkowego i jego głównych cech: imperializmu ekonomicznego, paternalizmu wiedzo-władzy i estetyzacji rzeczywistości społecznej. Celem pośrednim jest demitologizacja stereotypów dotyczących pojęcia kultury oraz fałszywego obrazu relacji między kulturą a polityką oraz...Data dostępności:
Biznes w kulturze − kultura w biznesie. Kreatywność w kulturze – ebook
Celem książki, stanowiącej pokłosie IX Ogólnopolskiej Konferencji „Biznes w kulturze – kultura w biznesie” pod tytułem „Kreatywność w kulturze”, zorganizowanej w 2022 r. przez Zespół Pieśni i Tańca „Silesianie” oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach, uczyniono identyfikację różnych aspektów kreatywności w samej kulturze, jej instytucjach oraz wpływu na otoczenie. Jego realizację oparto na źródłach...Data dostępności:
Kultura bezpieczeństwa w przedsiębiorstwie. Modele, diagnoza i kształtowanie – ebook
Anna Rakowska
Problem stosunku pracowników do spraw związanych z bezpieczeństwem i higieną pracy, który w środowisku przedsiębiorstwa przekształca się z czasem w określony zbiór powszechnie akceptowanych wzorów kulturowych, jest ważną częścią kultury organizacyjnej przedsiębiorstwa. Temat podjęty przez Autorki jest niewątpliwie ważny dla praktyki zarządzania, tym bardziej, że wciąż niewiele jest publikacji na ten...Data dostępności:
Data publikacji:
Skandynawskie uwarunkowania kulturowe w procesach zarządzania – ebook
Katarzyna Bachnik
W książce przedstawiono, w przystępny sposób, jak zarządzanie i kultura przenikają się nawzajem, jakie występują między nimi zależności i jak można je wykorzystać z pożytkiem dla siebie. Choć przedstawione zjawiska i prawidłowości zostały umieszczone w kontekście biznesowym, odnoszą się w równym stopniu do relacji pozazawodowych oraz aktywności na gruncie towarzyskim, rodzinnym i społecznym. Jeśli...Data dostępności:
Data publikacji:
Biznes w kulturze - kultura w biznesie: Nowe trendy w otoczeniu jednostek kultury – ebook
Niniejsze opracowanie związane jest z organizacją piątej już serii (jubileuszowej) Ogólnopolskiej Konferencji Naukowej „Biznes w kulturze – kultura w biznesie” pod tytułem „Nowe trendy w otoczeniu jednostek kultury”, zorganizowanej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach w 2018 r. przez mgr. Jerzego Stasicę – kierownika Zespołu Pieśni i Tańca „Silesianie”. Jej pokłosie stanowi zbiór artykułów prezentowanych...Data dostępności:
Biznes w kulturze − kultura w biznesie: Strategie rozwoju jednostek kultury w kontekście trendów występujących w ich otoczeniu – ebook
Celem publikacji – stanowiącej pokłosie VIII Ogólnopolskiej Konferencji „Biznes w kulturze – kultura w biznesie. Strategie rozwoju jednostek kultury w kontekście trendów występujących w ich otoczeniu”, zorganizowanej w listopadzie 2021 r. przez mgr. Jerzego Stasicę – kierownika Zespołu Pieśni i Tańca „Silesianie” oraz Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach – jest identyfikacja wpływu współczesnych trendów...Data dostępności:
Kulturowe uwarunkowania zarządzania i komunikowania w organizacjach publicznych – ebook
Niniejsza monografia jest efektem spotkań, wystąpień i dyskusji odbytych podczas V Zjazdu Katedr i Zakładów Zarządzania Publicznego oraz XII PR FORUM 2018, noszących wspólny tytuł „Kultura jako obszar zarządzania i komunikowania w przestrzeni publicznej”. Przedstawiony materiał badawczy jest niezwykle różnorodny i stanowi ciekawy wkład do zagadnienia zarządzania publicznego. Wprowadzenie tematyki kultury...Data dostępności:
Społeczno-kulturowe uwarunkowania systemów gospodarczych. SE 69 – ebook
Analiza porównawcza systemów gospodarczych skłania do poszukiwania źródeł różnic w efektach gospodarowania i sprawności ich funkcjonowania. Jak wiadomo, gospodarki rynkowe różnią się pomiędzy sobą. To zróżnicowanie może wynikać m.in. ze społeczno-kulturowych uwarunkowań. Z tego względu niezmiernie ważne jest określenie roli i miejsca tych czynników w procesie powstawania i funkcjonowania konkretnego...Data dostępności:
Zarządzanie współczesnymi przedsiębiorstwami. Uwarunkowania strategiczne, innowacyjne i kulturowe. Tom 7 – ebook
Tadeusz Falencikowski
Siódmy tom Prac Naukowych Wyższej Szkoły Bankowej w Gdańsku zawiera opisy wybranych problemów funkcjonowania współczesnych przedsiębiorstw. Opisy te koncentrują się w trzech obszarach: - zagadnienia strategiczne w przedsiębiorstwach, - innowacyjność w funkcjonowaniu przedsiębiorstw, - kultura we współczesnych organizacjach. Przedstawione wyniki badań naukowych mogą przyczynić się do rozwiązania...Data dostępności:
Data publikacji:
Koncepcje zarządzania i marketingu w sferze kultury. Projektowanie, implementacja i kontekst skuteczności działań – ebook
Joanna Łodziana-Grabowska Jan W. Wiktor
Książka prezentuje nowoczesne, interdyscyplinarne ujęcie zagadnień identyfikowanych i charakteryzowanych poprzez projektowanie, implementację oraz skuteczność działań w obszarze zarządzania i marketingu w sferze kultury. Modelowe rozwiązania uzupełniają studia przypadków, przykłady praktycznego wykorzystania strategii oraz przedsięwzięć marketingowych instytucji kultury. Zawartość opracowania obejmuje...Data dostępności:
Data publikacji:
Kulturowe uwarunkowania rachunkowości w świetle założeń i praktyki rachunkowości islamskiej i chińskiej – ebook
Jacek Adamek
Historia, teraźniejszość i przyszłość rachunkowości ściśle wiąże się z rozwojem ludzkiej cywilizacji i jej środowiskiem. Jednym z elementów je kształtujących jest kultura, ze swymi wymiarami. Kultura, obok takich składowych, jak np. system prawny, gospodarczy, poziom rozwoju rynku finansowego, czy też doświadczenia historyczne, z jednej strony staje się ważną charakterystyką modelującą oczekiwania...Data dostępności:
Data publikacji:
Zarządzanie międzynarodowe i internacjonalizacja przedsiębiorstw. Teoria i praktyka – ebook
Beata Glinkowska Bogusław Kaczmarek
Książka oparta jest na analizie teoretycznej i badaniach praktycznych. Zasadniczą jej treścią są opis i analiza zarządzania międzynarodowego w kontekście internacjonalizacji organizacji i gospodarki. Autorzy wychodzą poza konwencjonalny opis, dodając nowe zagadnienia i wątki, podkreślając zwłaszcza rosnącą rolę kapitału ludzkiego w zarządzaniu organizacjami. Analiza teoretyczna dotyczy problemów...Data dostępności:
Data publikacji:
Technologiczne i społeczno-ekonomiczne determinanty zatrudnienia w sektorze bankowym w Polsce – ebook
Jerzy Kaźmierczyk
W książce poruszono wpływ determinant: - ekonomicznych (prywatyzacja, napływ kapitału zagranicznego, łączenia banków oraz cykl koniunkturalny), - społecznych (kultura organizacyjna, migracje krajowe i międzynarodowe, poziom wiedzy, umiejętności i motywacji pracowników oraz potencjalnych pracowników), - technologicznych (systemy informatyczne wspomagające zarządzanie personelem, Internet i Intranet...Data dostępności:
Data publikacji: