metodyczne
- Niniejsza wiedza w kapsułce jest zestawieniem najczęściej używanych pojęć z zakresu tematyki dotyczącej problematyki wykorzystania analiz, a dokładniej: POJĘCIE I RODZAJE ANALIZ, ANALIZA, NARZĘDZIA,ANALIZA TECHNICZNICZNO-EKONOMICZNA, ANALIZA FINANSOWA, OGÓLNY CEL ANALIZY FINANSOWEJ, ANALIZY WEWNĘTRZNE, ANALIZY ZEWNĘTRZNE, ANALIZY OGÓLNOCAŁOŚCIOWE, ANALIZY ODCINKOWE, ANALIZA RETROSPEKTYWNA EX POST,...
Data dostępności:
- Książka stanowi próbę usystematyzowania wiedzy z zakresu znaczenia badania dynamiki cen nieruchomości mieszkaniowych w rozwoju społeczno-gospodarczym. Przeanalizowano doświadczenia krajów o rozwiniętych rynkach nieruchomości w aspekcie budowy indeksów cen, podsumowano kilkunastoletnie doświadczenia polskie oraz na podstawie autorskich baz danych cen ofertowych i transakcyjnych zbudowano indeksy cen,...
Data dostępności:
- W monografii podjęto próbę wykorzystania danych statystycznych o systemach emerytalnych ok. 30 krajów europejskich do oceny ich adekwatności dochodowej, efektywności oraz redystrybucyjności. Zbadano również zależności między tymi kategoriami oraz ich zróżnicowanie w przekroju porządków emerytalnych, wyodrębnionych na podstawie kryterium relacji między państwem i rynkiem w systemie emerytalnym. Zauważono...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Publikacja składa się z dwóch części: podręcznika „Uwarunkowania ustawowe i metodyczne aspekty kształcenia w zakresie przedsiębiorczości” oraz suplementu „Podstawy programowe i ramowe plany nauczania przedmiotu podstawy przedsiębiorczości dla poszczególnych typów szkół”. Opracowano w niej bardzo trudny i ważny temat, co jest próbą uzupełnienia luki prawno-metodycznej w zakresie nauczania przedsiębiorczości,...
Data dostępności:
- Konkurencja, krótki cykl życia produktów, postęp technologiczny spowodowały, że proces innowacyjny stał się bardziej kosztowny i ryzykowny. Wymusiło to na przedsiębiorstwach dzielenie się ryzykiem w pracach B + R oraz współpracę z innymi przedsiębiorstwami i organizacjami. W poszukiwaniu nowych źródeł wiedzy i innowacji przedsiębiorstwa lokują swoje działy badawczo-rozwojowe poza granicami macierzystego...
Data dostępności:
Data publikacji:
- „Jak stworzyć operat szacunkowy?” to kompleksowy przewodnik po wycenie nieruchomości — od teorii po praktykę. Zawiera wskazówki prawne, metodyczne i redakcyjne, idealny dla rzeczoznawców, studentów i instytucji. Przejrzysty, aktualny i profesjonalny. Wiedza, która procentuje w każdej wycenie! Ta publikacja spełnia wymagania dostępności zgodnie z dyrektywą EAA.
Data dostępności:
Data publikacji:
- W niniejszej publikacji prezentowane są nowe podejścia metodyczne wykorzystujące najnowsze osiągnięcia statystyki matematycznej, badań operacyjnych i informatyki. Strona merytoryczna dotyczy zarówno problematyki społeczno-ekonomicznej: procesów demograficznych, rynku mieszkaniowego, jak i problematyki finansowej: funduszy inwestycyjnych, ubezpieczeń, upadłości przedsiębiorstw, rynków towarowych. Opracowanie...
Data dostępności:
- Prezentowana publikacja jest rezultatem XX Konferencji Naukowej pn. „Projekty lokalne i regionalne – Zarządzanie ryzykiem projektu” zorganizowanej przez Katedrę Badań Strategicznych i Regionalnych Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach w dniach 12-13 czerwca 2017 r. przy partnerskiej współpracy z Miastem Radzionków. Tematyka jubileuszowej Konferencji inspirowała dyskusję jej uczestników nad identyfikacją,...
Data dostępności:
- Problem badawczy jest silnie osadzony w perspektywie właścicieli spółek kapitałowych – zarówno ich akcjonariuszy, jak i udziałowców – którzy w swoich decyzjach muszą rozstrzygać o swojej roli w przedsiębiorstwie, i czynią to w długim horyzoncie czasowym. W niniejszej monografii Autor proponuje metodyczne podejście do kształtowania relacji właścicielskich w połączeniu z racjonalnie uzasadnionym kształtowaniem...
Data dostępności:
- Praca składa się z siedmiu rozdziałów. Pierwsze trzy mają charakter teoretyczny. Rozdział trzeci charakteryzuje główny przedmiot analiz – zjawiska społeczne tj. konsumpcję ostentacyjną, snobizm, a przede wszystkim naśladownictwo. Rozdział czwarty charakteryzuje uwarunkowania, które determinują występowanie zjawisk socjogennych w zachowaniach polskich konsumentów. W piątym rozdziale zaprezentowano kwestie...
Data dostępności:
- Główny problem badawczy pracy został sformułowany następująco: W jaki sposób dokonywać oceny ekonomicznej projektów strategicznych na etapie ich identyfikacji, opracowania koncepcji oraz szczegółowego definiowania, biorąc pod uwagę warunki wewnętrzne i zewnętrzne tworzone przez miasto poprzemysłowe na podstawie kryteriów efektywności i skuteczności realizacji projektu? Celem pracy jest stworzenie nowego,...
Data dostępności:
- Praca składa się z pięciu rozdziałów, wstępu i zakończenia. Pierwsze cztery rozdziały mają charakter teoretyczny, natomiast piąty jest rozdziałem empirycznym. W rozdziale pierwszym przedstawiono podstawy teoretyczne dotyczące komunikacji marketingowej. W rozdziale drugim przedstawiono otoczenie, jego rodzaje i wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstw. W rozdziale trzecim została przedstawiona rola komunikacji...
Data dostępności:
- W pracy zostały rozpatrzone tematy mające szersze spektrum postrzegania problematyki stabilności inwestycji finansowych. Rozważony został istotny problem dla spójnego, ale ogólnego połączenia różnorodnej tematyki badawczej w monografii, dotyczący szeroko rozumianego pojęcia kryzysu ekonomicznego, z którym zawsze są zespolone określone metodologiczne i metodyczne perturbacje, co wynika ze zmienności...
Data dostępności:
- Jednym z narzędzi zarządzania przedsiębiorstwem ukierunkowanych na wczesne ostrzeganie przed zagrożeniami jest monitoring finansowy, który cechuje proces ciągłego i aktywnego zarządzania oparty na pełnej i kompleksowej analizie sytuacji przedsiębiorstwa, antycypujący pojawiające się ograniczenia, zagrożenia i bariery funkcjonowania oraz rozwoju zarówno wewnątrz, jak i w otoczeniu. Monografia jest adresowana...
Data dostępności:
- W rozdziale I zdefiniowano pojęcie „badań rynku”, charakteryzując ich międzynarodowy wymiar i wskazując na konsekwencje, z jakimi badacz musi się liczyć, realizując badania w wielu krajach. Omówiono procedurę międzynarodowych badań rynku z zachowaniem ekwiwalencji, wskazując na rozstrzygnięcia metodyczne wynikające z przyjętego celu badań, a wpływające na jego przebieg. W rozdziale II omówiono znaczenie...
Data dostępności:
- Publikacja stanowi przegląd informacji na temat ewolucji, obecnego stanu oraz przyszłości zarządzania zasobami ludzkimi (ZZL). Zagadnienia zostały przedstawione na tle dynamicznych zmian społeczno-gospodarczych. -------------------------------------- W książce omówiono m.in.: dorobek badawczy i osiągnięcia ośrodków naukowych zajmujących się ZZL w latach 2007–2020; tożsamość naukową...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Publikacja skierowana jest do badaczy oraz praktyków zarządzania strategicznego interesujących się problematyką osiągania przewagi konkurencyjnej drogą wzmacniania innowacyjności organizacyjnej oraz wykorzystywania relacji międzyorganizacyjnych. Opracowanie w szczególny sposób koncentruje się na relacjach współtworzenia innowacji utrzymywanych oraz wykorzystywanych w ekosystemach innowacji, ich istocie,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Recenzowana praca podejmuje interesujące, ważne i aktualne zagadnienie proekologicznej orientacji rachunkowości, tzw. „zielonej rachunkowości". (...) Rachunkowość jako uniwersalny system informacyjno-kontrolny o wielowiekowej historii, powszechnie uznanym dorobku teoretycznym i niekwestionowanych walorach praktycznych, ustawicznie ewoluuje. Jednym z kierunków współczesnej ewolucji rachunkowości jest...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Celem książki jest prezentacja wyników badań dotyczących oceny atrakcyjności inwestycyjnej województwa śląskiego. Poszukiwano głównie odpowiedzi na pytania: Co obecnie stanowi o atrakcyjności województwa śląskiego jako terenu ekspansji inwestycyjnej? Jakie czynniki będą decydowały o tej atrakcyjności w przyszłości? Cele szczegółowe badań były następujące: identyfikacja inwestorów zagranicznych, którzy...
Data dostępności:
- Przedmiotem rozważań w niniejszej księdze są nowe koncepcje marketingu, zidentyfikowane przez Profesora Leszka Żabińskiego. Układ strukturalny publikacji wyznaczają osiągnięcia Profesora Leszka Żabińskiego w sferze metodologicznej. Profesor od wielu lat konsekwentnie zabiera głos w dyskusji nad tożsamością i naukowym statusem marketingu. Postuluje, by marketing w Polsce został zinstytucjonalizowaną...
Data dostępności:




















