small
Filtruj po kategorii
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
Liczba pozycji: 16
- Jak sobie wyobrażasz własny biznes? - Jako miejsce realizacji swoich marzeń? - Miejsce, gdzie sam, bez szefa, będziesz mógł decydować o swoim losie? - Źródło życiodajnej gotówki, która zapewni Tobie i Twojej rodzinie godziwe życie i te wspaniałe wymarzone wakacje wśród palm na tropikalnej plaży? Wszystko to może znaleźć się w zasięgu Twoich rąk! Poczuj wreszcie zapach i dotyk pieniędzy,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- The main theoretical and exploratory objective of this book is to propose methods for predicting subpopulation characteristics and to analyse the properties of the predictors, taking into account the correlation between the random variables. The practical objectives include: – adapting the methods of small area estimation, a model-based approach, for economic data obtained in longitudinal surveys; –...
Data dostępności:
- The study attempts to address three research problems: 1. What is the status and significance of the MSE-sector enterprises in selected CEE countries? 2. What reporting obligations do enterprises from the MSE sector have? 3. What is the possible improvement orientation with regard to MSE-sector reporting in the CEE countries in terms of sustainable development? This monograph aims to conduct a cross-country...
Data dostępności:
- The present textbook came into existence mostly as theoretical and methodical guide in the range of complex and extensive subject matter of the market analysis. The author concentrated on the research projects based on secondary sources of information. They are commonly used in practice (also by small firms), because as a rule they are a lot cheaper than the field research. Consequently, the problems...
Data dostępności:
- In this paper, the issue of food market relationships is considered from the consumer perspective. The paper comprises eight sections. The first one introduces the term and structure of relationships between consumers and enterprises. The next sections present selected phenomena and trends occurring in food markets, as seen from the relational perspective. We realize that important topics related to...
Data dostępności:
- Książka omawia własności statystyczne metody Propensity Score Matching w małej próbie. Porównano w niej na gruncie symulacji różne estymatory łączenia wykorzystujące prawdopodobieństwo w małych próbach. Porównaniu są poddane estymatory służące do szacowania przeciętnych efektów oddziaływania (ATE) oraz przeciętnych efektów oddziaływania wobec jednostek poddanych oddziaływaniu (ATT). Dla obu efektów...
Data dostępności:
- This book explores an important but often neglected aspect of a firm's finances: trade credit management (TCM). When firms offering credit to each other so purchases can be made on open account it is a vital source of business-to-business credit flows. Trade credit is the life-blood of competitive economies. Trade credit involves taking calculated credit risks. In return, selling firms boost sales...
Data dostępności:
Data publikacji:
- A compelling case for the importance of entrepreneurship was made by the World Economic Forum (2018): 'entrepreneurs are key drivers of economic and social progress. Rapidly growing entrepreneurial enterprises are often viewed as important sources of innovation, productivity growth and employment (small and medium-sized enterprises account for 97% of all jobs in emerging economies). Many governments...
Data dostępności:
- This book is a comprehensive compendium of knowledge about the sharing economy and the impact of sharing solutions on the shaping of urban logistics networks. The publication presents the genesis and development of the sharing economy concept and also provides a taxonomy of these solutions. The monograph also presents a set of tools for effective evaluations of the sharing economy in urban areas. It...
Data dostępności:
- In the first part of the monograph the authors evaluate support systems for the development of enterprises, use of financial instruments offered by the European Space Agency and European Union by small and medium-sized space enterprises in Poland for the innovative capacity of these enterprises, the development of a model for assessing the innovative capacity of space industry SMEs and the verification of...
Data dostępności:
- Plan marketingowy - Lejek sprzedażowy - Kampanie reklamowe - Budowanie marki Marketing to proste to praktyczny przewodnik Donalda Millera, oparty na sprawdzonych zasadach z bestsellerowego „Modelu StoryBrand. Książka przedstawia listę kontrolną w pięciu krokach, która pomoże ci stworzyć skuteczny lejek sprzedażowy, integrujący wszystkie kluczowe punkty styku z klientem. Dlaczego warto przeczytać...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Zakres pracy jest ściśle określony i spójny. Problem badawczy jest stosunkowo wąski, dzięki czemu praca ma charakter kompletny i wyczerpujący. Jest to praca rzetelnie opisująca dorobek naukowy w zakresie wskazanym w pierwszej części tytułu, sięgając wstecz do lat 30- i 40-tych ubiegłego wieku. Jako taka, może stanowić kompendium wiedzy z zakresu metod oceny ważności gałęzi i istotny punkt odniesienia...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Poland and Japan, two countries with different cultures, economies, histories and geographical locations, are moving closer together through growing economic cooperation. This monograph provides a wide-ranging analysis of this cooperation, both from a macroeconomic, microeconomic (case studies of selected companies) and mesoeconomic (industry-specific analyses) perspective. Mutual trade, investment...
Data dostępności:
- Artur Ogurek Robert Krzemień Aleksanra Grabowska-Powaga Jimoh O. Saka Odunbaku Omoayena Solomon K. Omogbemi Anna M. Deptuła Andrzej Kulis Edyta Abramek Izabela Karwala Bartosz StraszakInnovation is intricately tied to the notions of change, novelty, and reform, playing a pivotal role in modern business and industry. As W.T. Brady asserts, managing change and innovation is one of the most critical tasks organizations face today. This monograph delves into the multifaceted nature of innovation, emphasizing its social dimensions alongside its economic and technical aspects. The book...
Data dostępności:
- Współczesne przedsiębiorstwa znalazły się w sytuacji, w której zdolność dynamicznej adaptacji do zmieniających się warunków rynkowych jest kluczowym czynnikiem przewagi konkurencyjnej. Oznacza to, że wszyscy pracownicy przedsiębiorstw odpowiedzialni i zaangażowani w procesy muszą być wyposażeni w odpowiednie narzędzia, umożliwiające im szybkie i łatwe podejmowanie skutecznych działań doskonalących...
Data dostępności:
- Marketing 5.0 . to najnowsza książka autorytetu w zakresie marketingu, Philipa Kotlera, i jego współpracowników: Hermawana Kartajaya oraz Iwana Setiawana. Skupiają się w niej głównie na trzech ważnych zjawiskach, którym muszą stawić czoła marketerzy: szybkim postępie technologicznym, zmieniającym się zachowaniu konsumenckim oraz zmianach w modelach biznesowych. Jednym z kluczowych zagadnień Marketingu...
Data dostępności:
Data publikacji:
Filtruj wyniki wyszukiwania
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
















