teoria
Liczba pozycji: 77
Teoria konkurencji. Ekonomiczna teoria wszystkiego – ebook
Adam Noga
Autor wykazuje, że teoria i praktyka wspierania konkurencji prowadzona w prawie 130 krajach świata musi być ukierunkowana nie tylko na korzyści dla konsumenta, we wszystkich pełnionych przez niego funkcjach w gospodarce: pracownika, przedsiębiorcy, konsumenta i obywatela, ale także na integralne korzyści dla całego gospodarstwa domowego. Zadowolony konsument nie może tracić pracy ani rozwojowego środowiska...Data dostępności:
Data publikacji:
Francuska lingwistyczna teoria dyskursu – ebook
Halina Grzmil-Tylutki
Francuska teoria zwana analizą dyskursu pojawiła się jako nowa propozycja kompleksowego ujęcia rzeczywistości zamkniętej w tekście. Po retoryce oraz badaniach filologicznych i hermeneutycznych, to właśnie analiza dyskursu powróciła do tekstu, stanowiąc reakcję na kierunki współczesnego językoznawstwa ograniczające do zdania przedmiot dociekań. (...) Samo pojęcie dyskursu należy do bardzo ekspansywnych....Data dostępności:
Data publikacji:
Kulturowa teoria literatury 2. Poetyki, problematyki, interpretacje – ebook
Ryszard Nycz Teresa Walas
Kulturowa teoria literatury 2: poetyki, problematyki, interpretacje , pod red. Teresy Walas i Ryszarda Nycza - to druga część szerzej zakrojonego projektu, będącego rezultatem zespołowej pracy, a zmierzającego do restytuowania badań teoretycznoliterackich w horyzoncie współczesnej refleksji humanistycznej oraz obecnej sytuacji kulturowo-cywilizacyjnej.Data dostępności:
Data publikacji:
Wywieranie wpływu na ludzi. Teoria i praktyka – ebook
Robert B. Cialdini
Znakomita książka z dziedziny psychologii społecznej, prezentująca techniki wywierania wpływu, skierowana jest do wszystkich zainteresowanych wpływaniem na innych ludzi oraz tych, którzy pragną obronić się przed niepożądanym oddziaływaniem bądź manipulacją. Książka skierowana jest do osób, które zawodowo zajmują się wpływaniem na innych: do dziennikarzy i psychologów, kierowników i negocjatorów, specjalistów...Data dostępności:
Data publikacji:
Marketing. Teoria i przykłady – ebook
Waniowski Sobotkiewicz Daszkiewicz
Celem tej książki jest przedstawienie wszystkich podstawowych zagadnień z dziedziny marketingu, a tym samym zainspirowanie do ich stosowania w praktyce. Staraliśmy się odnieść kolejne zagadnienia do otaczającej nas rzeczywistości, często posługując się przykładami przedsiębiorstw polskich bądź zagranicznych. Adresatem książki są wszyscy, którzy pragną nauczyć się lub pogłębić znajomość marketingu....Data dostępności:
Data publikacji:
Wiedza i władza. Informacyjna teoria kapitalizmu i wywołana przez nią rewolucja – ebook
George Gilder
George Gilder, pisarz, którego najczęściej cytował prezydent Ronald Reagan, powraca z nową, przełomową teorią kapitalizmu. W Wiedzy i władzy Gilder przedstawia nową teorię tłumaczącą wytwarzanie bogactwa w kapitalizmie i opisuje, jak amerykańska gospodarka może odzyskać żywotność i ponownie zacząć się rozwijać. Jego zdaniem nastał czas, aby gospodarka kierowała się zasadami wolnorynkowego kapitalizmu,...Data dostępności:
Data publikacji:
Żeglarz jachtowy - teoria i praktyka – ebook
Zbigniew Klimczak
Dominik Życki, doskonały teoretyk i praktyk żeglarstwa regatowego, partner Mateusza Kusznierewicza, napisał o pierwszym wydaniu podręcznika recenzję zatytułowaną: 30 lat praktyki na 100 stronach . Powyższe zdanie, a nie oryginalny tytuł, jest wg mnie (pisze Dominik Życki) esencją nowego podręcznika Zbigniewa Klimczaka Żeglarz jachtowy - teoria i praktyka . Nie jest to typowy podręcznik dla zdających...Data dostępności:
Data publikacji:
Anty-teoria literatury – ebook
Anna Burzyńska
Jak właściwie myśleć dzisiaj o teorii literatury? Jak ją uprawiać? Czy teoria jest potrzebna literaturze? Czy może tylko literaturoznawcom? Pytania te stawiano sobie przez cały XX wiek, ale od końca lat 60., wraz z tzw. Kryzysem teorii w wiedzy o literaturze okazały się one szczególnie ważne. Książka Anny Burzyńskiej opowiada o sytuacji teorii po strukturalizmie, kiedy to dla wielu badaczy literatury...Data dostępności:
Data publikacji:
Dziennikarstwo wobec nowych mediów. Historia - teoria - praktyka – ebook
Zbigniew Bauer
Publikacja przedstawia główne kierunki zmian w dziennikarstwie, w pojmowaniu funkcji przekazu dziennikarskiego (i generalnie: medialnych przekazów informacyjnych), a także roli dziennikarza - zmian, które dokonują się z jednej strony pod wpływem tzw. nowych mediów, z drugiej zaś wynikają z faktu, iż komunikaty typu informacyjnego krążą w przestrzeni określanej właściwościami takich mediów.W coraz większym...Data dostępności:
Data publikacji:
Konkurencyjność - teoria i praktyka – ebook
Magdalena Olczyk
Czym jest konkurencyjność? Jak w gąszczu definicji konkurencyjności wybrać tę jedyną właściwą dla badanego zjawiska? Czy istnieje teoria konkurencyjności? Jak zmierzyć poziom konkurencyjności przedsiębiorstwa, branży i gospodarki? Rozpoczynając od odpowiedzi na powyższe pytania Autorka w sposób niezwykle przystępny i obrazowy przeprowadza wnikliwą analizę konkurencyjności polskiego eksportu na...Data dostępności:
Data publikacji: