marta
- Osoby korzystające z urlopu macierzyńskiego, rodzicielskiego czy wychowawczego mogą podjąć dodatkowe zatrudnienie. Kiedy i na jakiej zasadzie mają prawo podjąć takie zatrudnienie u własnego pracodawcy, a kiedy i na jakich zasadach - u innego pracodawcy? I czy może to być tylko dodatkowe zatrudnienie w ramach umowy cywilnoprawnej np. zlecenia, czy też może to być także dodatkowe zatrudnienie etatowe?...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Osoby korzystające z urlopu macierzyńskiego, rodzicielskiego czy wychowawczego mogą podjąć dodatkowe zatrudnienie. Kiedy i na jakiej zasadzie mają prawo podjąć takie zatrudnienie u własnego pracodawcy, a kiedy i na jakich zasadach - u innego pracodawcy? I czy może to być tylko dodatkowe zatrudnienie w ramach umowy cywilnoprawnej np. zlecenia, czy też może to być także dodatkowe zatrudnienie etatowe?...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Jeśli stanąłeś właśnie pod ścianą w poszukiwaniu sposobu dotarcia do nowych klientów albo dowiedziałeś się od znajomego, z gazety, Internetu o istnieniu możliwości budowania swojej marki osobistej na skalę światową i to zupełnie za darmo, to ta książka jest dla Ciebie. Autorka ma nadzieję, iż zaczynając swoją podróż, nie znalazłeś się w takiej sytuacji jak ona, czyli bez pracy. Jeżeli chcesz zwiększyć...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Polityka rachunkowości na 2023 rok w praktyczny sposób omawia aktualne zasady ewidencji księgowej jednostek budżetowych i samorządowych zakładów budżetowych. Uwzględnia wszystkie wprowadzone w ostatnim okresie zmiany do ustawy o rachunkowości, ustawy o finansach publicznych oraz przepisów wykonawczych. Zawiera wzory i zarządzenia gotowe do zastosowania w każdej jednostce. Dodatkowo szczegółowa analiza...
Data dostępności:
Data publikacji:
- The main objective of this monograph is to determine on the basis of the survey the role of controllers in contemporary Polish companies. The study confirmed that same of the tasks performed by contemporary controllers in Polish companies are the same as those performed by their counterparts around the world although same differences were also identified. Comparing the current role of controllers in...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Biblioteka Kongresu Consumer Finance jest cyklem wydawniczym Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych w Polsce - Związku Pracodawców, reprezentującej przedsiębiorstwa z różnych obszarów biznesu rynku konsumenckiego. Jest jednym z istotnych przejawów aktywności samorządowej KPF, obejmującej całe spektrum zagadnień i problemów, z jakimi mamy do czynienia w bankowości, pośrednictwie finansowym, zarządzaniu...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Publikacja w praktyczny sposób przedstawia różnorodne zastosowania sztucznej inteligencji (AI) i wirtualnej rzeczywistości (VR) w biznesie, edukacji i zarządzaniu zespołami. Pierwsza część książki dotyczy AI i jej rosnącej roli w rekrutacji, rozwoju pracowników oraz zarządzaniu talentami. W drugiej części autorki opisują, jak wirtualna rzeczywistość ułatwia tworzenie angażujących i efektywnych szkoleń...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W książce omówiono nowoczesne metody uczenia się i podnoszenia kompetencji. Autorka radzi, jak w czasach nieustannie zmieniających się realiów rynkowych wykorzystać nowe technologie szkoleniowe w cyfrowej i wirtualnej rzeczywistości, aby stworzyć środowisko sprzyjające wymianie wiedzy i współpracy. Z publikacji można dowiedzieć się m.in.: • jak zaplanować i zaprojektować nowoczesny program...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Martyna Domaradzka Iwona Grochowska Tomasz Kret Joanna Liksza Małgorzata Machała Magdalena Miąsek Katarzyna Patalan Marzena Reczulska Karolina Rupiewicz Małgorzata Sałek-Konwa Adam Seoudi Marzena Sibińska Piotr Sierociński Marta Stafecka Izabela Sułkowska Magdalena Tur Anna Wojciechowska Mateusz ŻydekPublikacja prezentuje wszystkie najistotniejsze zagadnienia związane ze świadczeniami pozapłacowymi oferowanymi przez pracodawców. Niezwykle dynamiczna sytuacja na rynku wymaga od organizacji elastycznego podejścia do wypracowanych przez ostatnie lata schematów działania. Jednocześnie może być szansą dla HR na stworzenie nowoczesnych, profesjonalnych polityk w zakresie wynagradzania i motywowania...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Justyna Kliombka-Jarzyna Aleksandra Stankiewicz Justyna Wiktorowicz Patrycja Woszczyk Izabela Warwas Magdalena Kuba Ewa Staszewska"Istotną trudność nastręcza praktykom biznesu zrozumienie specyfki potrzeb i podejmowanie decyzji personalnych w stosunku do pracowników, różniących się znacząco tak pod względem kompetencyjnym, jak również społecznym i kulturowym. Przygotowana publikacja odpowiada na te wyzwania. Jej wielkim walorem jest możliwość bezpośredniego wykorzystania w procesie zarządzania proponowanych działań, praktycznych...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Wraz z następującą globalizacją rynków i liberalizacją gospodarki światowej obserwuje się wzrost konkurencji w ostatnich latach, co w obliczu zachodzących zmian w otoczeniu w zakresie technologii, regulacji i popytu powoduje jeszcze wyższy poziom rywalizacji między przedsiębiorstwami. Starają się one sprostać wymaganiom rynku nawiązując współpracę z innymi podmiotami rynkowymi w formie aliansów strategicznych,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka wprowadza czytelnika w świat relacji międzyludzkich, z jakimi mamy do czynienia w pracy zawodowej. Zostały w niej przedstawione najważniejsze teorie i techniki służące skutecznej komunikacji we współczesnym świecie biznesu, przydatne każdemu niezależnie od stażu pracy i doświadczenia zawodowego, jak i pełnionej funkcji. Budowanie i utrzymywanie satysfakcjonujących relacji z współpracownikami...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Agnieszka Gryszczyńska prof. UKSW Grażyna Szpor Wojciech Rafał Wiewiórowski prof. UG Mateusz Badowski Agnieszka Besiekierska Tomasz Chomicki Kamil Czaplicki Małgorzata Czyżniak Anna De Ambrosis Vigna Wojciech Dobrzański Konrad Radomiński Marlena Sakowska-Baryła prof. UŁ Dominka Skoczylas Małgorzata Skórzewska-Amberg Maria Szczekało Sebastian Szczerba Agata Ślusarek Krzysztof Świtała Artur Tarwacki Marcin Wysocki Beata Zbarachewicz Krzysztof Zieliński Piotr Drobek Marta Grabowska Katarzyna Kupka Magdalena Małecka-Łyszczek prof. UEK Radosław Mędrzycki prof. ucz Daniel Mider Aleksandra Monarcha-Matlak prof. US Magdalena Olborska Agnieszka Piskorz-Ryń prof. UKSWSolidarność ma w Europie długie tradycje i umocowanie w unijnym traktacie. W Polsce solidarność jest konstytucyjnym obowiązkiem władz publicznych i każdego człowieka, a sposób jego wypełniania nabiera szczególnego znaczenia w sytuacjach kryzysowych. Funkcje zasady solidarności: integracyjna i redystrybucyjna, wymagają dookreślenia uwzględniającego transformację cyfrową i coraz mocniejsze sprzęganie...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Job crafting jest metodą zwiększania zaangażowania pracowników i wspierania ich w budowaniu poczucia sensu pracy. Polega na dokonywaniu przez nich fizycznych oraz poznawczych zmian w sposobie wykonywania pracy, stosunku do niej lub w relacjach ze współpracownikami. Ta potwierdzona naukowo koncepcja zyskuje popularność wśród psychologów pracy i praktyków HR w krajach zachodnich, USA i Skandynawii....
Data dostępności:
Data publikacji:
- Elżbieta Szczepankiewicz Aldona Kamela-Sowińska Katarzyna Młynarczyk Ryszard Żółtowski Aleksandra Szyba Marta Witkowska Agnieszka Luma Joanna KlakPublikacja w sposób kompleksowy prezentuje teoretyczne i praktyczne zagadnienia dotyczące organizacji systemów kontroli zarządczej i realizacji skutecznego audytu wewnętrznego w jednostkach na różnych poziomach sektora samorządowego, czyli w urzędach marszałkowskich, starostwach powiatowych, urzędach gmin oraz nadzorowanych i podległych jednostkach samorządowych. W książce udzielono odpowiedzi na...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Praktyczny poradnik o marketingu, sprzedaży, public relations on-line i promocji w mediach społecznościowych Jeśli prowadzisz firmę w jakiejkolwiek branży i nie wykorzystujesz jeszcze biznesowego potencjału internetu, ta książka jest właśnie dla Ciebie. Została przygotowana przez specjalistów od lat związanych z biznesem internetowym w Polsce, pracujących dla Money.pl, jednej z największych grup internetowych...
Data dostępności:
Data publikacji:
- NIE CZEKAJ, AŻ ŻYCIE SAMO SIĘ UŁOŻY. SAMA SIĘGNIJ PO TO, CZEGO PRAGNIESZ. Czy kobieta może osiągnąć sukces bez oglądania się na opinie innych? Jak przełamać oczekiwania i uprzedzenia otoczenia, które blokują nasze działania? Jak budować pewność siebie w świecie, w którym kobiece dokonania i przywództwo wciąż budzą zdumienie? Alicja Wysocka-Świtała, odnosząca sukcesy współwłaścicielka agencji PR-owskiej,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Czternasty tom rozmów, które pierwotnie drukowane były przez cały 2014 rok w dwutygodniku „Biblioteka Analiz”, przynosi wywiady z wydawcami, księgarzami, papiernikami, drukarzami, a także osobami kierującymi ważnymi instytucjami kultury jak ZaiKS, Copyright Polska czy Polska Sekcja IBBY. Rozmowy z przedstawicielami firm małych i dużych, a także wielkich międzynarodowych koncernów jak Heidelberg...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Najlepsza książka roku 2013 w kategorii "Klient, sprzedaż, marketing" w rankingu THINKTANK „Podaj dalej, czyli jak stworzyć porywającą opowieść dla marki” to fascynująca podróż do świata marek, które swoimi historiami porywają tłumy. Jednak nie same marki, ich sukcesy są tu najważniejsze. Istotne jest to jak odnalazły w sobie powołanie, odkryły swój talent. Książka nie jest poradnikiem o sztuce opowiadania....
Data dostępności:
Data publikacji:
- Wiele osób, które rozpoczyna swoją drogę w biznesie sieciowym na Instagramie popełnia mnóstwo błędów. W efekcie wpadają w zwątpienie, czy w ogóle się do tego nadają. Autorka też należała do tej grupy. Dziś jest już po drugiej stronie. Przetrwała niełatwą drogę na szczyt i nie tylko osiągnęła sukces, ale go utrzymuje, idąc nieustannie naprzód. Obecnie 90% partnerów i klientów w biznesie pozyskuje...
Data dostępności:
Data publikacji: