strategii
- ZARZĄDZANIE Współczesne firmy funkcjonują w skomplikowanych i dynamicznie zmieniających się warunkach, co utrudnia zarządzającym nie tylko przygotowanie dobrej strategii, lecz także skuteczne jej wdrożenie. Implementacji strategii towarzyszy duży stopień złożoności, co powoduje, że przedsięwzięcia mające na celu realizację długofalowych celów często nie przynoszą oczekiwanych rezultatów. Publikacje...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Jedną z najbardziej istotnych, rodzajowych kategorii strategii jest strategia bezpieczeństwa. Wprawdzie jest ona kontynuacją klasycznej (militarnej) ścieżki rozwoju myśli strategicznej, ale zasadniczo skupia się a przesłankach zgoła przeciwstawnych. jej zamysł sprowadza się nie do tego, jak wojnę wygrać, ale jak do niej nie dopuścić bądź się przed nią obronić.
Data dostępności:
- "BIZNES / STRATEGIE Trzy niezbędne elementy strategii: pasja, kontrola kosztów i dyscyplina nie zawsze występują w firmie jednocześnie, co stanowi warunek udanej realizacji strategii. Co zrobić, aby tak właśnie było? Nie każdej firmie jest potrzebna strategia. Wiele nowych koncepcji jest przereklamowanych i ryzykownych. Istnieje pewien trzon myślenia o strategii firmy, który wymaga myślenia w osi...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Wykorzystaj potencjał swojej firmy i twórz lepszą przyszłość! Czy Ty i Twoi pracownicy możecie stać się superbohaterami? Tak! Dzięki strategii CSR (Corporate Social Responsibility) to możliwe! W książce „Dobroczynność jako element nowoczesnej strategii marketingowej” znajdziesz innowacyjne sposoby na to, by współpraca z organizacjami pozarządowymi przyniosła Twojej firmie wymierne...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka stanowi kompleksową analizę strategii stosowanych przez dzieci w procesie rozwiązywania matematycznych zadań tekstowych w sytuacji, gdy nie muszą dostosowywać się do wymagań szkolnych. Autorka, opierając się na solidnym zapleczu teoretycznym oraz badaniach empirycznych, analizuje i szczegółowo opisuje mechanizmy poznawcze i dydaktyczne związane z kształtowaniem umiejętności matematycznych w...
Data dostępności:
- Richard Rumelt, światowy autorytet w dziedzinie strategii i zarządzania, autor bestsellera Dobra strategia - zła strategia, pokazuje, jak rozpoznać kluczowe wyzwania firmy oraz stworzyć dynamiczną i spójną strategię. Powszechne błędy Liczne badania pokazują, że liderzy często nie rozumieją, czym właściwie jest strategia ani jak ją tworzyć, mylą też z nią cele finansowe („wzrost o 15% rocznie”)...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Richard Rumelt, światowy autorytet w dziedzinie strategii i zarządzania, autor bestsellera Dobra strategia - zła strategia, pokazuje, jak rozpoznać kluczowe wyzwania firmy oraz stworzyć dynamiczną i spójną strategię. Powszechne błędy Liczne badania pokazują, że liderzy często nie rozumieją, czym właściwie jest strategia ani jak ją tworzyć, mylą też z nią cele finansowe („wzrost o 15% rocznie”)...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Monografia koncentruje się na praktyce komitetów strategii, stanowiących formalne struktury powoływane przez rady nadzorcze i rady dyrektorów. Książka ukazuje komitety strategii jako formalne mechanizmy wspierające nieformalne procesy strategizowania, angażujące nie tylko oficjalnych członków, lecz również innych członków rad, kadrę zarządzającą i konsultantów. Publikacja oparta jest na unikalnych...
Data dostępności:
- Kompendium informacji o zmianach, jakie zachodzą w krajach i regionach UE w zakresie poszczególnych komponentów inteligentnego rozwoju oraz osiągania spójności w tym obszarze. Po tę książkę powinni sięgać: - osoby zajmujące się naukowo i zawodowo problematyką integracji europejskiej oraz stosunkami międzynarodowymi; - politycy zainteresowani tymi problemami, gdyż informacje w niej zawarte dają podstawę...
Data dostępności:
- Jeśli prowadzisz spółkę z o.o. lub dopiero rozważasz tę formę działalności, ta książka pomoże Ci zrozumieć, jak zatrzymać więcej środków we własnej firmie, działając zgodnie z obowiązującymi przepisami. Publikacja przedstawia dwanaście w pełni legalnych sposobów na ograniczenie lub wyeliminowanie podwójnego opodatkowania – bez ryzyka, nadmiernej biurokracji czy stosowania niejasnych trików księgowych....
Data dostępności:
- Kulisy Formuły 1 oczami osoby, która spędziła 136 wyścigów na stanowisku dowodzenia w alei serwisowej. Kierowcy są twarzą Formuły 1, ale za każdym z nich stoi zespół kilkuset osób, tak samo jak oni pragnących tylko jednego - zwycięstwa. W dniu wyścigu to właśnie strateg zespołu, mimo ogromnej presji, musi podjąć kluczowe decyzje w ułamku sekundy. W tej książce Bernie Collins, doświadczona inżynierka...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Przedmiot monografii stanowi charakterystyka konwencji sitcomu amerykańskiego wytypowanych na podstawie analizy trzech niezwykle popularnych seriali z tego gatunku. Autorka odpowiada na pytania, z jakimi wyzwaniami muszą się mierzyć tłumacze sitcomów i jak znajomość specyfiki genologicznej tych seriali może ułatwić im pracę. Rozprawa ma charakter pionierski odnośnie badania zjawiska sitcomu w jego...
Data dostępności:
Data publikacji:
- John Lewis Gaddis , wybitny amerykański historyk, znawca problematyki zimnej wojny, analizuje myśl i działania wielkich strategów, od perskiego króla Kserksesa przez Napoleona po Roosevelta, z perspektywy sentencji starogreckiego poety, zinterpretowanej przez brytyjskiego filozofa Isaiaha Berlina w słynnym tekście Jeż i lis. Esej o pojmowaniu historii u Tołstoja. Gaddis prowadzi czytelnika przez kolejne...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Łatwo uwierzyć w niebezpieczny mit, że aby osiągnąć prawdziwy sukces, wystarczy więcej i ciężej pracować. Jeśli popełniasz ten błąd, najpewniej ciągle się starasz i podejmujesz coraz to nowsze działania, a oczekiwany triumf nie nadchodzi. Zamiast tego odczuwasz zmęczenie i konsternację. Zastanawiasz się, czy może trzeba jeszcze bardziej zwiększyć swoją produktywność? Odpowiedź brzmi: nie. Potrzebujesz...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Masz eBooka i nie wiesz, jak i gdzie go sprzedać? Jak promować eBooka poza social media, by dotrzeć do odbiorców? Jak budować swoją markę za pomocą eBooka i książki? Jesteś na wyspie “nie sprzedaję”, a chciałabyś dostać się na “wyspę sprzedawaj więcej”? Może już próbowałaś promować eBooka i zrobiłaś kampanię sprzedażową, ale coś poszło nie tak, jak się spodziewałaś i teraz...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Ponadczasowy traktat polityczny i jedna z najważniejszych książek wszech czasów Książę to nieśmiertelne refleksje, które do dziś kształtują myślenie liderów na całym świecie. Mądrość tej książki wykracza dalece poza tak zwany makiawelizm. Machiavelli był znakomitym psychologiem rozpracowującym przeciwników i przewidującym ich kolejne ruchy. Dostrzegał złożoność podejmowania strategicznych decyzji....
Data dostępności:
Data publikacji:
- Jakkolwiek sprawy się potoczą, w Syrii nic już nie będzie jak dawniej. Przemoc będzie wygasała latami − zbyt wiele broni znalazło się w tym kraju, zbyt wielu ludzi za nią chwyciło. Zachodzi ryzyko, że cały region − Turcja w szczególności, lecz także bliska przecież Europa, jeszcze długo będą borykały się z konsekwencjami konfliktu. Po zniesieniu stanu wyjątkowego w 2011 roku i po zakończeniu...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Złów złotą rybkę w oceanie internetu! Wiek XXI to epoka informacji. A może raczej: nadmiaru informacji. Internet w coraz mniejszym stopniu jest źródłem cennej wiedzy, przypomina raczej śmietnik przepełniony fake newsami i milionami bodźców oddziałujących na odbiorców w każdej sekundzie. Do tego stanu rzeczy przyczyniają się także marketerzy, którzy w obliczu ślepoty bannerowej czy też programów do...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Jak AI zmienia biznes i jego otoczenie Dowiedz się, jak wygląda obecnie wykorzystanie uczenia maszynowego i sztucznej inteligencji w zarządzaniu strategicznym, a także adaptacja tych oraz innych pojawiających się technologii przez organizacje biznesowe. Poznaj społeczną percepcję tych procesów. W dziewięciu skondensowanych i przystępnie napisanych rozdziałach znajdziesz znakomite i krytyczne wprowadzenie...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Współczesna gospodarka stawia przed firmami coraz to nowe wyzwania. Powstaje więc wiele koncepcji strategicznych, których wdrażanie okazuje się bardzo trudne. Autor poszukuje najskuteczniejszego sposobu wdrożenia strategii, pozwalającego rozwiązać największe problemy z tym związane. Zostały więc przedstawione: istota współczesnej strategii, realizacja strategii w procesie zarządzania strategicznego,...
Data dostępności:




















