wydanie
- Przełomowa książka o wykorzystaniu zdobyczy nowej nauki – architektury wyboru – do podejmowania lepszych życiowych decyzji Impuls zmienił sposób, w jaki patrzą na świat poszczególni ludzie, spółki i rządy - i dzięki temu stał się jedną z najważniejszych książek XXI wieku. Aktualne wydanie finalne oferuje bogactwo nowych spostrzeżeń na takie tematy, jak pandemia Covid-19, dieta, finanse osobiste,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Rozszerzone wydanie światowego bestsellera - teraz z nową przedmową, nowymi rozdziałami i zaktualizowanymi analizami przypadków Ten światowy bestseller, świetnie przyjęty przez organizacje i branże na całym świecie, podważa całą dotychczasową wiedzę o tym, co trzeba zrobić, by odnieść strategiczny sukces. „Strategia błękitnego oceanu” przekonuje, że zaciekła konkurencja prowadzi wyłącznie...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Młody dyrektor przedsiębiorstwa produkcyjnego z Francji Andrew Ward staje przed wyzwaniem uzdrowienia zakładu, który z powodu słabej produktywności, niskiej jakości wyrobów i nadmiernie wysokich kosztów ma zostać wkrótce zamknięty. Aby poprawić sytuację firmy, Andy musi radykalnie zmienić swój sposób działania. Dzięki wsparciu swojego amerykańskiego szefa poznaje w praktyce zupełnie inny sposób zarządzania,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Nowa odsłona bestsellerowej powieści Philip Jenkinson, utalentowany naukowiec, który zainwestował dorobek swojego życia w fabrykę produkującą innowacyjne wyłączniki według opatentowanego przez siebie wynalazku, nie radzi sobie z jej prowadzeniem. Firma z czasem ociera się o bankructwo. Zdesperowany Philip prosi ojca swojego wieloletniego przyjaciela o pomoc. Bob Woods – emerytowany dyrektor produkcji,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka łączy treści o charakterze teoretycznym z przykładami zadań. Dzięki temu może służyć zarówno jako podręcznik akademicki, jak i do samodzielnej nauki. Zawiera treści teoretyczne ilustrowane licznymi przykładami liczbowymi, zadania do samodzielnej pracy oraz ich rozwiązania. Każdy rozdział kończy się pytaniami otwartymi, problemami dyskusyjnymi oraz zadaniami. Autorki koncentrują się na zagadnieniach...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W czerwcu 2016 r. zostały uchwalone zmiany w Kodeksie pracy. Dotyczą one m.in. nowych terminów zawierania umów o pracę. Dotychczas umowę o pracę trzeba potwierdzić pracownikowi w dniu podjęcia zatrudnienia - czyli do końca tego dnia. Po zmianie przepisów, pracodawca i każdy pracujący będzie musiał mieć zawartą umowę o pracę na piśmie albo na piśmie potwierdzone jej warunki przed rozpoczęciem pracy....
Data dostępności:
Data publikacji:
- System rynkowy. Podstawy mikro- i makroekonomii to podręcznik pozwalający zapoznać się z elementarzem współczesnej ekonomii. Autor tej książki, prof. Mieczysław Nasiłowski, miał niezwykły talent dydaktyczny, który demonstrował zarówno na swoich wykładach, cieszących się wielką popularnością, jak i pisząc podręczniki. Pozwalało mu to na przedstawianie nawet bardzo skomplikowanych kwestii w prosty...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Sprawdzone recepty na to, by stale podkręcać kreatywność, nie zabijać jej biurokracją i uważnie przyglądać się wszystkiemu, co może jej zagrozić. Kreatywność S.A. to książka dla menedżerów, którzy chcą budować wraz ze swoimi współpracownikami środowisko pracy oparte na kreatywności, oraz dla tych, którzy poprzez odrzucenie konwencji chcą usprawniać procesy w firmie. To także wgląd za kulisy zarządzania...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Bankowość elektroniczna w Polsce jest młodą dziedziną, jeszcze nie do końca zbadaną, lecz bardzo istotną z punktu widzenia zarówno banku, jak i klienta. Niniejsza publikacja stanowi jedną z pionierskich, na gruncie polskim, prób kompleksowego ujęcia fascynującej problematyki bankowości elektronicznej. Książka ta adresowana jest głównie do studentów, pracowników naukowych i specjalistów zajmujących...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka „Ekonomika przedsiębiorstw" została poświęcona zagadnieniom dotyczącym funkcjonowania przedsiębiorstw we współczesnym świecie gospodarczym. Jest to opracowanie kompleksowo traktujące o wpływie otoczenia na przedsiębiorstwa, a także czynnikach konkurencyjności. W publikacji ukazano zasady gospodarowania składnikami majątkowymi oraz źródła ich finansowania. Zaprezentowano również jak ważną...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Zarówno w teorii, jak i w praktyce funkcjonuje przekonanie, iż marketing jest tą dziedziną działalności, której efekty najtrudniej jest zmierzyć, a co za tym idzie, niezwykle trudno udowodnić jest zyskowność działań podejmowanych w tym zakresie. Podejście to w wielu przypadkach znajduje uzasadnienie. Marketing to filozofia działania, to orientacja przedsiębiorstwa ukierunkowana nie tylko na zysk, ale...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Co w życiu każdego człowieka może stanowić największą wartość i dlaczego dąży do jej osiągnięcia? Dlaczego chce zdobyć coś, co może zaspokoić jego potrzeby, pragnienia, a nawet marzenia? - Tym czymś najczęściej bywają określone produkty, usługi, informacje i idee, które także są treścią komunikatów reklamowych. Reklama w takim rozumieniu przenosi człowieka ze świata wartości do świata dóbr. Dzięki...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Wszyscy jesteśmy konsumentami różnego rodzaju produktów, usług i informacji. Dlatego też często spotykamy się z reklamowymi apelami, zachęcającymi do zakupu. Czy obecna reklama ma taką siłę oddziaływania, aby nas do czegoś zachęcić? Prawdopodobnie odpowiedzi na tak postawione pytanie byłyby w znacznej mierze podzielone. Tak się dzieje, że reklama jest komunikatem, który ma nas o czymś informować...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka „Marketing w turystyce" zawiera opis działań służących obsłudze turystów w sposób dający im maksimum pozytywnych doznań i przeżyć turystycznych. Obok części ogólnej, omawiającej naturę marketingu i zarządzania zgodnego z jego duchem, książka zawiera dwie części przedstawiające fazy aktywności marketingowej. Autor potwierdza fakt, że najbardziej efektywnym środkiem zjednującym klientów...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Najnowsze wydanie książki zostało rozszerzone o zagadnienia związane z metodyką oceny portfela dotyczące: analizy behawioralnej i behawioralnego portfela inwestycyjnego, benchmarków – wielokryterialna klasyfikacja i zastosowanie w ocenie portfela, strategii selekcji spółek do portfela (inwestowanie w wartość lub wzrost), dylematów dochodowości i efektywności i efektywności w zarządzaniu portfelem,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka Janiny Harasim to bardzo rzetelna monografia o bankowości detalicznej w Polsce. Kompleksowe dane o bankowości detalicznej okażą sie przydatne dla wszystkich którzy interesują się bankowością detaliczną. Analiza usług dla klientów detalicznych banków jest pełna, uczciwa i rzetelna. Każdy kto weżmie tą książkę do ręki może mieć nowe spojrzenie na usługi sektora bankowego, zarówno specjaliści...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Niniejsza publikacja omawia zasady prawidłowego gospodarowania składnikami majątku w jednostce budżetowej wraz z kompletną dokumentacją. Książka zawiera szereg ważnych informacji dla osób zarządzających jednostką budżetową, głównych księgowych (skarbników), pracowników zajmujących się ewidencją główną i pomocniczą, składnikami majątkowymi oraz osób materialnie odpowiedzialnych za użytkowane i przechowywane...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Restrukturyzację przedsiębiorstw najczęściej kojarzy się właśnie z zamiarem połączenia z innym przedsiębiorstwem, bądź przejęcia innego podmiotu. Wrażenie takie jest skutkiem znaczącego wzrostu liczby fuzji i przejęć począwszy od lat 90. XX wieku, w tym w szczególności tych najbardziej widocznych i kształtujących odczucie opinii publicznej, czyli fuzji i przejęć dokonywanych przez emitentów papierów...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W książce przedstawiono „podstawy finansów” („wstęp do finansów”) w skondensowanej, zrozumiałej, usystematyzowanej formie. Studiującym finanse potrzebna jest na wstępie znajomość ich „struktury teoretycznej”, swoistego „kodu pojęciowego”. Trzeba „widzieć pojedyncze drzewa, ale i cały las”. Studiowanie powinno sprawiać przyjemność! Studiowanie finansów jest trendy, a nawet może być „cool”! Autorzy...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka łączy jakościowy opis praktyk w zarządzaniu zespołami sprzedaży z perspektywą nauk o zarządzaniu. Możemy znaleźć w niej perspektywę badacza i jego obraz rytualnego zarządzania w zarządzaniu zespołami sprzedaży, uchwyconego za pomocą długotrwałych badań metodami jakościowymi, głównie w oparciu o metodę teorii ugruntowanej stosowanej dość rzadko w badaniach nad zarządzaniem. W wyniku prowadzonych...
Data dostępności:
Data publikacji: