dziennikarstwa
Filtruj po kategorii
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie
Liczba pozycji: 11
- W dobie tabloidyzacji massmediów, rozkwitu infotainment, rozwoju spin-u i PR-u, w gąszczu danych czerpanych w każdej chwili całymi strumieniami bajtów przy pomocy smartfonów, tabletów, laptopów, informacja „prawdziwa" staje się rzadkim i cennym dobrem publicznym. Dostęp do ogromnych zasobów informacji kształtuje świadomość i systemy wartości milionów ludzi. Niemniej, dopiero przyszłość odpowie na pytanie,...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Publikacja omawia złożone aspekty prawa autorskiego w odniesieniu do różnych rodzajów twórczości. Przedstawia praktyczne rozwiązania i wskazówki dla osób zainteresowanych konkretnymi dziedzinami, takimi jak: film, muzyka, fotografia, programy komputerowe, folklor i kulinaria. Z książki czytelnik dowie się: - jakie znaczenie dla prawa autorskiego ma sztuczna inteligencja; - czy projekt...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Publikacja zawiera ponad sto esejów dotyczących kluczowych pojęć z zakresu części ogólnej prawa administracyjnego. Autor podaje definicję danego hasła, a następnie dzieli się przemyśleniami i wyjaśnia wiele często nieoczywistych kwestii związanych z danym zagadnieniem. Taka formuła książki z pewnością ułatwi czytelnikowi poruszanie się po złożonej materii prawa administracyjnego i administracji...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Przedstawiany Czytelnikowi Leksykon prawa konstytucyjnego powinien stanowić pomocniczą i uzupełniającą lekturę dla osób gruntownie już zapoznających się z prawem konstytucyjnym, albo też lekturę wstępną i wprowadzającą dla tych, którzy dopiero rozpoczynają zgłębianie tej dyscypliny prawa. Omawianą w Leksykonie problematyką będą zainteresowani przede wszystkim studenci prawa, ale z powodzeniem mogą...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Monografia stanowi kompleksowe opracowanie dotyczące tzw. usług nielinearnych, czyli nowych form oferowania audycji audiowizualnych traktowanych jako konkurencyjne w stosunku do telewizji. Autorka przedstawia krytyczną analizę ram prawa Unii Europejskiej odnoszących się do świadczenia audiowizualnych usług medialnych na żądanie, pod kątem realizacji celów jednolitego rynku oraz wpływu na kształtowanie...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka miesiąca „Magazynu Literackiego KSIĄŻKI” Soft power jest jednym z narzędzi wykorzystywanych do osiągnięcia wiodącej pozycji przez państwa azjatyckie. Jest to międzynarodowa wymiana kulturalna, współpraca i dyplomacja kulturalna, pomoc gospodarcza i technologiczna, wszystko to co buduje pozytywny wizerunek kraju i zainteresowanie obcokrajowców. Soft power polega na zdolności...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W książce omówiono istotne w praktyce i dyskusyjne w nauce kluczowe zagadnienia dotyczące prawa reklamy, w tym m.in.: • zwalczanie nieuczciwej reklamy (istotność wprowadzenia w błąd, użycie znaku towarowego konkurenta w reklamie porównawczej, reklama wywołująca lęk, reklama ukryta, greenwashing); • reklama a nowe technologie i ochrona danych osobowych (reklama online a dane osobowe, reklama...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Monografia stanowi próbę ustalenia granic dozwolonej krytyki prasowej działalności osób pełniących funkcje publiczne. Temat jest niezmiennie, od wielu lat, interesujący poznawczo. Żyjemy w świecie, w którym informacja jest towarem znacznie cenniejszym niż dobra tradycyjnie kwalifikowane do kategorii bogactw. Problematyka krytyki prasowej jest zatem szczególnie doniosła w dobie masowych form komunikacji....
Data dostępności:
Data publikacji:
- Podręcznik ,, Podstawy prawa " omawia najważniejsze zagadnienia dotyczące istoty oraz rozumienia prawa - zarówno krajowego jak i Unii Europejskiej. Publikacja szczegółowo omawia zaganienia dotyczące m.in: Definicji odnoszących się do instytucji, kategorii oraz pojęć z zakresu teorii państwa i prawa, Prawa konstytucyjnego, Prawa administracyjnego, Prawa karnego, Prawa cywilnego, Prawa...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Książka stanowi wyjątkowe w polskim piśmiennictwie kompendium wiedzy na temat statusu prawnego dziennikarza. Jest to pierwsza na rynku wydawniczym pozycja odnosząca się do różnych aspektów pracy dziennikarza w kontekście jego praw i obowiązków, wynikających z prawa prasowego, karnego, cywilnego, administracyjnego, a także kodeksów etycznych i dokumentów międzynarodowych. Autorami publikacji są specjaliści...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Instytucja autoryzacji wypowiedzi nie była dotąd przedmiotem opracowania monograficznego, niewiele jest także wypowiedzi na jej temat w doktrynie i piśmiennictwie prawniczym. Prezentowana praca przynosi więc pierwszą wyczerpującą wykładnię nałożonego na dziennikarzy prawnego obowiązku autoryzacji, a także defi nicję pojęcia wypowiedzi w odniesieniu do werbalnych i niewerbalnych form ekspresji. Autorka...
Data dostępności:
Data publikacji:
Filtruj wyniki wyszukiwania
Filtruj po formacie
Filtruj po cenie