reklamy
- W książce zostały omówione najważniejsze regulacje z zakresu prawa reklamy, w tym: ustawa o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji, ustawa o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, ustawa o prawie autorskim i prawach pokrewnych, ustawa - Prawo własności przemysłowej. W najnowszym wydaniu publikacja została wzbogacona o liczne ilustracje , dzięki czemu czytelnicy mogą łatwiej...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Monografia jest pierwszą na rynku wydawniczym publikacją, która kompleksowo przedstawia funkcjonującą w Polsce od 2012 r. – a unikalną w skali światowej – regulację całkowicie zakazującą reklamy aptek i ich działalności. Przeprowadzona analiza uwzględnia zarówno genezę wprowadzenia zakazu, jak i kształtowanie się linii orzeczniczej organów nadzoru farmaceutycznego oraz sądów administracyjnych, które...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Niniejsza publikacja dotyczy problematyki zakazów reklamy towarów sensytywnych - wyrobów tytoniowych, napojów alkoholowych i produktów leczniczych. Zagadnienie to przedstawione jest na tle uregulowań prawa europejskiego i polskiego. Publikacja jest bogato ilustrowana orzecznictwem sądów unijnych oraz polskich, a przytoczone przykłady pozwalają na zrozumienie praktycznych aspektów działalności reklamowej....
Data dostępności:
Data publikacji:
- W książce omówiono istotne w praktyce i dyskusyjne w nauce kluczowe zagadnienia dotyczące prawa reklamy, w tym m.in.: • zwalczanie nieuczciwej reklamy (istotność wprowadzenia w błąd, użycie znaku towarowego konkurenta w reklamie porównawczej, reklama wywołująca lęk, reklama ukryta, greenwashing); • reklama a nowe technologie i ochrona danych osobowych (reklama online a dane osobowe, reklama...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Monografia podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie, czy obowiązujące w Polsce prawne ograniczenia reklamy suplementów diety są poprawnie skonstruowane oraz realizują cele, które wyznacza im prawo unijne i polskie. Publikacja omawia następujące problemy: czy przepisy regulujące reklamę suplementów diety uwzględniają charakter tych produktów, specyfikę reklamy oraz zróżnicowanie jej adresatów; czy...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Piotr Dynowski, LL.M. radca prawny; specjalista w zakresie prawa handlu elektronicznego, reklamy, mediów, prawa telekomunikacyjnego oraz ochrony własności intelektualnej; wieloletni wykładowca akademicki; autor wielu publikacji z zakresu prawa własności intelektualnej, prawa nowych technologii oraz prawa reklamy. Izabela Kowalczuk-Pakuła radca prawny; doradza w zakresie ochrony prywatności, danych...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Publikacja kompleksowo omawia prawne i legislacyjne aspekty uchwał reklamowych, których celem jest zapewnienie ładu przestrzennego, ochrona krajobrazu, środowiska i bezpieczeństwa, oraz zapobieganie nadmiernemu natężeniu reklam. Opierając się na orzecznictwie sądów powszechnych i administracyjnych i poglądach doktryny autorzy przedstawili zagadnienia dotyczące m.in.: • konstytucyjności przepisów...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Katarzyna Grzybczyk doktor habilitowany nauk prawnych; pracownik Katedry Prawa Cywilnego i Prawa Prywat- nego Międzynarodowego na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Zajmuje się problematyką prawa cywilnego, autorskiego i prawa reklamy; autorka licznych publikacji z tego zakresu, m.in. Lokowanie produktu. Zagadnienia prawne (Warszawa 2012), Prawo reklamy (Warszawa 2012). Książka...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Kinga Jańczak Małgorzata Lewandowska 2 Angelika Borowska 2 Katarzyna Tokarczyk 2 Emilia Lazarowicz Beata Kostrzycka Ewa Szpytko-WaszczyszynProwadzenie działalności wymaga mierzenia się z niełatwą rzeczywistością gospodarczą i podatkową. Prześledźmy zagadnienia na które warto zwrócić uwagę prowadząc swój sklep internetowy. E-book w przystępny sposó b odpowiada m.in. na pytania: • Kiedy konieczne jest posiadanie kasy fiskalnej? • Jak rozliczyć zakup towarów z Chin? • Jak rozliczyć podatek VAT w przypadku procedur VAT OSS i VAT...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Paulina Sosin-Ziarkiewicz Bożena Nowak-Chrząszczyk Wojciech L. Olszewski Krystyna Miłowska Zofia Ignatowicz Marlena Żarnecka Piotr Zięcik Rafał DybkaKomentarz w przystępny sposób omawia zasady funkcjonowania systemu prawa farmaceutycznego od badań klinicznych i rejestracji leków po zasady wytwarzania, importu, prowadzenia obrotu, reklamy i standardów prowadzenia inspekcji. Komentarz uwzględnia wszystkie zmiany, jakie wprowadzono do ustawy do dnia 15 lipca 2016 r., w tym dotyczące importu docelowego, wykonywania zawodu farmaceuty oraz recept....
Data dostępności:
Data publikacji:
- Publikacja prezentuje zasady reklamy produktów leczniczych zebrane w rozdziale 4 ustawy z 6.09.2001 r. – Prawo farmaceutyczne (Dz.U. z 2020 r. poz. 944 ze zm.). W komentarzu szczegółowo , ale zarazem bardzo praktycznie , omówiono przepisy art. 52–64 ustawy, opierając się na doświadczeniu autorów i orzecznictwie sądów oraz uwzględniając aktualną wykładnię stosowaną przez organ nadzoru nad wytwarzaniem...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Karolina Bennich Katarzyna Hałaburda Mariusz Kondrat Milena Pietruczuk Aleksandra Rodatus-Gil Justyna Stefańczyk – Kaczmarzyk Roksana Strubel Jan SzulcPublikacja szczegółowo omawia ustawę o wyrobach medycznych z 2022 r., dostosowującą polskie przepisy do wymagań wynikających z rozporządzenia UE 2017/745 w sprawie wyrobów medycznych (MDR) i rozporządzenia 2017/746 w sprawie wyrobów medycznych in vitro (IVDR). Nowością są również nowe, surowsze wymogi dotyczące reklamy tych wyrobów. Książka analizuje także samo rozporządzenie MDR, zmieniające ...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Problematyka związana z funkcjonowaniem aptek jest niezwykle złożona i obejmuje wiele szczegółowych kwestii. Zwiększona liczba regulacji dotyczących tematyki farmaceutycznej i aptecznej na przestrzeni ostatnich 35 lat zmieniła realia funkcjonowania tego – prima facie ograniczonego podmiotowo i przedmiotowo – obszaru działalności życia gospodarczego i społecznego. Mając do wyboru wielość zagadnień...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W książce przedstawiono problem przywłaszczenia kulturowego, czyli wykorzystywania cudzego dziedzictwa niematerialnego. Każdy rozdział opracowania zawiera omówienie innej dziedziny życia (m.in. mody, reklamy, muzyki, filmu, sportu, turystyki), w której dochodzi do przywłaszczenia takich dóbr kultury jak: tradycja, zwyczaje, symbole, wartości, a nawet skojarzenia. Książka zawiera liczne, opatrzone...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Agnieszka Dobies Wiesław Pływaczewski Marzena Brzychcy Szymon Michał Buczyński Maciej Duda Zbigniew Fijałek Bartłomiej Gadecki Ewa Guzik-Makaruk Magdalena Ickiewicz-Sawicka Agnieszka Kalicka Iga Kalinowska-Maksim Justyna Karaźniewicz Anna Kledyńska Monika Kotowska Piotr Krajewski Denis Solodov Ireneusz Sołtyszewski Adrianna Tymieniecka-CichońZaprezentowana w książce tematyka dotyczy zagadnień związanych z patologiami występującymi na rynku medycznym i farmaceutycznym. Autorzy poszczególnych opracowań przybliżają czytelnikowi przedmiotową problematykę w kontekście uregulowań prawa karnego, cywilnego i administracyjnego, a także z perspektywy kryminologii i kryminalistyki. W monografii poruszono kwestie dotyczące: przeciwdziałania fałszowaniu...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Rafał Stankiewicz Tomasz Niedziński Krzysztof Kumala Michał Jabłoński Marcin Pieklak Mateusz Mądry Jacek PiechaRafał Stankiewicz doktor habilitowany nauk prawnych, pracownik Instytutu Nauk Prawno-Administracyjnych Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, członek Centrum Studiów Antymonopolowych i Regulacyjnych; wspólnik w kancelarii prawnej; członek Krajowej Rady Radców Prawnych; członek Rady Pro- gramowej Ośrodka Badań, Studiów i Legislacji Krajowej Rady Radców Prawnych; specjalista w zakresie...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Komentarz zawiera systematyczną i wyczerpującą analizę przepisów ustawy o kredycie konsumenckim. Omówiono w nim m.in.: zasady i tryb zawierania umów o poszczególne rodzaje kredytów konsumenckich, zakres obowiązków kredytodawcy oraz pośrednika kredytowego, standardy dotyczące reklamy kredytów konsumenckich, warunki spłaty kredytu przez konsumenta przed terminem ustalonym w umowie, prawo konsumenta do...
Data dostępności:
Data publikacji:
- W komentarzu przedstawiono system refundacji leków, środków spożywczych specjalnego przeznaczenia żywieniowego oraz wyrobów medycznych. W publikacji omówiono m.in.: najważniejsze instytucje systemu refundacyjnego t.j. całkowity budżet na refundację, payback , kategorie dostępności refundacyjnych, wskazania refundacyjne, substytucję apteczną, preskrypcję leków off-label ; relacje pomiędzy uczestnikami...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Andrzej Kidyba Justyna Dąbrowska Paweł Daszczuk Ewelina Duda-Staworko Małgorzata Dumkiewicz Zdzisław Gawlik Agnieszka Goldiszewicz Sebastian Kidyba Katarzyna Kopaczyńska-Pieczniak Marcin Orlicki Jerzy Szczotka Joanna Wiak Jacek Widło Piotr Wiórek Karolina WyrwińskaPublikacja stanowi rozwinięcie i uzupełnienie dwóch poprzednich książek z serii „Biblioteka Prawa Handlowego”: Kodeksowe umowy handlowe i Pozakodeksowe umowy handlowe. Zawiera wzory umów handlowych najczęściej stosowanych w praktyce wraz ze zwięzłymi komentarzami oraz odpowiednio dobranym orzecznictwem. -------------------------------------- W części dotyczącej umów kodeksowych zaprezentowano...
Data dostępności:
Data publikacji:
- Przemysław Bryłowski Paweł Daszczuk Małgorzata Dumkiewicz Zdzisław Gawlik Agnieszka Goldiszewicz Andrzej Kidyba Katarzyna Kopaczyńska-Pieczniak Grzegorz Kozieł Adrian Niewęgłowski Marcin Orlicki Jerzy Szczotka Joanna Wiak Jacek Widło Karolina WyrwińskaPublikacja stanowi rozwinięcie i uzupełnienie dwóch poprzednich książek z serii "Biblioteka Prawa Handlowego": Kodeksowe umowy handlowe i Pozakodeksowe umowy handlowe. Zawiera wzory umów handlowych wraz ze zwięzłymi komentarzami oraz odpowiednio dobranym orzecznictwem. W drugim wydaniu uwzględniono ostatnie zmiany w przepisach, m.in. dotyczące umowy maklerskiej, omówionej szerzej jako umowa w zakresie...
Data dostępności:
Data publikacji: